Alva Ravn slipper EP ‘Hindsight’

I dag slipper den talentfulle artisten, låtskriveren og produsenten Alva Ravn sin debut EP ‘Hindsight’. Prosjektet består av de allerede utgitte låtene “Precious Prey”, “Fall” og “Blue Devils”, samt de nye sporene “Molly”, “Hindsight” og “All I´ve Got To Spend Is Time”.

GR:OW RECORDS

Karakteristisk vakker vokal, hypnotiserende melodier og kraftig produksjon gir en introduksjon til denne spennende nykommeren.

“Hindsight” er satt sammen av Alva Ravn i samarbeid med den danske produsenten Rasmus Olsen og består av en unik blanding av indie-drømmepop og r&b. Ravn klarer med sin sjeldne evne å bygge dype følelsesmessige relasjoner lytterne kan kjenne seg igjen i. For å dele litt mer forklarer Alva:

“For meg representerer Hindsight klarhet og avslutning, etter en lengre periode med kaotiske hendelser og følelser jeg aldri helt forsto mens jeg vokste opp. Det er en kombinasjon av å ønske at ting gikk annerledes, og å akseptere at det er utenfor min kontroll. Det er både et bittersøtt farvel og en ode til det å være jente”

Fokus låt ¨Molly¨ er en sjangerbøyende ode til intensiteten i å møte din sjelevenn. Utstrålende vokal og flekker av electronica gir et fantastisk spor, utgitt akkurat i tide til å bli et soundtrack for sommeren din.

Alva forteller: “Molly handler om å bli forelsket, og overgi seg helt til den følelsen. Sinnet, kroppen og tankene dine er ikke lenger dine egne. Den hektiske hverdagen er stengt og forsvinner, mens hele fokuset ditt ligger hos den andre personen, dag og natt ”

“Hindsight” er ute 28. Mai

_______________________

Om Alva Ravn

Alva Ravn er 23 år gammel norsk artist, låtskriver og produsent som er mest kjent for sin særegne vokal og lydbilde. Som lite barn utforsket hun en rekke sjangere fra Soul and Gospel og senere rockemusikk, før hun fant seg i sin nåværende filmatiske indie-pop-verden. Alvas smeltedigel av inspirasjon inkluderer Lorde, FKA Twigs, Florence and the Machine og Steve Lacy.

ALVA RAVN satte sitt første preg som artist med debut-singelen "Precious Prey" i 2019 som raskt nådde hundretusener av streams. Rett før pandemien opptrådte Alva på Skandinavias største musikkfestival By: larm i Norge, der hun ble referert som Skandinavias neste stjerne av GAFFA DK. Den første delen av 2020 tilbrakte Alva tiden i studio både i Danmark og i Storbritannia hvor hun avsluttet sin debut-EP.

Etter å ha brukt pandemien på å skrive musikk og finpusse håndverket, sitter Alva nå med et hav av utrolig unik, atmosfærisk musikk klar til å forbløffe lyttere.

Lær mer om Alva Ravn ved å følge henne på:

SPOTIFY    INSTAGRAM     FACEBOOK

Følg pressemeldinger fra GR:OW

Siste pressemeldinger fra GR:OW

ALVA RAVN – “MOLLY” MUSIKKVIDEO8.6.2021 11:47:34 CEST | Pressemelding

Den norskfødte artisten ALVA RAVN kommer varmt inn med sin fortryllende mørke nye singel, og som du kan forestille deg, er vi ganske besatt. Oppvokst på en eklektisk blanding av gospel, soul og rockemusikk, er RAVNs tilnærming til lyd en som er helt andre verdenskrig, gjennomsyret av gjenklangene i det filmatiske og helt venstrefeltet. Å kalle slike som Lorde, FKA Twigs, Florence and the Machine og Steve Lacy for sine største inspirasjoner, er det ikke vanskelig å se nøyaktig hvor hun dyrket sin broody og totalt emosjonelle lyd. “Molly” egner seg fra RAVNs splitter nye, selvkoproduserte debut-EP Hindsight. Prosjektet er i det vesentlige sangers største øyeblikk, en navigering av den konstante strømmen mellom høyt og lavt som innkapsler tenårene i det 21. århundre. "For meg representerer etterpåklokskap lukking og klarhet, etter en lengre periode med kaotiske hendelser og følelser jeg aldri egentlig forstod mens jeg vokste opp," utdyper RAVN. «Det er en kombinasjon av å ønske at ting gi