Altibox har Norges mest fornøyde kunder

For 11. år på rad har Altibox de mest fornøyde bredbåndskundene i landet.

- Vi er utrolig glade og takknemlige for at kundene setter pris på innsatsen vi legger ned for å gi dem stadig bedre underholdningsopplevelser og stabile bredbåndstjenester med høy kvalitet. Det er godt å se at det sterke nasjonale fibernettet som våre gode samarbeidspartnere i Altibox-partnerskapet har bygget ut, har taklet økt trafikk som følge av koronaviruspandemien og gitt kundene gode opplevelser, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.

Mandag 26. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Rating Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten i bredbånds- og tv-bransjen. Altibox går seirende ut av samtlige kategorier: Bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv privat.

– Altibox viser nok en gang at de tilbyr en bredbånds og tv-løsning som er bedre enn hva konkurrentene tilbyr. Tilbakemeldingene tyder på at Altibox ligger et steg foran konkurrentene når det gjelder å kunne tilby løsninger som møter kundenes krav og forventninger. Det er imponerende å ligge på topp 11 år på rad. Et stabilt og godt internett i kombinasjon med en brukervennlig tv-løsning gjør at Altibox fremstår som en pålitelig leverandør som er godt rustet til å ta vare på morgendagens telekomkunder, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge.

I år ga Altibox-kundene en score på 68,2 poeng av 100 på tv, 68,7 poeng på bredbånd og 74,8 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet.

EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2020:

Altibox: 68,7

HomeNet: 62,9

Telenor: 61,2

NextGenTel: 58,4

Telia/Get: 58,2

Øvrige bredbåndsaktører: 63,7

Bransjesnitt: 62,7

EPSI, kundetilfredshet bredbånd bedriftsmarkedet 2020:

Altibox: 74,8

Telenor: 68,5

GlobalConnect: 66,5

Øvrige leverandører: 68,9

Bransjesnitt: 69,1

EPSI, kundetilfredshet tv-distribusjon 2020:

Altibox: 68,2

RiksTV: 64,8

Canal Digital: 64,5

Telenor: 60,5

Telia/Get: 57,1

Øvrige leverandører: 65,0

Bransjesnitt: 63,0

EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen telekombransjen.

Altibox har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Gjennom samarbeid med regionale og lokale fiberleverandører har Altibox-partnerskapet til sammen over 740.000 aktive kunder hvorav om lag 50 000 er tilhørende i Danmark. Det betyr at rundt 1,7 millioner mennesker bruker tjenester fra oss. Altibox er Norges største leverandør av fiberbredbånd.

Mange av de lokale Altibox-leverandørene er kraftselskaper. Deres lokalkunnskap og lokale tilstedeværelse har vært helt avgjørende for oss. De har flere tiårs erfaring med å bygge bunnsolid infrastruktur, og vet hvordan de skal ta vare på kundene – år etter år. Elleve år på rad har Altibox-partnerskapet hatt de mest fornøyde og lojale kundene på bredbånd, ifølge den uavhengige EPSI-undersøkelsen. Altibox er også bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.

Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier leveres internasjonale kommunikasjonstjenester til datasentervirksomheter og operatørmarkedet. Altibox Carrier er i ferd med å etablere en helhetlig europeisk nettverksstruktur som knytter Norge sammen med de sentrale datatrafikknytepunktene på kontinentet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle.

Følg pressemeldinger fra Altibox

Siste pressemeldinger fra Altibox