Anders Rogg slipper albumet "Stille Eufori" i dag!

Anders Rogg har hatt mye erfaring opp i gjennom årene, helt siden han var med i Tramteateret i 1977. Nå gir han ut et variert album med en slags neo-klassisk vri.
Cover: "Stille Eufori" - Anders Rogg. Foto:  Leikny Havik Skjærseth
Cover: "Stille Eufori" - Anders Rogg. Foto: Leikny Havik Skjærseth

Ny musikk fra Anders Rogg - berolingende og nedpå, litt som tittellen beskriver. Anders Rogg selv kaller det en slags form for neo-klassisk musikk, men først og fremst ´musikk som vil deg vel´.

Siden 1994 har han gitt ut musikk med jevne mellomrom. Det er 5 år siden hans forrige albumutgivelse - "Nattasanger" som kom i 2017.
Det tar litt tid, for jeg må vente til det kommer innenfra, sier Anders Rogg, og forsetter:

Jeg deltok på min første plateinnspilling med Tramteatret i 1977. Det er rent mye vann i havet siden den gang, og det var mens jeg satt i fluktstolen på Solastranda også utover dette havet at tittelen ”Stille eufori” kom til meg. Helt siden jeg krysset Atlanteren i en seilbåt på 1980-tallet, har havet vært en kilde til inspirasjon.

”Stille eufori” er min femte soloplate. Mitt musikalske uttrykk er renskåretmed færre instrumenter og medvirkende enn før, med mål om å skape noe merhelhetlig og personlig. Ønsket mitt er å formidle enkel musikk som vil lytteren vel oginngir ro, sier Rogg.

I tillegg til at Anders selv spiller piano på alle sangene, har han fått med deg Audun Sandvik på cello på "Kom" og "Stille Eufori (epilog)", Svein Fuglestad på kor på "Kom" og "Hold ilden brennende" og Vidar Lunden spiller "Vista"

Releasekonserten er klokken 19:00 i Tøyen Kirke fredag 18/11.

Cover: "Stille Eufori" - Anders Rogg. Foto:  Leikny Havik Skjærseth
Cover: "Stille Eufori" - Anders Rogg. Foto: Leikny Havik Skjærseth