Ambisiøs TV 2-høst

Høstens meny på TV 2 er klar, og mediehusets sjefredaktør og administrerende direktør, Olav T. Sandnes, legger ikke skjul på at ambisjonene er store: – Vi har som mål å bli best på norsk humor, og vi skal vinne seerne i helgen. I tillegg styrker vi nyhetssatsingen og gir norsk idrett en hjemmebane, sier Sandnes.

Torsdag presenterer TV 2 innholdet seerne kan la seg engasjere av de kommende månedene. Det er en fornøyd sjefredaktør som løfter fram både etablerte publikumsfavoritter og spennende nysatsinger for samarbeidspartnere og presse i Bergen.

Helg, humor og hjemmebane

Jeg er sikker på at alle kommer til å finne en favoritt denne høsten. Vi våger oss på noen ambisiøse mål i høst. Vi skal bli best på norsk humor, og vi skal vinne helgen. Det vil si at vi må levere både stor underholdning som samler familien, spennende serier du kan binge, og sporten du hopper i sofaen av, enten det er bredde- eller toppidrett, sier Sandnes.

Han tror seerne vil merke at TV 2 er framme i skoa.

– Vi håper publikum legger merke til at vi gir ekstra gass i høst. Vi fyller 30 år i disse dager, og det skal vi selvsagt feire. Vi føler oss privilegerte som har fått lov til å spille en rolle for et norsk publikum i tre tiår. Det er imidlertid viktig for oss at vi ikke hviler på laurbærene, men stadig jakter de framtidige øyeblikkene som gir verdi i folks liv, understreker Sandnes.

Et nervepirrende psykologisk spill

Det at TV 2 har blikket rettet framover, betyr imidlertid ikke at norske folkefavoritter skrotes.

– Vi er opptatt av fornyelse, men det betyr ikke at vi kvitter oss med det som funker. Da gjør vi heller nye grep med etablerte suksesser, slik vi for eksempel gjør med all star-sesongen av «Skal vi danse», forteller Sandnes. Av de nye prosjektene trekker han fram den nye true crime-serien «Direktøren» og humorsatsingen «Lunch», som har tatt steget fra tegneserie til TV-serie til god mottakelse fra anmelderne.

– Det er veldig gøy å se nye prosjekter få en god start, og flere spennende programmer er rett rundt hjørnet. I høst tar vi seersuksessen Kompani Lauritzen videre når vi går på med «Kompani Lauritzen: Tropp 1». Denne gang gir Dag Otto og Kristian unge voksne muligheten til å utforske hva som egentlig bor i dem. Obersten harsom vanlig laget et beinhardt opplegg som kommer til å gi deltakerne solid drahjelp til å hente ut sitt potensial, forteller Sandnes.

– I høst er jeg også ekstra spent på «Forræder», hvor Mads Hansen skal lede oss gjennom en selskapslek for hele familien. Forræder er et engasjerende psykologisk spill med 20 kjendisdeltakere, og vår nye, store helgeunderholdning. Jeg skal ikke røpe for mye, men kan fortelle at deltakerne virkelig ble revet med i spillet – enda mer enn vi håpet på forhånd.

Den største digitale satsingen siden dagens TV 2 Play

Det er ikke bare på underholdningsområdet TV 2 sikter høyt i høst.

– Dette året har vi styrket TV2.no betraktelig med den største digitale satsingen siden starten av det som i dag er TV 2 Playsiesjefredaktøren.

Nyhetsredaksjonen er godt rustet for å ta oss gjennom en intens og spennende nyhetshøst, hvor vi skal ta pulsen på de viktigste sakene i folks hverdag. Krevende økonomiske tider, krigen i Ukraina og ikke minst mellomvalget i USA blir viktige tema for nyhetsredaksjonen denne høsten. I tillegg følger vi utviklingen i noen av landets mest omtalte krimsaker i nyere tid; drapet på Birgitte Tengs og barnedrapene i BaneheiasieSandnes.

Hjemmebanen for norsk idrett

Høsten er selvfølgelig ikke komplett uten sport. I år viser TV 2 idrett fra bredde til topp, i et banebrytende nytt prosjekt.

Jeg tør påstå at vi er i gang med et av de mest spennende prosjektene i norsk idrett noensinne: Vi skal sammen med gode partnere bygge hjemmebanen for norsk idrett. TV 2 skal vise alt fra eliteseriene i håndball, hockey, basket og volleyball, i tillegg til innebandykamper. Vi får også se norgesmesterskap i flere idretter. Hjemmebanen for norsk idrett blir einnholdsunivers som vil gi flere nære, ekte og fantastiske øyeblikk fra hele bredden av Idretts-Norge, forteller en begeistret Sandnes.

