Altibox først ute med Amazon Prime Video

Altibox er den første TV-distributøren i Norge som gir kundene tilgang til strømmetjenesten Amazon Prime Video.

Amazon Prime Video er nå tilgjengelig for Altibox-brukere i hele Norge.

Nå får Altibox-brukere enda enklere tilgang til sine tv-favoritter. Amazon Prime Video er nå integrert i tv-tjenesten til Altibox.

- Veldig mange av brukerne våre synes at det er praktisk å ha tilgang til et digert underholdningsunivers på ett sted. Hos oss har en valgfrihet til å se det innholdet en har mest lyst til å se, på det tidspunktet en selv ønsker, sier produktsjef for strømmeløsninger, Nan Karin Ulsnes i Altibox.

Amazon Prime Video er nå tilgjengelig for bestilling og koster kroner 65 i måneden etter en syv dagers gratis prøveperiode. Strømmetjenesten er en av verdens største og er kjent for en rekke originalserier og filmer, blant annet The Grand Tour, Tom Clancy’s Jack Ryan, The Marvelous Mrs. Maisel, Carnival Row og The Boys.

Men tilgangen til Amazon Prime Video er ikke den eneste nyheten for Altibox-brukerne. Kunder med nye Altibox TV får nå muligheten til å velge inn strømmetjenesten Nordisk Film+ for 10 poeng. Nordisk Film+ tilbyr de beste norske spillefilmene, kombinert med sterke titler fra hele Norden. Strømmetjenesten tilbyr også store internasjonale blockbusters, spesielt utvalgt for et norsk publikum. Tjenesten vil til enhver tid inneholde rundt 200 titler og nye titler blir lagt til hver uke.

TV-titterne vil kanskje også legge merke til at NRK-appen i Altibox-portalen denne uken har fått nytt utseende og forbedret tilgang til NRKs rikholdige arkiv.

Amazon Prime Video

Kan bestilles for 65 kr per måned (7 dager gratis prøveperiode) via primevideo.com/WatchonAltibox

Nordisk Film+

Eksempler på innhold: The Hunger Games, Bølgen, Kon-Tiki
Kan velges inn gjennom Valgfrihet for 10 poeng

Amazon Prime Video er nå tilgjengelig for Altibox-brukere i hele Norge.

Altibox har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Gjennom samarbeid med regionale og lokale fiberleverandører har Altibox-partnerskapet til sammen over 740.000 aktive kunder hvorav om lag 50 000 er tilhørende i Danmark. Det betyr at rundt 1,7 millioner mennesker bruker tjenester fra oss. Altibox er Norges største leverandør av fiberbredbånd.

Mange av de lokale Altibox-leverandørene er kraftselskaper. Deres lokalkunnskap og lokale tilstedeværelse har vært helt avgjørende for oss. De har flere tiårs erfaring med å bygge bunnsolid infrastruktur, og vet hvordan de skal ta vare på kundene – år etter år. Elleve år på rad har Altibox-partnerskapet hatt de mest fornøyde og lojale kundene på bredbånd, ifølge den uavhengige EPSI-undersøkelsen. Altibox er også bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.

Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier leveres internasjonale kommunikasjonstjenester til datasentervirksomheter og operatørmarkedet. Altibox Carrier er i ferd med å etablere en helhetlig europeisk nettverksstruktur som knytter Norge sammen med de sentrale datatrafikknytepunktene på kontinentet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle.

Følg pressemeldinger fra Altibox

Siste pressemeldinger fra Altibox