Altibox sponser Premier League på TV 2

Altibox har inngått avtale med TV 2 om sponsing av Premier League-sendingene.

Altibox har inngått avtale med TV 2 om sponsing av Premier League-sendingene. (Foto: TV 2)

Den nye avtalen er del av en større samarbeidsavtale med TV 2, og omfatter både tradisjonell sponsing av fotballsendingene og samarbeid om eventer, innholdsproduksjon og produktplassering.
- Dette er en ny og spennende måte å samarbeide med våre innholdspartnere på, og vi gleder oss til å komme i gang. Fotball er en idrett som skaper stort engasjement, og med dette sponsoratet får merkevaren vår ekstra tyngde i fotballverdenen på en måte som vil komme seerne og kundene våre til gode, sier leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox, Aleksander Eikeberg.

Samarbeidet innebærer en rekke aktiviteter som vil komme til syne i løpet av den kommende Premier League-sesongen. For eksempel kan seerne hver runde kåre sin favorittspiller og bli med i trekningen av premier fra Altibox, og en av Premier League-sendingene skal spilles inn på en av lokasjonene til Altibox-partnerskapet.

Altibox er også hovedsponsor av Eliteserien og e-fotball ligaen Altibox eSerien gjennom Norsk Toppfotball (NTF), og er hovedsponsor av sjakkturneringen Altibox Norway Chess.

Altibox leverer høyhastighetsbredbånd og tv-underholdning via kompromissløs fiberteknologi. Selskapet har hovedkontor i Stavanger, og teller i dag 170 ansatte. Regionale og lokale fiberselskaper leverer fibertjenester fra Altibox til mer enn 500.000 oppkoblede husstander i Norge og Danmark. Altibox har de mest fornøyde bredbåndskundene i Norge for niende år på rad, og har vunnet en rekke priser for beste kundeservice.