Selv gleder jeg meg veldig til håndballsesongen, som er i gang allerede denne uka. TV 2 skal vise alle håndballkamper for herrer og kvinner i eliteserien og i 1. divisjon.

Sjefredaktøren går inn i høsten med entusiasme, men også med et klart bilde av konkurransen som treffer norske aktører i et internasjonalt marked.

– Kampen om folks oppmerksomhet og tid blir stadig tøffere, og vi jobber hardt for hele tiden å fornye oss. Vi må fortjene folks tidved å fylle den tiden vi låner med innhold som gir seerne våre noe verdifullt. Vi må være der folk er, sammen med dem. Det tror jeg vi skal klare i høst, avslutter Sandnes.

HØSTENS TV-MENY

Videoklipp til bruk for pressen kan lastes ned her:

Stillbilder til bruk for pressen kan lastes ned her:

KORT OG LOVENDE

I dokumentarserien «Kort og lovende» møter vi Alexander, Didrik, Hanna og Åsne – fire unge voksne, som alle er kortvokste. Hvordan takler de utfordringene de møter i en verden som er konstruert for høye mennesker? Og hvordan kan vi som samfunn bli bedre på å se folks muligheter i stedet for begrensninger?

Livet som ung voksen er beinhardt: Du skal finne den store kjærligheten, legge grunnlaget for en karriere, realisere drømmer og aller helst ha en perfekt kropp. Hvordan sjonglerer du alle disse forventningene når du aldri blir høyere enn et barn?

«Kort og lovende» er en serie om utenforskap og om hva fordommer og sosial stigmatisering gjør med mennesker. Samtidig er det en serie som viser hvordan man kan finne sin egen vei selv om man føler seg annerledes enn alle andre.

Premieren var 14. august.

FUNKYFAM – SESONG 4
Den fjerde sesongen av «Funkyfam» blir den mest sårbare til nå og vi er tettere på enn noen gang. Jørgine og Morten får endelig hilse på lille Indigo Iro. Samtidig får et av barna påvist korona. Trude har kjøpt nytt hus i Ålesund, og Noah er ferdig i militæret og flytter hjem. Emil og Silas har fått seg kjærester, og det er mye spenning rundt det første møtet med resten av familien. Vises mandag til onsdag og består av totalt 21 episoder.

Sesongpremieren var 15. august.

GOD MORGEN NORGE

Endelig er «God morgen Norge»-gjengen på plass igjen. De byr på sterke historier, rørende møter og god stemning i sofaen. Espen Fiveland, Desta Marie Beeder, Wenche Andersen, Peter Bubresko og Vår Staude kommer hjem til deg på morgenkvisten mandag til fredag fra kl. 06.55.

Sesongpremieren var 15. august.

TRULS Á LA HELLSTRØMS BISTRO

I TV 2s nye underholdningsserie «Truls á la Hellstrøms bistro» følger vi Truls Svendsen og Eyvind Hellstrøm gjennom ti episoder når de åpner opp en pop-up bistro sammen. Kjente personer dukker opp som servitører og blant gjestene.

– Jeg hadde lovet meg selv å aldri drive restaurant igjen, men som så mange ganger før, så klarer Truls å lure meg med på ting. Og når vi først skal gjøre dette, så må vi gjøre det ordentlig. Jeg skal sørge for at maten er i toppklasse, men Truls kommer til å få sjokk over hvor mye arbeid det faktisk er. For jeg har satt som krav at han tar ansvar for alt det administrative, samtidig som han må bidra på kjøkkenet og i serveringen, sier Hellstrøm.

Premieren var torsdag 18. august.

SKAL VI DANSE: ALL STARS

Denne høsten er det klart for en allstars-sesong av «Skal vi danse», der tidligere vinnere, finalister og publikumsfavoritter inntar parketten. Helene Olafsen og Anders Hoff er programledere. Her er høstens deltakere:Agnete Saba, Aleksander Hetland, Cengiz Al, Eirik Søfteland, Iselin Guttormsen, Jørgine Vasstrand, Kari Traa, Katrine Moholt, Lasse Matberg, Martine Lunde, Nathan «Nate» Kahungu, Triana Iglesias og Victor Sotberg.

Premieren var 27. august.

DIREKTØREN

Det er sommeren 2014, og det amerikanske paret Neil og Eryka avslutter sin Europa-reise med et besøk hos nordmannen Øystein Flenning, som de året før hadde møtt på oktoberfest i München. Stemningen er god. Så går alt galt.

