Amedia satser offensivt mot annonsører i Bergen
– Det er mange store og viktige selskap i Bergensregionen med betydelig aktivitet, både lokalt, regionalt og nasjonalt. Den nye salgsorganisasjonens primæroppgave er å ta disse aktørene på alvor og betjene dem på en måte som gir optimal oppmerksomhet og verdi. Annonsemarkedet er i stadig endring og vi må klare å omstille oss raskt for å gi kundene de beste løsningene, spesielt innenfor det digitale, sier Svein Atle Huus, som blir styreleder i det nye salgsselskapet i Bergen.
Han sier at det er viktig å bygge et enda sterkere salgs- og rådgivningsmiljø i Bergensregionen som kan synliggjøre det unike tilbudet Amedia-avisene har i form av nærhet til markedet.
– Våre aviser er del av et stort nettverk og vi kan tilby den enkelte annonsekunde fleksibilitet, målrettede annonseprodukter, produksjon av innholdsmarkedsføring gjennom innholdsbyrået Spray, og rådgivning på medieinvesteringer. På Vestlandet når vi 445.000 personer og nasjonalt cirka 2,2 millioner personer på daglig basis gjennom dette nettverket. Med våre sterke lokale redaksjonelle posisjoner gjennom Bergensavisen og de andre lokalavisene på Vestlandet, i kombinasjon med Nettavisens nasjonale posisjon, der vi stadig styrkes gjennom en solid digital vekst, gir vi våre annonsører mulighet til å få presentert sitt budskap i et troverdig miljø, noe som utvilsomt skaper effekt, sier Svein Atle Huus.
– Vi ønsker at våre kunder skal ta beslutninger om sine mediekjøp basert på innsikt og bevisste valg, ut fra hvem en ønsker å nå med sitt budskap og hvilke reaksjoner en ønsker å oppnå med dette budskapet, det er vår oppgave å være en solid rådgiver for kundene i dette arbeidet, sier han.
Den nye satsingen i Bergen vil fra starten av bestå av rundt fem årsverk. De vil samarbeide tett både med den lokale salgsavdelingen i Bergensavisen, Amedia Salg og Marked og innholdsbyrået Spray.
– Reklamemarkedet er i stor endring. Konkurransen er tøff og mulighetene mange. I et slikt marked er det viktig med større nærhet til de største kundene, spisskompetanse på digitale løsninger og produkter - og ikke minst løpende dokumentere effekt. Vi vet at annonsørene etterspør rådgivning, og ønsker at vi skal forstå deres behov og hjelpe dem med å velge riktige verktøy og produkter. Vår oppgave er å hjelpe kundene i å lykkes i sine markeder. Det sentrale for oss er å skape høy verdi for kunden og levere på kundeløftet vårt: «Amedia kjenner meg best og tilbyr best effekt - i hele Norge», sier Huus.
– Satsingen i Bergen er et svar på et behov vi møter i markedet, og som vi tror vil være en vinn-vinn-løsning for annonsører og mediehusene, sier han.
Amedia rekrutterer nå daglig leder for det nye salgsselskapet, som forventes å være operativt i løpet av høsten.
Kontakter
Svein Atle Huus, telefon 951 98 504
Bilder
Om Amedia
Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Mads Yngve Storvik ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad5.3.2024 09:22:48 CET | Pressemelding
Mads Yngve Storvik (49) er ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad på Lillestrøm. – Jeg har bodd over 20 år på Skedsmokorset og for meg er det en drømmejobb å bidra til at Romerikes Blad er den viktigste avisa for en befolkning i kraftig vekst, sier Storvik.
Amedia gjennomfører omfattende beredskapsøvelse4.3.2024 14:02:27 CET | Pressemelding
Amedia gjennomfører en omfattende øvelse for å sikre avisenes mulighet til å publisere digitalt selv om deler av infrastrukturen er satt ut av spill.
Jonas Pettersen blir ny ansvarlig redaktør i Tvedestrandsposten29.2.2024 12:52:44 CET | Pressemelding
Jonas Pettersen (38) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Tvedestrandsposten. Han kommer fra stillingen som redaksjonell produktsjef i Dagbladet.
Amedia tek over Hordaland, Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon15.2.2024 10:22:20 CET | Pressemelding
Amedia tek over avisa Hordaland på Voss. Kjøpet gjeld i tillegg Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon. – Dette understrekar hovudføremålet vårt som utgjevar: Å utvikla lokalavisjournalistikken og sikra mediemangfaldet i heile landet, seier regiondirektør Svein Atle Huus i Amedia.
Anniken Renslo Sandvik blir ansvarlig redaktør i Budstikka8.2.2024 09:06:37 CET | Pressemelding
Anniken Renslo Sandvik (39) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Budstikka.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom