Altibox får ny direktør

Tor Morten Osmundsen blir ny administrerende direktør i bredbånds- og underholdningsleverandøren Altibox.
Tor Morten Osmundsen

Osmundsen har lang og bred toppledererfaring blant annet fra ABB Robotics og Laerdal Medical. Den nye Altibox-direktøren har inngående kjennskap til Lyse-konsernet fra stillingen som administrerende direktør i Skangas frem til Lyse solgte seg ut av LNG-virksomhet. Siden februar 2018 har Osmundsen vært administrerende direktør i Lyses fiberselskap lokalt i Rogaland; Lyse Fiber. I denne stillingen jobbet han tett med de øvrige fiberselskapene i Norge og Danmark som inngår i Altibox-familien.

- Jeg ser fram til å bygge videre på Altibox-suksessen sammen med de mange dyktige ansatte og partnerne våre som leverer bredbånd og underholdningstjenester til over 600 000 kunder i hele landet, sier Tor Morten Osmundsen.

- Tor Morten er veldig sterk både på det kommersielle og det finansielle. Han har også tung ledererfaring fra både nasjonal og internasjonal virksomhet. Hele telekombransjen er inne i en krevende omstillingstid og kravene til den som skal lede selskapet, er skyhøye, sier konserndirektør Tele i Lyse, Toril Nag. Hun er styreleder i Altibox og i Lyses fiberselskaper.

Nag uttrykker samtidig at selskapet er takknemlig for den grundige og gode jobben tidligere direktør Thomas Skjelbred har gjort. Skjelbred har valgt å takke ja til en internasjonal stilling basert i Singapore som Chief Operating Officer og deputy CEO for Telenors selskap for innkjøp og leverandørstyring.

- Jeg er utrolig stolt av det vi har fått til sammen i Altibox-familien og det blir vemodig å forlate flinke kolleger som jeg har hatt det flott sammen med og lært mye av. Samtidig var det vanskelig å si nei til stillingen jeg nå skal inn i, sier Skjelbred.

I infrastrukturselskapet Lyse Fiber AS vil det snarlig startes en rekrutteringsprosess for å finne en ny person til sjefsstolen. Inntil videre er avdelingsleder Kenneth Asheim konstituert som administrerende direktør.

Andreas Veggeland, senior kommunikasjonsrådgiver Lyse, 982 96 708
Tor Morten Osmundsen, administrerende direktør Altibox, 416 85 771

Tor Morten Osmundsen
Tor Morten Osmundsen og Toril Nag

Altibox er et datterselskap i Lyse-konsernet og har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Altibox har i dag om lag 200 ansatte og har hovedkontor i Stavanger. 36 norske og danske lokale og regionale fiberselskaper leverer tjenester fra merkevaren Altibox. Altibox-partnerskapet har til sammen over 600 000 aktive kunder og er Norges største leverandør av fiberbredbånd.