Allt fler vill bli sin egen – Kvadrat lanserar starta eget-skola

Stockholm, Jan. 24, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- För att se det här innehållet från cdn.filestackcontent.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Isac Hellwig, VD för Kvadrats inkubatorverksamhet Inkubik.

För att möta det växande intresset att starta eget företag i Sverige så lanserar konsultföretaget Kvadrat en ”starta eget-skola” i webbinarie-serieformat med start 1 februari. Under fem tillfällen kommer nyfikna få kunskap och inspiration hur man tar klivet till ett friare och lyckligare konsultliv.

Drygt var tredje person (36%) drömmer om att starta eget i Sverige, enligt Kvadrats rapport Det lyckliga arbetslivet, och på företagets kontor runt landet märks ett allt starkare intresse bli egenföretagande konsult.

– Kvadrat har i över 30 år hjälpt tusentals människor att starta eget, och har en enorm samlad erfarenhet av de frågor, farhågor och utmaningar man ställs inför. Nu vill vi sprida den här kunskapen för att hjälpa fler svenskar att våga ta klivet till ett lyckligare yrkesliv, säger Isac Hellwig, vd för Kvadrats inkubator Inkubik.

Starta eget-skolan är uppdelad i fem fristående tillfällen med olika teman baserade på Kvadrats erfarenheter av vilka frågeställningar man generellt har när man går i tankarna om att starta eget som konsult. Första webbinariet startar 1 februari och återkommer varje onsdag fram tills 1 mars.

Deltagarna kommer att få lära sig om allt från trender, drivkrafter och hur ekonomi i ett eget bolag fungerar till  vad som krävs för att både starta och lyckas som egen över tid.

Föredragen hålls av en ett flertal experter, konsulter och egenföretagare som delar med sig av egna erfarenheter. Även Isac Hellwig, som själv hjälpt hundratals personer att ta steget att förverkliga sina affärsidéer kommer att dela med sig av sina erfarenheter under kursen.

– Det finns många goda skäl att starta eget företag. Personlig utveckling, frihet och ekonomiska fördelar är bara några. Men för många innebär det även en ny livsstil. Och när man väl startat sitt första företag är det vanligt att man gör det igen, säger Isac Hellwig.

I Kvadrats ekonomisnurra, som nyligen uppdaterats med aktuella siffror för 2023, kan den som planerar eget företag göra egna beräkningar och diskutera med experter om sin ekonomi när man startar eget. För den som ansluter till Kvadrat ingår fri rådgivning hos en av företagets ekonomipartners.

About Kvadrat
Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter − landets största bolag för egenföretagande konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi över 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge, Sundsvall och Umeå.

VD Kvadrat Inkubik
Isac Hellwig
Ansvarig för innovation och inkubatorverksamhet.
Isac.hellwig@kvadrat.se
070-7220557

Kommunikationsansvarig
Mikael Atterby