Amedia

Amedia etablerer nytt vekstinitiativ

Del

Ole-Martin Brekke (35) er ansatt som direktør for det nyopprettede området Amedia strategi og vekst.

Ole-Martin Brekke, direktør strategi og vekst i Amedia. Foto Ihne Pedersen / Amedia
Ole-Martin Brekke, direktør strategi og vekst i Amedia. Foto Ihne Pedersen / Amedia

Amedia har tatt posisjonen som ledende og innovativt digitalt mediekonsern. 

–Vi er nå landets største utgiver av redaktørstyrte medier, og våre sterke nasjonale og lokale posisjoner når over to  millioner lesere med nyheter, nytte og underholdning hver dag. Vi har skapt høyere etterspørsel etter journalistikken i lesermarkedet, og positiv vekst i det digitale annonsemarkedet. Det naturlige neste steget er å styrker satsingen på ny redaksjonell og kommersiell vekst, for å utvikle nye inntektsområder slik at vi kan levere enda bedre innhold til hele Norge. sier Gisle Torheim, visekonsernsjef og konserndirektør økonomi og finans. 

Torheim trekker særlig frem potensialet i totalabonnementet +Alt, og Amedias dokumenterte evne til å realisere nettverkseffekter.

– Gjennom +Alt har Amedia etablert en ledende nasjonal plattform for redaksjonelt innhold, som har tatt en sterk posisjon med kraftfull abonnementsutvikling på kort tid. En helhet som er større enn summen av våre enkelte posisjoner åpner nye vekstmuligheter. Vi styrker derfor vekstområdet med ambisjon om å utvikle nye redaksjonelle og kommersielle tjenester på ryggen av våre unike styrker, med distribusjonskraften og lokalkunnskapen vår, fortsetter Torheim. 

Organisatorisk grep 

Amedia gjør en organisatorisk endring og etablerer avdelingen for strategi og vekst med utgangspunkt i den eksisterende enheten for strategi og forretningsutvikling. Ole-Martin Brekke er ansatt som direktør for det nye området. 

Brekke har de siste årene hatt flere roller i Telenor Norge. Han har blant vært  leder for enheter som analyse, digitale kanaler, salgsstøtte og markedsfunksjoner. Han kommer fra rollen som direktør for strategi og prosjekter i Telenor Norges fastnett og TV-virksomhet. 

– Ole-Martin har solide lederegenskaper, et skarpt strategisk hode og erfaring fra arbeid med innsikt, strategi og digitalisering av innhold, salg og kundebetjening. Jeg er sikker på at han vil utvikle området Amedia strategi og vekst, sammen med det kompetente teamet vårt, som også skal utvides i tiden fremover, sier Torheim. 

Brekke vil rapportere til Gisle Torheim, som vil har overordnet ansvar for satsingen.

– Det er en imponerende og helhetlig digital transformasjon som Amedia har levert de siste årene. I kombinasjon med sterke lokale posisjoner og distribusjon, har Amedia et veldig godt utgangspunkt for videre vekst. Jeg ser frem til å bli kjent med selskapet og ta fatt på denne oppgaven, sier Ole-Martin Brekke

Brekke er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og Vanderbilt University. Han har også bakgrunn fra konsulentselskapet McKinsey. 



Kontakter

Gisle Torheim, visekonsernsjef og konserndirektør økonomi, finans og strategi - tlf 40 28 02 08

Ole-Martin Brekke, direktør strategi og vekst - tlf 404 14 709 

Bilder

Ole-Martin Brekke, direktør strategi og vekst i Amedia. Foto Ihne Pedersen / Amedia
Ole-Martin Brekke, direktør strategi og vekst i Amedia. Foto Ihne Pedersen / Amedia
Last ned bilde
le-Martin Brekke, direktør strategi og vekst i Amedia. Foto Ihne Pedersen / Amedia
le-Martin Brekke, direktør strategi og vekst i Amedia. Foto Ihne Pedersen / Amedia
Last ned bilde
Gisle Torheim, visekonsernsjef og konserndirektør økonomi, finans og strategi i Amedia. Foto: Ihne Pedersen / Amedia
Gisle Torheim, visekonsernsjef og konserndirektør økonomi, finans og strategi i Amedia. Foto: Ihne Pedersen / Amedia
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

Storavtale om norsk fotball: Skal vise 50.000 breddekamper28.4.2022 13:30:00 CEST | Pressemelding

Med TV 2 og Amedia på eiersiden, blir MyGame plattformen for strømming av all breddefotball i Norge de neste syv årene. Med automatiserte sportskameraer på over tusen fotballbaner over hele landet, skal selskapet dekke kamper i full HD-video, med høydepunkter, kampanalyse og trenerverktøy bare eliteklubbene hittil har hatt tilgang til. Fotballpresident Lise Klaveness ser et stort potensial i det nye samarbeidet.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom