Allentes teknologidirektør tildeles prisen Video Technologist of the Year

Jon Espen Nergård, teknologidirektør i det nordiske betal-tv selskapet Allente, har blitt tildelt prisen Video Technologist of the Year Award på VideoTech Innovation Awards i London. «Selv om prisen går til meg er dette først og fremst en lagseier», sier Jon Espen Nergård.

Jon Espen Nergård, teknologidirektør Allente

I de vakre omgivelsene til Church House Westminster i London samlet denne uken Digital TV Europe noen av de mest innflytelsesrike organisasjonene innenfor den globale videoindustrien for å anerkjenne alle de imponerende, teknologiske prestasjonene i 2021. Prisutdelingen, den tredje i rekken, inkluderer kategorier som Advanced TV Service of the Year, OTT TV Technology of the Year og Live-streaming Initiative of the Year.

Allente, med teknologidirektør Jon Espen Nergård, var nominert både til prisene Advanced TV Innovation of the Year og Video Technologist of the Year. Sistnevnte pris var kun én av to individuelle priser som ble delt ut under prisutdelingen.

Da Jon Espen Nergård ble annonsert som vinner av prisen Video Technologist of the Year, var det en ydmyk teknologidirektør som gikk opp på scenen for å ta imot den prestisjetunge prisen:

«Selv om prisen går til meg, er dette først og fremst en lagseier. Det faktum at Allente klarte å bli en av verdens første operatører som fullførte Google Common Broadcast Stack-integrasjonen for en Android TV Operator Tier TV-boks – i løpet av bare seks måneder – er basert på et fantastisk samarbeid mellom teamet mitt i Allente, Kaonmedia, Nagra, Broadcom, 3SS og Google. På toppen av dette lanserte vi en B2B-app som revolusjonerer TV-opplevelsen for hotellbransjen. Det hadde aldri vært mulig uten fantastiske lagprestasjoner hos både Allente og våre leverandører».

Stuart Thomson, redaktør for Digital TV Europe: «Jon Espen Nergård skiller seg ut som en teknolog som konstant setter kundenes behov først. Han har gjennom karrieren vist eksemplarisk teknologilederskap og har også vist vei som en innovatør. Allentes implementering av Google Common Broadcast Stack er et tydelig eksempel på det. Han er en veldig verdig vinner av prisen Video Technologist of the Year».

Mer informasjon om VideoTech Innovation Awards