Ambulanseflyene: Smittetopp skapte utfordringer i februar

Samlet tilgjengelighet for ambulanseflyene innenfor operatørs kontroll var på 97,34 % i februar. Smittenivået nådde sitt foreløpige høydepunkt den siste måneden. Som for andre deler av helsetjenesten, har dette skapt store utfordringer på bemanningssiden for ambulanseflyene, og enkelte baser har til tider vært utmeldt på grunn av smitte.
HØYTIDELIG ÅPNING: 17. mars ble Babcocks vedlikeholdshangar offisielt åpnet av Henry Hansen fra styret i Babcock, styreleder Dag Hårstad i LAT HF, daglig leder Marius Hansen i Babcock, Regiondirektør Målfrid Baik i NHO Arktis, Vegard Bakken Tobiassen fra Norsk Flyteknikerforening, og Mats Hegg Jacobsen (SP) fra Tromsø kommune. Foto: Babcock

Covid-relatert utmelding er imidlertid utenfor operatørs kontroll, og regnes derfor ikke inn i statistikken for tilgjengelighet innenfor operatørs kontroll.

Åpnet nye hangar i Tromsø

I siste utgave av Beredskapsnytt fra Babcock kan du lese om den høytidelige åpningen av vedlikeholdshangaren i Tromsø, arbeidet med å rekruttere flere kvinner som piloter og teknikere, og at den nye ambulansejeten har gjennomført sine første internasjonale oppdrag.

Lenke til Beredskapsnytt finner du nedenfor.

Bilder

Last ned bilde
FØRSTE OPPDRAG: Den nye ambulansejeten hadde sitt første internasjonale oppdrag, da den hentet ukrainske pasienter fra Warsawa til Oslo 21. mars. Foto: Babcock
Last ned bilde

Om Babcock Scandinavian AirAmbulance

Babcock Scandinavian AirAmbulance
Rådhusgata 3
9008 Tromsø

Følg pressemeldinger fra Babcock Scandinavian AirAmbulance

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Babcock Scandinavian AirAmbulance på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Babcock Scandinavian AirAmbulance