Amalie Snøløs og Stian Blipp konkurrerer i ny TV 2-serie

I TV 2s nye miniserie «Blipp vs. Snøløs» leder Amalie Snøløs og Stian Blipp hvert sitt profesjonelle e-sportlag. De skal konkurrere i ulike utfordringer og aktiviteter, før de møtes i den store finalen bak dataskjermene.
Lagledere Stian Blipp og Amalie Snøløs. Foto: Håkon Mæland/TV 2

I serien «Blipp vs. Snøløs» skal Amalie Snøløs og Stian Blipp endelig få oppfylt drømmen om å lede hvert sitt profesjonelle e-sportlag. Sammen med fire lagkamerater hver skal de gjennom et bredt spekter av ulike aktiviteter, og konkurrere i en rekke utfordrende øvelser. Til slutt møtes de i en finale bak dataskjermene.

– Det beste med å lage dette programmet sammen med Stian er humoren og kjærligheten for gaming. Jeg vet at Stian elsker gaming, og det gjør alt enda gøyere. Han er jo en veldig dyktig programleder med mye erfaring, så jeg prøver å henge med, sier Snøløs.

Sosial omgang, virkelighetsflukt og redning

– Gaming betyr veldig mye for meg. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. Jeg har spilt spill siden jeg var 4 år gammel og har egentlig ikke stoppet opp noe særlig siden det. Gaming har blitt brukt som virkelighetsflukt for meg, som sosial omgang, som engelsk-lærer, det har trent opp fantasien min, tøylet konkurranseinstinktet og gitt meg et pusterom når jeg har trengt det som mest. Den positive effekten gaming har hatt på meg er enorm og jeg vil nesten dra det så langt som å si at det har vært en redning for meg mange ganger, forteller Blipp.

Gaming er en stor del av hverdagen til både Blipp og Snøløs, og flere av lagkameratene lever til og med av e-sport. Men hvordan mestrer gamerne for eksempel kokkekunst, bilkjøring i 220 km/t og kappestrid i snøen?

– Dette blir en vill kamp! Morsomme karakterer og godt lagspill. Det råeste må ha vært all farten og spenningen i flere av oppgavene vi fikk, sier Snøløs.

Lagene skal konkurrere i fem ulike øvelser hvor de må anvende ferdigheter som er viktige for å bli en god e-sportutøver.

– Dette blir gøy kniving mellom 10 veldig konkurransedrevne mennesker. Det skal konkurreres i de tingene som er helt essensielt å kunne for å være en god e-sportutøver. Strategi, lagledelse, holde hodet kaldt når det smeller, hånd-øye-koordinasjon. Alle disse er selvfølgelig satt inn i veldig morsomme og absurde øvelser som legger til rette for mye humor, sinne og gauling. På toppen av dette får man bli kjent med noen av våre fremste e-sportutøvere som representerer Norge på den internasjonale scenen nærmest ukentlig, sier Blipp.

I «Blipp vs. Snøløs» går Amalie og Stian inn som lagledere i hvert sitt profesjonelle e-sportlag, Apeks og Nordavind, hvor Stian er medeier i sistnevnte. Lagene ser slik ut:

På Team Blipp har lagleder Stian med seg Ådne Storås Fredriksen (17) fra Tromsø, Preben Jakling Martinsen (19) fra Tromsø, Simen August Rem (21) fra Oslo, og Christoffer Hellberg Andersen (22) fra Sarpsborg.

På Team Snøløs har lagleder Amalie med seg Sander Iversen (23) fra Oslo/Kristiansund, Ole Kristian Langan (21) fra Oslo/Vegårshei, Martin Garvik (23) fra Bergen/Os, og Anders Kjær (28) fra Oslo/Skien.

Av deltakerne er Ådne, Sander, Ole og Martin profesjonelle e-sportutøvere med gaming som heltidsjobb, og Anders er grunnlegger og sportslig leder for "Apeks".

Programmet har premiere på TV 2 Sumo tirsdag 24. november, og på TV 2 Zebra lørdag 28. november kl. 20.00. «Blipp vs. Snøløs» ser du tirsdag og torsdag på TV 2 Sumo, og lørdag på TV 2 Zebra.

Tara NilsenPR- og medierådgiver

Pressekontakt for TV 2 hjelper deg, Tid for hjem, Tid for hage, Sledheads, Senkveld med Helene og Stian, Blipp vs. Snøløs og Senkvelds juledugnad.

Tel:92822508tara.nilsen@tv2.no

Lagledere Stian Blipp og Amalie Snøløs. Foto: Håkon Mæland/TV 2