Altibox bransjevinner i Norsk Kundebarometer

Altibox er bredbånds- og tv-leverandøren med høyest kundetilfredshet i Norge.
Altibox er best i sine bransjer i Norsk Kundebarometer 2023. (Foto: Line Owren / Altibox)

Altibox vinner Norsk Kundebarometer i begge bransjene selskapet har virksomhet. I kategorien Bredbånd får Altibox en kundetilfredshet på 71,7. Innen tv-distribusjon ble kundetilfredsheten 66,6.

- Vi er glade for å være best i bransjen, men ikke fornøyde med å score lavere i år enn i fjor, sier administrerende direktør Tor Morten Osmundsen i Altibox.

Flere av kundene ga uttrykk for misnøye da Altibox var uten TV 2 i nesten sju måneder i 2022. Osmundsen tror dette kan forklare at scoren på kundebarometeret har gått noe ned sammenlignet med fjoråret.

- Heldigvis greide vi å lande en god avtale som sikrer at kundene får tilgang til godt underholdningsinnhold til en fornuftig pris. Og så skal vi arbeide målrettet fremover for å løfte kundetilfredsheten enda mer, sier Osmundsen.