AMFI Madla kåret til Årets kjøpesenter 2019

Stavangers største kjøpesenter ble tildelt Årets Kjøpesenter-prisen av Nordic Council of Shopping Centers.
VINNERNE: Denne glade gjengen har nettopp stukket av med seieren som Norges beste kjøpesenter! Foto: NCSC

- Dette kaller vi en seier for kjærligheten! Når vi snakker om MadlaLove, så handler det om å jobbe med følelser og å skape en god stemning på senteret vårt. Dette er ikke en kampanje, men dette er sjelen vår. Vi får også tilbakemeldinger på at det er ekstra god stemning på AMFI Madla. Vi har jobbet mot dette i mange år, og det er så gøy når både kunder og leietakere merker at vi anstrenger oss, forteller en glad senterleder, Anette Øfsti Worum.

- Vi er veldig stolte over at AMFI Madla vant prisen Årets kjøpesenter! Dette er et resultat av målrettet og langsiktig jobbing fra både senterledelsen og eiendomssjef. De har lykkes med å bygge et senter med spennende butikkmiks og personlig relasjon til kunden, sier regionsdirektør for region vest, Gry Ingunn Flataker.

- Olav Thon Gruppen er veldig stolte av å vinne prisen Årets kjøpesenter, og AMFI Madla er i våre øyne en velfortjent vinner. Anette Worum og resten av senterteamet gjør en utmerket jobb og har scoret meget godt med sin «MadlaLove» fokus. Vi gratulerer henne og hennes team på AMFI Madla, sier direktør for kjøpesenter i Olav Thon Gruppen, Thomas Rønning.

God atmosfære og høy kundetilfredshet

I begrunnelsen fra juryen nevnes blant annet fine fellesarealer, god service og god butikkmiks.

- Markedsføringen fokuserer tydelig rundt et egenutviklet budskap som ser ut til å nå både kunder, leietakere og ansatte ved senteret. Det er en god atmosfære, og butikkene har hjelpsomme medarbeidere som finner balansen mellom god service og det påtrengende. Kundene gir senteret høyest score av alle i årets kåring. Det er gjort en omfattende jobb med å skape en god miks av bransjer og kjeder. Delvis ved å flytte om på eksisterende, men også med nye kjeder og flere lokale aktører, sa juryformann Jomar Asbøll.

AMFI Madla har ca. 81 butikker og spisesteder. Senteret er Stavangers største kjøpesenter og ligger i bydelen Madla. AMFI Madla ligger plassert i et område med stor befolkningstetthet, sterk kjøpekraft og i et av de viktigste utviklingsområdene for Stavanger kommune.

Årets Kjøpesenter-prisen ble delt ut under kjøpesenterkonferansen 17. oktober.

Les mer om kjøpesenteret her og på thoneiendom.no her

NORGES BESTE KJØPESENTER: AMFI Madla har vunnet prisen Årets kjøpesenter 2019
ÅRETS KJØPESENTER: AMFI Madla