Altibox tilbyr Google Wifi til en halv million hjem

Som første bredbåndsaktør i Europa inngår Altibox en avtale om å tilby Google Wifi til sine kunder. I løpet av sommeren får nye og eksisterende Altibox-kunder tilbud om markedets beste wifi-opplevelse for hjemmet.
Administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox og Google-sjef Jan Grønbech ser frem til å samarbeide.

Oslo/Stavanger 15.05.19: Fibertjenesteleverandøren Altibox har inngått avtale med Google om å tilby Google Wifi til sine kunder i Norge. Det nye samarbeidet sikrer at Altibox-kundene får mest mulig ut av fiberbredbåndet sitt ved å gi god trådløsdekning i hele boligen.

- Vi er utrolig stolte av at vi nå skal jobbe sammen med Google om å tilby deres produkter, som er blitt populære i hele verden på grunn av brukervennlighet. Dette setter en helt ny standard for Altibox-kundenes trådløsopplevelser. Vi ser fram til det videre samarbeidet med Google om å skape helt nye muligheter for kundene våre fremover, sier en entusiastisk Thomas Skjelbred, administrerende direktør i Altibox.

Kommer snart til et Altibox-hjem nær deg
Det er aller første gang Google inngår denne typen avtale med en bredbåndstilbyder i Europa. I løpet av sommeren vil både eksisterende og nye Altibox-kunder få tilbud om å kjøpe Google Wifi.

- Norge er et av verdens mest tilkoblede land, både norske bedrifter og privatpersoner forventer i dag gode digitale tjenester. Vi er utrolig glade for at vi nå skal samarbeide med Altibox, som i likhet med Google er opptatt av å levere en best mulig opplevelse til brukerne, sier Jan Grønbech, sjef for Google i Norge.

- Vi er mer avhengige av våre trådløse nett enn noen gang. Hvis du ikke har god dekning i hjemmet ditt, får du heller ikke utnyttet bredbåndet ditt fullt ut. Da kan du oppleve redusert hastighet og enheter som kobler seg av nettverket. Google Wifi er skapt for å gi deg mest mulig ut av bredbåndet. Et sterkt trådløst signal i alle rom og til alle enheter, fortsetter Grønbech.

Et komplett wifi-system
Det finnes en rekke wifi-rutere som ikke er dimensjonert for å håndtere det økende antallet enheter som er tilkoblet det trådløse nettet til enhver tid, og som heller ikke takler båndbreddekrevende aktiviteter som gaming og strømming av video med høy kvalitet. Google Wifi er et system som kan plugges rett i Altibox-hjemmesentralen, og som skaper et trådløst nettverk som er både smart, sikkert og enkelt – og som gir dekning i hele hjemmet.

- Altibox har hatt Norges mest fornøyde bredbåndskunder ni år på rad. Da vi spurte hvordan vi kunne gjøre dem enda mer fornøyde var svaret tydelig: En enda bedre trådløsopplevelse. Med Google Wifi mener vi kundene nå vil få den beste brukeropplevelsen på markedet, sier Skjelbred entusiastisk.

De små og lekre Google Wifi-ruterne plasseres ut der du ønsker dekning. Ruterne sørger for at enhetene dine automatisk kobler seg opp til den ruteren som har det sterkeste signalet. Når du flytter seg rundt i huset, kommuniserer ruterne med hverandre på en effektiv måte for å unngå dødsoner og forsinkelser.(1)

For at du alltid skal ha kontrollen på nettet ditt styres Google Wifi med en app. Den lar deg sette wifi på pause for barna dine når det er tid for middagsmat, sette opp gjestenett og gir deg full oversikt over hvem som bruker nettet. Den har også har flere funksjoner som ivaretar sikkerheten.

Altibox-kundene vil få tilbud om Google Wifi i løpet av sommeren.

Altibox leverer høyhastighetsbredbånd og tv-underholdning via kompromissløs fiberteknologi. Gjennom regionale og lokale fiberselskaper leveres tjenestene fra Altibox til over en halv million husstander i Norge og Danmark. Dermed bruker halvannen million mennesker selskapets tjenester hver dag. Altibox har de mest fornøyde bredbåndskundene i Norge for niende år på rad, og har vunnet en rekke priser for beste kundeservice. Selskapet har hovedkontor i Stavanger, og teller i dag 170 ansatte. Altibox er et selskap i Lyse-konsernet.

(1) Boligens størrelse, materialer og arkitektur kan påvirke hvordan Wifi-signalet distribueres. Større hjem med tykkere vegger eller lange, smale planløsninger kan trenge ekstra Wifi-punkter for full dekning. Styrken og hastigheten på signalet vil avhenge av din internettleverandør. Google Wifi krever bredbåndstilkobling, samt en stikkontakt for hvert Wifi-punkt. Appen krever Android 4 eller iOS 8 eller høyere. For mer informasjon se: https://store.google.com/product/google_Wifi

Helle SkjervoldPressesjef Google Norge

Tel:982 40 288

Google Wifi er et system som kan plugges rett i Altibox-hjemmesentralen, og som skaper et trådløst nettverk som er både smart, sikkert og enkelt. (Foto: Google)