Amedia

Amedia satser sterkere på partnerskap

Del
Pål Eskås (63) går fra 1. mars over i en ny rolle i Amedia, som direktør for samarbeid og partnerskap.
– Våre partneraviser har blitt viktige for oss, og det fortjener og krever mer oppmerksomhet fremover, sier Pål Eskås. (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)
– Våre partneraviser har blitt viktige for oss, og det fortjener og krever mer oppmerksomhet fremover, sier Pål Eskås. (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)

– Vi har definert samarbeid som et strategisk kjerneområde og jeg ser virkelig frem til å jobbe dedikert med Amedias voksende partnerportefølje bestående av både små og store aviser. Det innebærer også betydelige forpliktelser, som igjen krever tett oppfølging, sier Pål Eskås. 

Eskås har de siste åtte årene vært konserndirektør for mediehus i Amedia. Før det har han hatt ulike lederroller i Amedia og A-pressen. Han har også bakgrunn fra Romerikes Blad, Oppland Arbeiderblad, Aftenposten, Budstikka og Østlandets Blad.

Amedia er utgiver av over 100 avistitler, og har 17 partneraviser. 


Styrker partnerskap og samarbeid 

– Pål har gjort en helt formidabel  jobb for å sikre en god og kraftfull  utvikling av Amedias aviser. Både i krevende tider og i gode tider har han jobbet knallhardt for å sikre journalistikken de aller beste rammevilkår i Norge. Han har også vært en tydelig stemme på vegne av mediehusene i ulike strategiske diskusjoner. Jeg vil benytte anledningen til å takke Pål for helt avgjørende bidrag for Amedia de siste årene, sier Anders Møller Opdahl, konsernsjef i Amedia. 

Opdahl  er glad for at Pål Eskås har takket ja til oppdraget som direktør for utvikling av partnerskap og samarbeid. 

– Å følge tett opp våre partnerskap, er uhyre viktig for oss. Vi har de siste årene fått veldig mange flere samarbeidende aviser. Selv om disse ikke eies av Amedia, skal de behandles på samme måte som våre eide virksomheter. Samtidig skal vi legge til rette for at ulike eierinteresser ivaretas på en god måte, slik at avisene  føler seg trygg og ivaretatt som en del av Amedias avisfellesskap.  Fremover vil dette kreve mer av oss, med helt berettigede forventninger fra våre partnere, som vi skal innfri. Samtidig er vår dør åpen for flere samarbeid og partnerskap. Som Norges største utgiver av redaktørstyrte medier er vårt formål å bidra til  bidra til sterke mediehus i hele Norge, både gjennom eierskap og samarbeid, sier Opdahl.  

Han forteller at Pål Eskås nærmest puster lokalavis-Norge og har et enormt kontaktnett over hele landet. 

– Jeg er helt overbevist på at han vil sørge for at Amedia lykkes enda sterkere med å følge opp og bygge flere partnerskap, som er en strategiske prioritet for oss.  

Konstituerer før 1. mars 

Eskås tok selv initiativ til å kunne gå over i en ny rolle. 

– Jeg har selv sett hvor viktige de samarbeidende avisene har blitt for oss, og at disse fortjener og krever mer oppmerksomhet fremover. Etter åtte år i rollen som konserndirektør for mediehus, har jeg ønsket å søke en ny utfordring innad i Amedia. Jeg er svært privilegert som har fått  samarbeide med så mange flotte folk i hele vårt konsernfellesskap. Det har vært en utrolig reise. Den ser jeg frem til å fortsette videre på, men i en ny  rolle. 

Eskås fratrer rollen som konserndirektør for mediehus og går over i sin nye rolle 1. mars 2023. 

– Vi skal få til en best mulig veksling mellom Pål og den som skal konstitueres. Han går derfor ikke inn i ny rolle før 1. mars. Vi har flere gode kandidater internt i Amedia, som er godt skikket til å videreføre arbeidet på en god måte. Derfor bruker vi litt tid på å beslutte den endelige løsningen, sier Anders Møller Opdahl.

 

Dette er Amedias partneraviser:

  • Bladet Vesterålen
  • Eidsvoll Ullensaker Blad
  • Gudbrandsdølen Dagningen
  • Hamar Arbeiderblad
  • Avisa Hordaland
  • iLevanger
  • Inderøyningen
  • Lokalavisa Trysil Engerdal
  • Meråkerposten
  • Namdalsavisa
  • Norddalen
  • Snåsningen
  • Stangeavisa
  • Steinkjer-Avisa
  • Trønder-Avisa
  • Vaksdalposten
  • Valdres

Kontakter

Bilder

– Våre partneraviser har blitt viktige for oss, og det fortjener og krever mer oppmerksomhet fremover, sier Pål Eskås. (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)
– Våre partneraviser har blitt viktige for oss, og det fortjener og krever mer oppmerksomhet fremover, sier Pål Eskås. (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye