Anders Skoe slutter i FINN og Schibsted for å gå inn rollen som CEO for Trade Me på New Zealand

Anders Skoe, CEO for FINN.no og EVP for Nordic Marketplaces, går fra sommeren inn i rollen som administrerende direktør for rubrikkselskapet Trade Me på New Zealand, og forlater dermed FINN og Schibsted. Han slutter 1.juli 2019.
Foto: Caroline Roka/FINN.no
Anders Skoe vil fortsette i begge rollene sine inntil han slutter i FINN og Schibsted 1. juli 2019. Foto: Caroline Roka/FINN.no

Anders Skoe ble utnevnt til CEO i FINN i 2016, og 1.januar 2019 gikk han inn i rollen som EVP Nordic Marketplaces, et forretningsområde som omfatter FINN.no, Blocket.se og Tori.fi. Han begynte i FINN.no i 2010.

Skoe vil fortsette i begge rollene inntil han slutter i FINN og Schibsted 1. juli 2019, for å flytte til New Zealand med familien. Prosessen med å finne Anders Skoes arvtaker vil starte umiddelbart.

- Det har vært en utrolig vanskelig beslutning for meg og familien å forlate FINN, Schibsted og Norge. FINN og Schibsted har fantastisk kompetente og hyggelige folk med høye ambisjoner, og fremfor alt er det menneskene jeg synes det er vanskelig å forlate. FINN og Schibsted står overfor en spennende tid med voldsomt mange muligheter, og jeg er helt overbevist om at selskapet og konsernet vil lykkes fremover også uten meg, sier Anders Skoe.

- Muligheten for å lede Trade Me på New Zealand er en unik anledning både personlig og profesjonelt. På privaten er vi en internasjonal familie, og dette blir for oss et spennende neste kapittel, fortsetter Skoe.

CEO i Schibsted, Kristin Skogen Lund har stor forståelse for valget Anders har tatt, men skulle gjerne hatt ham med videre.

- Anders har gjort en fantastisk jobb for FINN og Schibsted, og jeg synes det er trist at han ikke skal være med videre. Når det er sagt så forstår jeg at Anders og familien griper denne muligheten. Jeg vil takke Anders for alt han har gjort for oss og ønsker han lykke til videre, sier Skogen Lund.

Foto: Caroline Roka/FINN.no