Etter en hyggelig middag forvandler funkis-villaen seg til et åsted. Fra klokken to om natten kommer det en rekke nødsamtaler fra huset, der Øystein blant annet hevder at Neil truer med å drepe ham.Når en patrulje ankommer boligen først en time etter første oppringning, finner de Øystein i en blodpøl med en rekke knivstikk. Neil blir siktet for drapsforsøk, men saken henlegges fordi påtalemyndigheten mener han handlet i nødverge. Så tar saken en helomvendingHvordan kanen ubevæpnet person som blir knivstukket en rekke ganger ende opp med selv å bli domfelt?

Premieren var 28. august.

LUNCH

Humorserien for alle som har en jobb, skulle ønske de hadde jobb, eller er sjeleglad fordi de IKKE har en. Børge Lunds LUNCH omfatter mer enn 3500 tegneseriestriper, som publiseres i over hundre aviser i ni land - på sju språk. Den populære workplace comedy-tegneserien LUNCH med karakterer som Kjell, Bodil, Vanessa, Nico og Thorsen har fått stadig flere tilhengere siden oppstarten i 2007. Den tar vår moderne kontorhverdag på kornet, og forsyner oss med lett smertefull men befriende gjenkjennelse.

Nå tar LUNCH steget over til dramaverdenen. Børge Lund har sammen med TV 2 og The Oslo Company utviklet en humordramaserie der stripene blir levende og karakterene får kjøtt på beina.

Lunch hadde premiere 29. august.

ÅSTED NORGE – SESONG 14

«Åsted Norge» ønsker å gjøre Norge tryggere. Gjennom 13 sesonger har 132 tips fra seerne ført til at kriminelle har blitt pågrepet. Seerne kan følge jakten på ettersøkte forbrytere, og bidra til at politiet kan oppklare uløste kriminalsaker.

Programleder Jens Christian Nørve har med seg en ekspertgruppe bestående av forfatter og tidligere etterforskningsleder Jørn Lier Horst, advokat Kristin Fagerheim Hammervik og politioverbetjent Rune Utne Reitan.

Premieren var 29. august.

PETTER OG OVERLEVERNE

Etter tidligere å ha tatt seerne med bak murene i Halden fengsel, ønsker dokumentarskaper Petter Nyquist nå å vende blikket mot de som har blitt utsatt for alvorlig kriminelle handlinger. Petter har selv hatt en trygg barndom, men får i voksen alder vite at vold i nære relasjoner foregikk i familiens nærmeste omgangskrets. Det ble holdt skjult for ham, og aldri snakket om. Hvorfor er det slik at mange som tilfeldigvis blir utsatt for vold og overgrep velger å dysse det ned, og holde det skjult?

I dokumentarserien «Petter og overleverne» møter Petter fire mennesker som har opplevd vold og overgrep. Hva har det gjort med livene deres? Er det mulig å reise seg igjen etter slike vonde opplevelser? Felles for de fire er at de nå vier mye av livene sine på å hjelpe andre mennesker i lignende situasjoner. Samtidig er de eksempler på at det er mulig å reise seg og at det finne hjelp å få, uansett hvor mørkt ting kan se ut.

Premiere 1. september.

HODEJEGERNE – DEN FØRSTE LØGNEN

«Hodejegerne - Den første løgnen» utspiller seg i tiden før Jo Nesbøs roman og filmatiseringen av den populære romanen med samme navn. I serien følger vi den unge Roger Brown, som spilles av Axel Bøyum, en hodejeger som både lyver og manipulerer seg frem både i arbeidslivet og kjærlighetslivet. Men en løgn fører til en ny løgn og snart er han fanget i et nett av løgner som setter både han selv og sine nærmeste i fare.

Premiere 2. september.

JAKTEN PÅ KJÆRLIGHETEN – SESONG 19
Årets fire bønder som søker den store kjærligheten er Jørgen fra Isfjorden, Tormod fra Halden, Janne fra Melhus og Frank fra Froland. Det blir flørting, humor, kleinhet og en uventet overraskelse, når de setter i gang med speeddating. Nytt av året er friernes dag. Her er det frierne som tar roret og får bestemme hva de vil gjøre med bonden, slik at de får vist hvem de er. Det blir både matlaging, portrettmaling, øksekast, massasje, dans og hekling. Og muligens litt romantikk...
Sesongpremiere 5. september.

