Altibox først ute med Amazon Prime Video

Altibox er den første TV-distributøren i Norge som gir kundene tilgang til strømmetjenesten Amazon Prime Video.

Amazon Prime Video er nå tilgjengelig for Altibox-brukere i hele Norge.

Nå får Altibox-brukere enda enklere tilgang til sine tv-favoritter. Amazon Prime Video er nå integrert i tv-tjenesten til Altibox.

- Veldig mange av brukerne våre synes at det er praktisk å ha tilgang til et digert underholdningsunivers på ett sted. Hos oss har en valgfrihet til å se det innholdet en har mest lyst til å se, på det tidspunktet en selv ønsker, sier produktsjef for strømmeløsninger, Nan Karin Ulsnes i Altibox.

Amazon Prime Video er nå tilgjengelig for bestilling og koster kroner 65 i måneden etter en syv dagers gratis prøveperiode. Strømmetjenesten er en av verdens største og er kjent for en rekke originalserier og filmer, blant annet The Grand Tour, Tom Clancy’s Jack Ryan, The Marvelous Mrs. Maisel, Carnival Row og The Boys.

Men tilgangen til Amazon Prime Video er ikke den eneste nyheten for Altibox-brukerne. Kunder med nye Altibox TV får nå muligheten til å velge inn strømmetjenesten Nordisk Film+ for 10 poeng. Nordisk Film+ tilbyr de beste norske spillefilmene, kombinert med sterke titler fra hele Norden. Strømmetjenesten tilbyr også store internasjonale blockbusters, spesielt utvalgt for et norsk publikum. Tjenesten vil til enhver tid inneholde rundt 200 titler og nye titler blir lagt til hver uke.

TV-titterne vil kanskje også legge merke til at NRK-appen i Altibox-portalen denne uken har fått nytt utseende og forbedret tilgang til NRKs rikholdige arkiv.

Amazon Prime Video

Kan bestilles for 65 kr per måned (7 dager gratis prøveperiode) via primevideo.com/WatchonAltibox

Nordisk Film+

Eksempler på innhold: The Hunger Games, Bølgen, Kon-Tiki
Kan velges inn gjennom Valgfrihet for 10 poeng

Amazon Prime Video er nå tilgjengelig for Altibox-brukere i hele Norge.

Altibox er et datterselskap i Lyse-konsernet og har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Altibox har i dag over 200 ansatte og har hovedkontor i Stavanger. Nærmere 40 norske og danske lokale og regionale fiberselskaper leverer tjenester fra merkevaren Altibox. Altibox-partnerskapet har til sammen over 650 000 aktive kunder hvorav om lag 40 000 er tilhørende i Danmark. Altibox er Norges største leverandør av fiberbredbånd og har ifølge EPSI de mest fornøyde bredbåndskundene i Norge for tiende år på rad. Altibox er også bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.

Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier driftes internasjonal kommunikasjonsvirksomhet mot operatør- og bedriftsmarkedet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle.