Allente utnevner ny CFO

Helge Øien, CFO i Allente fra 1. september

Tidligere i sommer annonserte den nordiske tv-distributøren Allente at deres tidligere CFO, Jonas Gustafsson, tar over rollen som administrerende direktør for selskapet etter et suksessfullt første driftsår siden sammenslåingen av Canal Digital og Viasat Consumer. Nå annonserer selskapet at Helge Øien tar over som ny CFO i Allente, med oppstart 1. september. Øien kommer fra stillingen som CFO i Telenor Myanmar og har tidligere vært en del av Telenor Groups finansavdeling, inkludert innenfor områdene M&A og Investor Relations.

«Helge Øiens bakgrunn og kompetanse er en perfekt match med Allente når vi nå skal ta det neste steget i vår utviklingsreise og utvider tilbudet vårt denne høsten. I sin nye rolle kommer Helge til å møte et ungt og fremgangsrikt selskap med et fantastisk team, og vi ønsker han hjertelig velkommen», sier Gustafsson.

«Å ta steget inn i en tv-bransje som er i rask utvikling blir en svært spennende oppgave som jeg ser frem til å ta del av. Allente har store ambisjoner og er et selskap som har hatt en fantastisk start, til tross for at selskapet ble grunnlagt under en pandemi. Jeg gleder meg stort til å være med på å bygge selskapet videre», sier Øien.

Allentes fungerende CFO, Ivan Busk Ginnerup, går tilbake til rollen som Business & Financial Control Director for selskapet når Øien tiltrer 1. september 2021.

Helge Øien, CFO i Allente fra 1. september

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Allente på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.