Amedias utviklingsmiljø får kraftig løft
Amedias utviklingsmiljø spiller en nøkkelrolle i suksessen konsernet har hatt de siste årene. Satsingen er avgjørende for at Amedias aviser skal kunne opprettholde sin sterke posisjon i mediemarkedet, og er en forutsetning for videre vekst.
– Vi lykkes med fart og tyngde når vi samler oss om sentrale utviklingsprosjekter. Vi kan dokumentere verdien av å satse smart og målrettet. Det er bakgrunnen til at vi nå ruster utviklingsmiljøet kraftig opp, sier konserndirektør Pål Nedregotten.
– Amedia er verdensledende på lokal avisutvikling. Flere ganger i måneden får vi henvendelser fra mediehus over hele verden som vil vite hvordan vi jobber for å oppnå vår ekstraordinære digitale abonnementsvekst. De etterspør kunnskap om hvordan vi har klart å gjøre journalistikken relevant for folk over hele Norge, sier han.
En viktig del av hemmeligheten finnes altså i konsernets utviklingsmiljø. Her jobber det utviklere, designere, innholdsutviklere, analytikere, data scientists og prosjektledere. Her finnes viktige deler av motoren bak konsernets vekst.
– Amedias journalister, redaktører og annonseselgere benytter systemer, innsikt og plattformer for å skape og finansiere en nær og verdifull journalistikk. Lesere og abonnenter møter journalistikken i effektive og gode brukeropplevelser formet av spisskompetanse på digital utvikling. Vi mener at denne journalistikken gjør norske lokalsamfunn til bedre steder å bo, leve og virke, sier Nedregotten.
– Ikke noe av dette ville vært mulig uten robuste systemer og et fremoverlent utviklingsmiljø, sier han.
De siste årene har utviklingsmiljøet levert en dokumentert verdi av satsingene som langt overstiger kostnaden. Samtidig er det åpenbart at dagens ressurser ikke strekker til for å gi nok oppmerksomhet til alt som er viktig og som har potensial for kraftig vekst. Summen av disse to faktorene gjør at Amedia nå legger betydelig tyngde bak en kraftig og målrettet oppskalering.
Utviklingsmiljøene har gjort seg svært gode erfaringer med smidig utviklingsmetodikk. Både prosjekter som har jobbet med å redusere frafall av abonnenter og Amedias +Alt-abonnement – tilgang til all journalistikk i konsernets aviser - har opplevd klare fordeler av sterk samhandling og fremdrift i tverrfaglige team, med dokumenterte resultater. For utviklere, prosjektledere, UX/designressurser, data scientists og analytikere er det kort vei fra beslutning til handling. Utgangspunktet for eksperimentering og beslutninger er Amedias store data- og innsiktsplattform på tvers av forretningsområder.
– Vi har lykkes så godt med satsingene at vi nå etablerer en serie permanente team som skal videreutvikle og løfte Amedias aviser enda høyere, sier Nedregotten.
Amedia er på jakt etter backend-utviklere, frontend-utviklere, team leads, UX-ressurser og analyseressurser. Amedia har inngått et strategisk samarbeid med Dfind Digital & IT, som bistår i prosessen.
Kontakter
Pål Nedregotten, konserndirektør Amedia - telefon 908 99 190
Bilder
Om Amedia
Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
RA Stavanger ansetter Bjørn Sæbø som kommentator11.9.2024 13:03:55 CEST | Pressemelding
(Denne pressemeldingen sendes ut på vegne av RA Stavanger) Bjørn Sæbø (59) er ansatt som kommentator på fulltid i RA Stavanger. Han er en kjent presse- og meningsprofil i byen og ledet i mange år Rogalands Avis som opphørte i januar. Stavangers nye byavis starter for fullt 1. oktober.
Amedia fornyer sin visuelle profil2.9.2024 09:51:48 CEST | Pressemelding
Amedia lanserer ny identitet som bedre speiler rollen som Norges ledende utgiver av redaktørstyrte medier.
Amedia blir hovedeier i Kronstadposten29.8.2024 14:01:17 CEST | Pressemelding
Amedia kjøper 70 prosent av aksjene i Kronstadposten i Alta og blir majoritetseier. Tom Erik Nilsen fortsetter som ansvarlig redaktør og aksjonær.
TA Media og Amedia ansetter prosjektredaktør i Trøndelag29.8.2024 10:11:11 CEST | Pressemelding
TA Media og Amedia forsterker sitt strategiske partnerskap med et felles utviklingsprosjekt. Det gjør de for å styrke sin posisjon i Trøndelag og for at avisene skal bli enda bedre
Disse to går inn i den nye ledelsen i Nidaros27.6.2024 10:30:42 CEST | Pressemelding
Bastian Øien Alstad (30) og Alexandra Kosowski Rensvik (36) er nå blitt nyhetsredaktør og publiseringsredaktør i Nidaros.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom