Amedia satser offensivt mot annonsører i Bergen

– Det er mange store og viktige selskap i Bergensregionen med betydelig aktivitet, både lokalt, regionalt og nasjonalt. Den nye salgsorganisasjonens primæroppgave er å ta disse aktørene på alvor og betjene dem på en måte som gir optimal oppmerksomhet og verdi. Annonsemarkedet er i stadig endring og vi må klare å omstille oss raskt for å gi kundene de beste løsningene, spesielt innenfor det digitale, sier Svein Atle Huus, som blir styreleder i det nye salgsselskapet i Bergen.
Han sier at det er viktig å bygge et enda sterkere salgs- og rådgivningsmiljø i Bergensregionen som kan synliggjøre det unike tilbudet Amedia-avisene har i form av nærhet til markedet.
– Våre aviser er del av et stort nettverk og vi kan tilby den enkelte annonsekunde fleksibilitet, målrettede annonseprodukter, produksjon av innholdsmarkedsføring gjennom innholdsbyrået Spray, og rådgivning på medieinvesteringer. På Vestlandet når vi 445.000 personer og nasjonalt cirka 2,2 millioner personer på daglig basis gjennom dette nettverket. Med våre sterke lokale redaksjonelle posisjoner gjennom Bergensavisen og de andre lokalavisene på Vestlandet, i kombinasjon med Nettavisens nasjonale posisjon, der vi stadig styrkes gjennom en solid digital vekst, gir vi våre annonsører mulighet til å få presentert sitt budskap i et troverdig miljø, noe som utvilsomt skaper effekt, sier Svein Atle Huus.
– Vi ønsker at våre kunder skal ta beslutninger om sine mediekjøp basert på innsikt og bevisste valg, ut fra hvem en ønsker å nå med sitt budskap og hvilke reaksjoner en ønsker å oppnå med dette budskapet, det er vår oppgave å være en solid rådgiver for kundene i dette arbeidet, sier han.
Den nye satsingen i Bergen vil fra starten av bestå av rundt fem årsverk. De vil samarbeide tett både med den lokale salgsavdelingen i Bergensavisen, Amedia Salg og Marked og innholdsbyrået Spray.
– Reklamemarkedet er i stor endring. Konkurransen er tøff og mulighetene mange. I et slikt marked er det viktig med større nærhet til de største kundene, spisskompetanse på digitale løsninger og produkter - og ikke minst løpende dokumentere effekt. Vi vet at annonsørene etterspør rådgivning, og ønsker at vi skal forstå deres behov og hjelpe dem med å velge riktige verktøy og produkter. Vår oppgave er å hjelpe kundene i å lykkes i sine markeder. Det sentrale for oss er å skape høy verdi for kunden og levere på kundeløftet vårt: «Amedia kjenner meg best og tilbyr best effekt - i hele Norge», sier Huus.
– Satsingen i Bergen er et svar på et behov vi møter i markedet, og som vi tror vil være en vinn-vinn-løsning for annonsører og mediehusene, sier han.
Amedia rekrutterer nå daglig leder for det nye salgsselskapet, som forventes å være operativt i løpet av høsten.
Kontakter
Svein Atle Huus, telefon 951 98 504
Bilder

Om Amedia
Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.
Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.
Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.
Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.
I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.
I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Kristine Bentestuen Ludvigsen blir ny redaktør i Hadeland27.6.2025 11:56:06 CEST | Pressemelding
Kristine Bentestuen Ludvigsen (33) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i avisa Hadeland på Gran. Hun har vært konstituert i stillingen siden februar, og tiltrer nå permanent.
Vekst for Amedia i 202425.6.2025 12:00:04 CEST | Pressemelding
Amedia leverte i 2024 et brutto driftsresultat (EBITDA) på 390 millioner kroner, opp fra 287 millioner kroner i 2023. Resultatveksten var drevet av flere abonnenter, økte digitale abonnementsinntekter og kostnadsbesparelser etter strukturelle tilpasninger i papirverdikjeden.
400.000 unge får nå fri tilgang til Amedias aviser23.6.2025 08:30:33 CEST | Pressemelding
Fra mandag 23. juni åpner Amedia over 120 norske aviser for alle mellom 15 og 20 år. Nå kan unge over hele landet lese lokale og nasjonale nyheter digitalt – helt gratis.
Nettavisen og Amedia med egen direktesendt partilederdebatt20.6.2025 10:01:24 CEST | Pressemelding
6. august sendes valgkampens første partilederdebatt direkte i Nettavisen og mer enn 120 aviser og partneraviser i Amedia.
Amedia presenterer årsresultatet for 202418.6.2025 13:36:18 CEST | Presseinvitasjon
Onsdag 25. juni klokka 12.00 presenterer Amedia sitt årsresultat for 2024. Sted: Schweigaards gate 15, Oslo
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom