Altibox-partnerne har de mest tilfredse bredbåndskundene for 10. året på rad

Norges mest tilfredse bredbånds- og tv-kunder* tilhører Altibox-partnerskapet. For 10. året på rad har Altibox de mest fornøyde bredbåndskundene.

For 10. gang har Altibox-kundene på bredbånd kåret Altibox til best i klassen på kundetilfredshet.

Det ble trippelseier da resultatene fra EPSI Rating Norge ble klare i dag – Altibox går seirende ut av samtlige kategorier: Bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv privat.

– Det å kunne beholde denne plasseringen i en bransje med såpass tøff konkurranse, er imponerende. Altibox med partnerne har en bredbåndsløsning som i større grad enn konkurrentene klarer å levere en stabil og god internettoppkobling, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge.

Mandag 28. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten og lojaliteten i telekombransjen. 1450 nordmenn har svart på spørsmålene i undersøkelsen om bredbånd og tv i privat- og bedriftsmarkedet.

Partnerskapet til topps

I år ga Altibox-kundene en score på 69,6 poeng på tv, 68,6poeng på bredbånd og 74 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet – og sendte dermed partnerskapet til topps i samtlige kategorier.

Konserndirektør Toril Nag i Lyse-konsernet, som eier Altibox og en rekke av Altibox-partnerne, er svært glad for at kundene fortsatt er fornøyde med fiberen og de digitale tjenestene.

– Dette er fantastiske resultater som inspirerer oss til å fortsette arbeidet med å levere fiber i hele Norge, sier hun.

Nags hypotese er at sterk lokal forankring i hele landet gjennom lokale fiberpartnere, kombinert med et nasjonalt Altibox med sterke nasjonale og internasjonale partnere og rikt innhold, til sammen gir gode kundeopplevelser.

– Bredbånd og TV er tradisjonelt sett bransjer kundene ofte gir dårlige tilbakemeldinger. At våre privatkunder på bredbånd er enda mer fornøyde i år enn tidligere – selv om bransjen totalt sett går ned – er ekstra gledelig, sier Nag.

Takk for tilliten!

Thomas Skjelbred, som er administrerendedirektør i Altibox og står for leveransen av TV, strømmetjenester og internett til alle fiberpartnerne i Altibox-partnerskapet, er stolt og glad over tilbakemeldingene fra kundene.

– Vi takker for tilliten, nok en gang. For 10. gang gir våre kunder oss så positiv respons, og gjør oss trygge på at tjenestene de får fra oss, holder den kvaliteten de forventer. Vi har blant annet jobbet med å sikre en bedre wifi-opplevelse, og det setter kundene våre pris på, sier Skjelbred.

– Vi er i tøff konkurranse med dyktige aktører, og tar på alvor at kundene har høye krav til bransjen. Kundenes tilfredshet og lojalitet er ingen selvfølge, men krever hardt arbeid hver dag. Derfor er vi ekstra stolte over å fortsatt ha de mest tilfredse og lojale kundene både på bredbånd og tv, sier Thomas Skjelbred.

*EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen telekombransjen.

EPSI, kundetilfredshet/lojalitet bredbånd privatmarkedet 2019:

Altibox: 68,6/71,0

Get: 60,5/57,8

Telenor: 59,9/58,6

Øvrige bredbåndsaktører: 59,5/61,2

Bransjesnitt: 61,8/61,1

EPSI, kundetilfredshet/lojalitet bredbånd bedriftsmarkedet 2019:

Altibox: 74,0/77,9

GlobalConnect: 69,3/68,3

Telenor: 66,1/67,9

Øvrige bredbåndsaktører: 71,8/74,8

Bransjesnitt: 69,3/71,1

EPSI, kundetilfredshet tv-distribusjon 2019:

Altibox: 69,6/70,5

Canal Digital Satellitt: 63,7/64

Get: 60,7/57,8

RiksTV: 67,4/68,4

Telenor: 63,4/62,7

Øvrige leverandører: 66,1/65,6

Bransjesnitt: 64,6/64

Administrerende direktør Thomas Skjelbred og styreleder Toril Nag takker kundene for tilliten.

Altibox leverer høyhastighetsbredbånd og tv-underholdning via kompromissløs fiberteknologi. Selskapet har hovedkontor i Stavanger, og teller i dag 170 ansatte. Regionale og lokale fiberselskaper leverer fibertjenester fra Altibox til mer enn 500.000 oppkoblede husstander i Norge og Danmark. Altibox har de mest fornøyde bredbåndskundene i Norge for niende år på rad, og har vunnet en rekke priser for beste kundeservice.

Altibox og Skagenfiber etablerer ny fibervei ut av Norge17.12.2019 08:42:31 CETPressemelding

Altibox kjøper 100% av aksjene i Skagenfiber AS, og etablerer derved en ny fiberkabel mellom Norge og Danmark som slutter ringen i Altibox sin nye internasjonale fiberring Euroconnect-1. Når kabelen over Skagerak står ferdig i 2020, skal fiberen benyttes for å tiltrekke internasjonale datasenteraktører og operatører, og vil dermed kunne bidra til betydelige forretningsmuligheter for Norge.