Altibox har Norges mest fornøyde tv- og bredbåndskunder

Altibox-partnerskapet tar nok en gang seieren for både tv og bredbånd i Norsk Kundebarometers måling av tilfredshet og lojalitet.

Altibox kan igjen feire bransjeseier innen tv og bredbånd i Norsk Kundebarometer.

Altibox mottar 74,1 tilfredshetspoeng og 82,1 lojalitetspoeng av 100 mulige for bredbånd. For tv-distribusjon er tallene 70,6 tilfredshetspoeng og 80,7 lojalitetspoeng.

Altibox opplever en liten nedgang i score i bredbåndskategorien, men er fortsatt et langt stykke foran konkurrentene.

- Det er flott at vi igjen er best i bransjen på Norsk Kundebarometer. Samtidig har vi ambisjoner om å få enda høyere kundetilfredshet, så det er noe vi skal jobbe mye med hver dag fremover, sier administrerende direktør, Tor Morten Osmundsen i Altibox.

Bredbåndsleverandør Tilfredshet
Altibox 74,05
Telia 64,80
Telenor 62,02
TV-distributør Tilfredshet
Altibox 70,55
RiksTV 66,72
Telia 64,30
Allente 64,26
Telenor 57,09

Altibox har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Gjennom samarbeid med regionale og lokale fiberleverandører har Altibox-partnerskapet til sammen nærmere 800.000 aktive kunder hvorav om lag 50 000 er tilhørende i Danmark. Det betyr at mer enn 1,7 millioner mennesker bruker tjenester fra oss. Altibox er Norges største leverandør av fiberbredbånd.

Mange av de lokale Altibox-leverandørene er kraftselskaper. Deres lokalkunnskap og lokale tilstedeværelse har vært helt avgjørende for oss. De har flere tiårs erfaring med å bygge bunnsolid infrastruktur, og vet hvordan de skal ta vare på kundene – år etter år. Tolv år på rad har Altibox-partnerskapet hatt de mest fornøyde og lojale kundene på bredbånd, ifølge den uavhengige EPSI-undersøkelsen. Altibox er også bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.

Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier leveres internasjonale kommunikasjonstjenester til datasentervirksomheter og operatørmarkedet. Altibox Carrier har etablert en helhetlig europeisk nettverksstruktur som knytter Norge sammen med de sentrale datatrafikknytepunktene på kontinentet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle.