ANDREA BOCELLI ´MUSIC FOR HOPE´

Søndag 12.april. første påskedag, vises en eksklusiv live-konsert på YouTube fra domkirken i Milano med den globale og ikoniske artisten Andrea Bocelli. Han synger en historisk solokonsert i katedralen som er spesielt åpnet for anledningen. Dette er en eksklusiv invitasjon fra byen Milano og fra katedralen.

«På denne dagen hvor vi hyller livet, er jeg beæret og glad for å kunne takke ja til invitasjon fra byen og katedralen.» sier Andrea Bocelli om å ha takket ja til å synge under disse mørke tidene i Italia.

Det vil ikke være noe publikum til stede, og katedralen har steng all tilgang under konserten i samsvar med myndighetens forskrifter om Covid-19. Konserten vil utelukkende bli streamet live globalt på tenorens YouTube kanal fra klokken 19.00 (norsk tid). For å se konserten klikk her: https://youtu.be/huTUOek4LgU

Konserten skal representere kjærlighet, helbredelse og håp til Italia og resten av verden. Katedralen, åpner dørene spesielt for Andrea Bocelli, som kun vil dele scenen med katedralens organist, Emanuelle Vianelli.

Denne konserten er spesiell for byen Milano og den historiske domkirken, produsert av Sugar Music og Universal Music Group, med en spesiell takk til YouTube. Andrea Bocellis deltagelse er pro-bono.

«Jeg er glad Andrea takket ja til invitasjon» sier borgemesteren i Milano, Giuseppe Sala. «Dette året, denne påsken, vil bli annerledes for oss alle. Den gledelige høytiden som vanligvis følger med denne dagen har gjort mange urolige på grunn av pandemien vi opplever. Jeg er sikker på at Andrea Bocellis spesielle stemme vil være den omfavnelsen vi savner i disse dager, en sterk, spesiell klem, som er i stand til å varme hjertet av Milano, Italia og resten av verden»

Bocelli, med sin stiftelse, er for tiden involvert i en akutt Covid-19 kampanje. Andrea Bocelli Foundation (ABF) har startet en innsamling for å hjelpe sykehus med å kjøpe instrumenter og utstyr som er nødvendig for å beskytte det medisinske personalet.

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av

Lady Gaga slipper etterlengtet album29.5.2020 13:42:43 CESTPressemelding

Lady Gaga er i dag ute med sitt etterlengtede album Chromatica. Albumet blir Gagas sjette i rekken, og har allerede debutert på topplisten på iTunes i 58 land. Hør her! Albumet inneholder gjestebidrag fra Ariana Grande, Elton John og Blackpink og er produsert av Bloodpop med Lady Gaga. Singelen «Rain On Me» med Ariana Grande gikk rett til topps på den globale Spotify-listen og på Spotify i USA.Førstesingelen «Stupid Love» har sanket inn over 235 millioner lyttestreams globalt og er Lady Gagas sekstende Topp 10-låt på Billboard. Musikkvideoen ble i sin helhet filmet med en iPhone 11 Pro. Det svært suksessrike albumet A Star Is Born fra 2018 tok førsteplassen på albumlisten i Norge, har solgt til fem ganger Platina og har sanket inn i underkant av 110 millioner lyttestreams her i Norge. Lady Gaga mottok også sin første Oscar for låten «Shallow» som beste originallåt i 2019. Tracklist: 1. "Chromatica I" 2. "Alice" 3. Stupid Love" 4. "Rain On Me" (with Ariana Grande) 5. "Free Woman" 6. "Fu