FARMEN – SESONG 18

Året er 1922 og høstens Farmen-gård er Li gård, som ligger i nærheten av Tangen, et steinkast fra Mjøsa. Her bor Edith Margrethe Hengerud, sammen med sine tre barn og sin nygifte danske ektemann, Karl Albert. Li gård er en grønn og frodig oase som ligger midt i de hedmarkske skoger. Gården er kjent for å være et arnested for kulturell virksomhet utenfor storbyen Kristiania. Hit kommer folk fra områdene rundt, for å kunne utfolde sine kunstneriske sider og få inspirasjon til å ta med seg videre. Det gjelder både malerkunst, lyrikk, musikk, teater, håndverk, matlaging og mote. Gården har tette bånd til lokalsamfunnet, og den nærliggende bygda benytter seg ofte av gården, siden de er kjent for å gjøre et stødig håndverk før de gir fra seg produktene. Det er fattige tider i Hedmark i 1922, men Li gård har en stødigere økonomi fordi de har en bi-inntekt ved salg av rekvisitter som de produserer på gården.

Søsteren til Edith Margrethe, Louise, skal emigrere til USA. Edith, Karl Albert og barna har reist til Eidfjord der Louise og familien hennes bor, for å hjelpe dem med å gjøre seg klare for den lange reisen. Mens de er på Vestlandet, så trenger de at noen forpakter gården deres. De 14 forpakterne fra 2022 må ta hånd om dyrene, fortsette samarbeidet med det lokale miljøet, fortsette å lage rekvisitter, høste og produsere fra åkrene rundt, og ellers drifte gården som normalt.

TORPET – SESONG 5

Det er klart for sesong 5 av Farmens sidekonkurranse, «Torpet», på TV 2 Play i høst. Her møter vi tre tidligere Farmen-deltakere: Bussjåføren og TikTok-eren Robert Scott (kjent fra 2021-sesongen), presten Thor Haavik (kjent fra 2020-sesongen) og kokken Bjørn Mogenstad (kjent fra 2014-sesongen). Alle tre er klare for å benytte denne muligheten til å komme seg inn på selve Farmen, og kanskje til og med klare det de ikke klarte sist de var med – å gå helt til topps!

De tre karene flytter inn på gården Rekstadhaugen, en gård som ligger idyllisk og usjenert til ved Mjøsa. På gården er det to kuer, en hest og noen høns, og i Mjøsa er det fisk. Alt ligger til rette for et godt liv.

Men bak den idylliske fasaden, ligger det en mørkere virkelighet. Rekstadhaugen er på dette tidspunktet, 100 år tilbake i tid, mer enn bare en liten gård. Småbruket har i lang tid vært åsted for lyssky virksomhet. Gården har fungert som en mellomstasjon for brennevin og annet smuglergods. Nå er eieren i fengsel, og det er opp til de tre deltakerne å drive gården på hederlig vis, og rette opp det dårlige ryktet til Torpet.

HELT HARALD – SESONG 2, DEL 2

Harald Rønneberg har invitert med seg fire nye hedersgjester på heftige utfordringer han drømmer om å gjennomførePå veien blir de godt kjent, og omfavner forhåpentligvis Haralds motto «det er begrensa hvor dritt det kan gå»! Harald møter denne gang Sven Nordin, Ulrikke Brandstorp, Abid Raja og Ina Wroldsen. Utfordringene de skal bryne seg på er et 12 timers langt billøp, den estiske sporten kiiking, veggdansing på verdens høyeste trebygning og kajakk ned en fjellside.

FORRÆDER – IBLANT OSS

20 spillere i et stort spill om tillit og lojalitet. Tre av dem får rollen som forræder, og må eliminere de andre én etter én. De lojale må avsløre forræderne før det er for sent. Hvem stoler du på når du ikke kan stole på noen? Hvem tar sølvet de har kjempet for å samle? En lojal eller en forræder? Og ikke minst: Hvem blir «drept» før frokost? Mads Hansen er spillmester. Deltakere er Karina Hollekim, Anne B. Ragde, Arman Surizehi, Cathrine Fossum, Cengiz Al, Christer Falck, Christopher Robin Omdahl, Emil Iversen, Erlend Mørch, Hallvard Flatland, Hina Zaidi, Jonas Lihaug, Jørn Lier Horst, Katarina Flatland, Kim Johanne Dahl, Kristin Gjelsvik, Magnus Midtbø, Sander Dale, Sandra Spjelkavik og Tonje Frigstad. Vises over 10 uker.

Premiere 9. september kl. 20.00.

FARFAR – SESONG 3

I sesong 3 av «Farfar», møter Johnny kvinnen i sitt liv, Vicky (Hege Schøyen) og blar opp alle sine gamle sjekke-triks for å gjør inntrykk på henne. Men Vicky er en kvinne med selvrespekt og bein i nesa, som ikke lar seg imponere av Johnnys forslitte fraser. Johnny innser at hvis han skal lykkes med å vinne Vickys hjerte, må han «steppe opp» gamet, tørre å vise seg sårbar og kjenne på den ekte følelsen av kjærlighet. Steinar som vil bli likt av alle, vil gjerne ha et godt forhold til sine nye naboer, men det er ikke så lett fordi Per (Truls Svendsen) og Merete (Mona Banterla Grenne) er et litt spesielt par, som Mari irriterer seg grenseløst over.
Sesongpremiere 16. september.

TOLL – SESONG 4

I seriens fjerde sesong har verdensbildet endret seg totalt. Med en verden i krise, krig og konflikt endres smuglernes metoder og mønstre over hele kloden. Når verden endrer seg, er tollerne avhengige av å snu seg rundt og tilpasse seg i rekordfart, blant annet ved å sette opp en helt ny tollstasjon på Svalbard. I denne sesongen kommer vi tettere på enn tidligere sesonger. Beslagene er større enn noen gang, og vi får innblikk Tolletatens arbeid gjennom en unik tilgang til et unikt miljø.

Sesongpremiere 19. september.

KJÆRE LANDSMENN – SESONG 3

Sesongen starter dramatisk da kong Johan får et illebefinnende og blir hastet til sykehus. Da blir også kongens nekrolog publisert ved en feiltagelse. Johan er ikke fornøyd med hva som står der og setter i gang flere prosjekt for å utvide den korte nekrologen sin. På slottet starter prins Henrik et hemmelig forhold med assistenten Mia, og dette får etter hvert store konsekvenser. Prinsesse Ellinor blir angrepet fordi hun har stått åpent frem som homofil og dronning Isabella setter i gang et biografiprosjekt uten at hun har tenkt over hvilke dører til fortiden dette kan åpne.

Premiere 1. oktober.

FAN AV RIISE – SESONG 2

Alvoret banker igjen på døren for den ferske treneren John Arne Riise. I sin andre sesong som hovedtrener står den gamle Liverpool- og landslagsspilleren igjen i fare for å rykke ned. Karrieren som trener står på spill når TV 2 igjen er med John Arne inn i garderoben i «Fan av Riise». Etter en lang rekke tap på rad, er det utfordrende å holde på den gode stemningen i en ekstremt ung spillergruppe. Hvordan skal Riise snu skuten og oppnå de sportslige resultatene som trengs? Lykkes prosjekt Riise, eller vil han rykke ned for andre gang på rad?

Premiere på TV 2 Play 6. oktober

AMMO

«Ammo» er en dramathriller der vi følger Bjørn (spilt av Nicolai Cleve Broch) inn i den norske våpenindustrien, en industri som står midt i en teknologisk revolusjon der kunstig intelligens er nøkkelen. Bjørn blir raskt en stjerne i selskapet og får ansvaret for en stor avtale med det franske forsvaret.

AGR, Bjørns arbeidsgiver, har utviklet en autonom drone, som vil revolusjonere bransjen. Bjørn oppdager etter hvert at dronen har funksjoner som er ulovlige på markedet, men presses til å skrive under på salgspapirene når dronen skal brukes til å redde to hjelpearbeidere som er blitt kidnappet.

For sent innser Bjørn at han er blitt ansatt for å være syndebukk om avtalen skulle bli offentlig. Når redningsaksjonen utføres og dronen tar egne valg, som fører til tap av sivile liv, må Bjørn bestemme seg for om han skal skjule sannheten, eller fortelle verden hvilken skremmende framtid vi er i ferd med å skape.

I tillegg til Nicolai Cleve Broch står også blant andre Mariann Hole, Bjørn Floberg, Tone Danielsen, Bianca Kronlöf, Slimane Dazi og Nabiha Akkari på rollelisten. Cleve Broch har også vært sentral på idé- og manussiden. Eirik Svensson (Den største forbrytelsen, Harajuku, Unge lovende, Natt til 17.) har regien.

Premiere 13. oktober.

KOMPANI LAURITZEN: TROPP 1

Tolv unge voksne som sliter med overgangen til voksenlivet har søkt seg inn i «Kompani Lauritzen: Tropp 1». Gjennom et militært regime preget av orden og disiplin må de unge rekruttene gjennom en rekke øvelser - der mestring, kameratskap og samhold står i fokus. Målet er at de skal lære å sette andre foran seg selv, erfare at man står sterkere sammen og få selvtilliten tilbake. Disse tolv kjemper ikke mot hverandre. De kjemper kun mot seg selv, sine egne begrensninger og sitt eget hode. Regelen er enkel: Gir de seg, er de ute.

Premiere 24. oktober.

IDRETTSFORELDRE – SESONG 2

I sesong 2 av Idrettsforeldre spiller Henrik Elvestad seks ulike mammaer og pappaer til barn og ungdommer som driver med forskjellige idretter. Med ulik tilnærming og målsetting er de villige til å strekke seg langt for at de skal oppnå sine- og barnas mål.

Det blir gjensyn med alpinpappa Chris, håndballmamma Torill, og E-sportpappa Helge som har tatt turen til Oslo for å følge sønnen Andreas’ satsing på Counter Strike. Det er også duket for nye bekjentskaper. Vi møter rallypappa Kjell Mondal som bruker alt av tid og penger på å få sønnen Elias- og ikke minst bilen hans til start. Trønderrockeren Bjørn Tore har ramlet ufrivillig inn i langrennssporten, mens skjønnhetsblogger og cheerleadermamma Annicken, har store drømmer for datteren Ida.

Premiere 31. oktober.

VÅRT LILLE LAND – SESONG 11

Tonje Steinsland og hennes dyktige team har møtt mange nye folk med utrolige historier. Tonje og hennes redaksjon har i en årrekke tatt opp mange ulike temaer og fortalt historier som går rett i hjertet.

Sesongpremiere i oktober.

ABU OG MAYOOS NORGE

TV 2s nye dokumentarserie «Abu og Mayoos Norge» skal være humoristisk og underholdende. I serien skal Abubakar Hussain og Mayoo Indiran se på Norge med skråblikk, og utforske sine egne fordommer til det vi kjenner som typisk norsk.

Abu og Mayoo skal oppleve ting de aldri har gjort før, og besøke steder de bare har lest om og sett på sosiale medier. Opplevelser som mange nordmenn elsker og som defineres som «typisk norske». Blant annet skal de dra på hyttetur, på rånefest, besøke bondegård, gå i fjellet og dra på fisketur.

Premiere på TV 2 Play i oktober 2022.

BLOGGERNE – SESONG 17

Sara-Emilie Tandberg har i denne sesongen blitt singel, men en gammel flamme dukker plutselig opp, og snur opp ned på livet. Deltakelsen i MGP blir ikke helt som Alexandra Joner hadde tenkt seg, og mamma Barbara krever også sin del av en hektisk hverdag. Martine Lunde har sett seg lei på avstandsforhold, og er nå kommet til det punktet at hun må vurderer om forholdet har en fremtid. Som en stor kontrast til de to siste årene med lockdown og alenetilværelse på gården i Fyresdal, reiser Gisle Agledahl reiser til New York og nyter det urbane storbylivet! Monica og Chris Nyhus planlegger storslått bryllupsfest i Barcelona, for å feire 10 års ekteskap. De avslører at ikke alt har gått på skinner, og at ekteskapet sto i fare for å ryke.

Sesongpremiere senere i høst.

ALLE ELSKER DAVID – SESONG 3

I denne sesongen av «Alle elsker David» kommer vi enda tettere på livet til kjendismanageren David Eriksen og familien hans på Frogner. David og Hedvig ser frem til kjærestetid når barna endelig flytter ut, men det som som lå til rette for et romantisk år viser seg å ende i et sjokkerende brudd. Det blir en følelsesladet sesong hvor vi får et ærlig innblikk i hvordan man håndterer en ny hverdag som kollegaer og ekskjærester. Sesongen byr på hverdagskomikk og forviklinger, hvor David prøver så godt han kan å sjonglere rollene i det som har blitt en voksende familiebedrift.

Sesongpremiere senere i høst.

BLEEP
Victor Sotberg, Christopher Robin Omdahl og Robin «Rob The Sir» Hofset er denne høsten klar med en rekke programmer i ulike sjangre til unge vokse på TV 2 og TV 2 Play. Fellesnevneren er at det blir både morsomt, engasjerende og interaktivt. Den nye «Bleep»-gjengen vil i tett dialog med seerne og følgerne lage innhold som målgruppen er opptatt av - og som de engasjerer seg i.

Premiere senere i høst.

REDDET

Redningsskvadronen 330 har ett motto som alle lever etter: «Vi redder liv». Alt de gjør handler til syvende og sist om dette. Og dette er også det sentrale når vi følger de norske redningshelikoptrene på noen av de mest spektakulære redningsoperasjonene i verden. Fra de høyeste tinder til de dypeste juv og bresprekker i vårt langstrakte land, fra øde vidder til nattsvart hav er vi med når alt står på spill og mannskapene om bord på helikoptrene utgjør forskjellen mellom liv og død. Oppdragene går fra seks baser rundt i Norge – til sammen løser de over 700 oppdrag i året, med over 4000 flytimer totalt. Og i denne jobben teller hver time, hvert minutt og hvert sekund.

Reddet er en serie som byr på både hjertebank og hjertevarme når vi følger mannskapet ut på verdens aller viktigste tokt.

Premiere senere i høst.

HEMMELIGE DUETTER

Klarer du å gjenkjenne en sanger, bare ved å lytte til stemmen? I «Hemmelige duetter», programmet som har tatt hele verden med storm, synger kjente artister duett med en hemmelig sanger som befinner seg bak en vegg. Oppgaven er å finne ut hvem de synger sammen med, kun ved å høre på stemmen. Om de har tippet rett får de først vite når veggen går opp etter låten.

Hver episode består av tre duetter der tre kjente artister etter tur synger en duett med en hemmelig duettpartner, skjult bak en vegg. Artisten som synger har ikke mulighet til å se hvem hen synger med, mens seerne og de to andre deltakerne gradvis får se hvem duettpartneren er.

Klarer deltakeren ved hjelp av kløktige spørsmål og utspekulerte hint å gjette hvem som skjuler seg bak veggen? Eller klarer den ukjente sangeren å holde identiteten sin skjult helt til veggen fjernes?

Ofte har den hemmelige sangeren et forhold til sin duettpartner – det kan være det store forbildet opp gjennom karrieren, eller en artist deltakeren alltid har drømt om å dele scene med. Det kan også være noen deltakeren står nær, men som de ikke ante hadde et slikt sangtalent. Overraskelsene er mange, for både seerne og deltakerne.

I «Hemmelige duetter» er sangferdighetene imponerende, gjettingen underholdende og mysteriet en kilde til høyt seerengasjement der hjemme. Velkommen til en uhøytidelig, unik musikalsk gjettelek for hele familien!

Thomas Numme og Regina «Myra» Tucker er programledere for «Hemmelige duetter».

KIDS IN CRIME

I «Kids in Crime» følger vi 17-årige Tommy fra Sarpsborg. Serien er lagt til år 2001, og Tommy er på rask vei inn i voksenlivet. Ting sklir imidlertid litt ut for Tommy, som brått havner på et sidespor med dop og kriminalitet. Serien, som inneholder store doser rå humor og spenning, gjenspeiler utfordringene og det tøffe ungdomsmiljøet i byen. Det blir upolert og realistisk – serien er nemlig inspirert av serieskaper Kenneth Karlstads egne opplevelser. I rollene ser vi Jakob Oftebro i rollen som Freddy Hælvette, Lea Myren som Monica, Kristian Repshus som Tommy og Martin Øvrevik som Pål.

I FYR OG FLAMME

I «I fyr og flamme» får vi se de tre kjendisduoene presentere at de har gjennomført de villeste, rareste og mest vågale utfordringene og dokumentert alt på video. Men har de klart å gjennomføre det de påstår at de har gjort? Programleder Simon Nitsche og gjestedommerne skal sammen finne ut hvem som snakker sant, og hvem som bare bløffer.

Kjendisduoene er Iselin Guttormsen (35) og Alexandra Joner (32), Thomas Gullestad (42) og Ailo Gaup (43) og Victor Sotberg (30) og Robin Hofset (30).

GOD KVELD NORGE

God kveld Norge fortsetter i sin heldigitale drakt på tv2.no, der Marte Bratberg og Dennis Siva Lie tar imot kjendisgjester i studio og leverer underholdende videoinnhold til kanalens digitale flater. GKN står samtidig for den løpende kjendisjournalistikken på tv2.no, og når bredt ut til et ungt publikum både der og i sosiale medier.

TV 2 NYHETENE

TV2.no satser knallhardt med 30 nye folk og storsatsing på breaking news! TV 2 skal sikre at det norske folk er oppdatert på det viktigste innen nyheter, sport og underholdning – hele døgnet. TV2.no ønsker å være et hardtslående, nyhetsdrevet nettsted som brukerne kan stole på, samtidig som vi har glimt i øyet og en dose humor.

TV 2 SPORTEN

FOR en sportshøst dette blir! Rosinen i pølsa er for mange fotball-VM, som i år arrangeres i det noe uvante tidsrommet november/desember – altså når vi nordmenn kan sitte inne i vintermørket og varme oss med det beste fotballverdenen har å by på. TV 2 deler mesterskapet 50/50 med NRK.

Selv om Norge – og dermed vår tids heiteste fotballstjerne, Erling Braut Haaland – ikke er kvalifisert til VM, blir det muligheter for å se Haaland-magi også på TV 2 utover høsten når jærbuen og hans Manchester City skal ut i Champions League. Nordmannen har allerede herjet stort i verdens gjeveste klubbturnering, og det blir spennende å se om han fortsetter det vanvittige scoringssnittet. Med TV 2 og TV 2 Play får seerne med seg ikke bare dette, men all moroa i Champions League med lag som Liverpool, Tottenham, Chelsea, Real Madrid, Barcelona og Bayern München – for å nevne noen.

Erling Braut Haaland er selvsagt også den store snakkisen opp mot høstens norske landskamper. Ståle Solbakkens menn går nemlig en heftig høst i møte. Nå skal Nations League avsluttes. Nevnte Haaland herjet med fem scoringer på fire kamper i juni – og nå skal vi sikre opprykket til nivå A i Nations League. Norge møter Slovenia borte 24. september og Serbia hjemme i ren gruppefinale på Ullevaal 27. september. Begge disse kampene sendes selvfølgelig på TV 2 og TV 2 Play.

Vintersport blir det selvsagt også på TV 2, og det store nye tilskuddet til TV 2s vintersport-portefølje er verdenscup og VM i skiskyting, hvor rettighetene deles med NRK. TV 2 sender blant annet rennene fra sesongstarten i Kontiolahti 29. november til 4. desember.

Og som om ikke dette er nok. TV 2s ambisjon er å være hjemmebanen for norsk idrett. 31. august. startet håndball-sesongen, og nytt fra i høst er at TV 2 skal vise alle kampene for herrer og kvinner i Eliteserien og 1. divisjon. 1. divisjon produseres sammen med MyGame og Amedia, og her blir det mye sport som ikke er blitt vist noe sted tidligere. Eliteserien produseres sammen med NEP og Topphåndballforbundet, og her vil vi få kamper på de lineære kanalene hver runde. I tillegg kommer selvfølgelig alt sammen på TV 2 Play. Når all norsk klubbhåndball kommer i gang, tar TV 2 et stort steg mot å kunne gi nordmenn det største tilbudet av norsk sport noensinne.

INTERNASJONALE SERIER

FROM
Familien Matthews er på biltur i USA og blir plutselig fanget i en mystisk småby som hver kveld etter mørkets frembrudd hjemsøkes av farlige skapninger. De ufrivillige gjestene må nå kjempe for å overleve, samtidig som de leter etter en vei ut av den marerittlignende loopen. «From» er en overnaturlig skrekkserie fra produsentene bak «Lost».
Premiere 16. august
THE EAGLE
Dansk kriminalserie med Jens Albinus og Ghita Nørby. Emmy-vinnende kriminalserie om den dansk-islandske etterforskeren Hallgrim «Ørnen» Hallgrimsson som jobber med å bekjempe internasjonal forbrytervirksomhet, samtidig som vi får innblikk i hans kompliserte kjærlighetsliv og traumatiske barndom. Serien utgjør den andre delen av Mai Brostrøm og Peter Thorsboes danske kriminaltrilogi som starter med Mordkommisjonen og avsluttes med Livvaktene.
Premiere 12. september
WHY WOMEN KILL – SESONG 2
Med drømmer om status og glamour håper Alma Fillcot å få en ledig plass i den lokale sosietetsklubben som ledes av den fryktinngytende Rita Castillo. Alt settes imidlertid i fare når Alma får vite om ektemannens sjokkerende hemmelighet.
Premiere 5. september
Akkurat i tide for Halloween kommer sesong 2 av «Chucky» den 31. oktober. I tillegg til overnevnte serier kommer det nye sesonger av Grey´s Anatomy, Station 19, The Good Doctor og Walker. Vi kan også se frem til Gangs of London og Ghost sesong 2.

Håvard SolemKommunikasjonsansvarlig

Pressekontakt for TV 2s høstlansering, Farmen, Farmen kjendis, Kort og lovende, TV 2 Sporten.

Tel:+47 934 35 922havard.solem@tv2.no

Siril Vatne MelingPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skal vi danse, Kompani Lauritzen, Kompani Lauritzen: Tropp 1, Direktøren, Petter og overleverne, TV 2s høstlansering

Tel:+47 970 43 166siril.vatnemeling@tv2.no