Allente og TV 2 utvider avtale med strømmerettigheter

TV 2 og Allente styrker samarbeidet i det norske TV-markedet, og utvider nå sin eksisterende avtale til også å inkludere rettigheter til strømming. Med denne rettigheten på plass vil Allente kunne tilby et mer fleksibelt og moderne TV-produkt til alle norske husstander med bredbånd.

«Den utvidede avtalen med TV 2 er viktig for oss. Nå kan vi tilby tv tilpasset ulike kundegrupper – også de som ønsker å velge bort antenne eller dekoder. Med dette får alle tilgang til det samme, kvalitetssterke tv- og strømmetilbudet våre satellittkunder allerede har tilgang på. Det nye strømmetilbudet gjør at alle nordmenn som ønsker tjenester fra Allente kan få det, inkludert de som bor i leiligheter – for eksempel i byer – hvor en antenne på veggen ikke er en mulighet», sier Mahmoud Mustapha, kommersiell direktør i Allente.

Den nye, utvidede avtalen med TV 2 vil i tillegg styrke det kombinerte tilbudet av tradisjonelle tv-kanaler og strømmetjenester. Det inkluderer både utvalgte TV 2 kanaler og TV 2 Play Film og serier med reklame.

Også i TV 2 er man godt fornøyd med den nye avtalen:

«Vi er veldig glade for å kunne være med og skape et mer moderne tv-tilbud sammen med Allente. For TV 2 er det viktig å være bredt tilgjengelig med vårt innhold, og være til stede på de plattformene, og på de måter, folk ønsker å se våre programmer. Med denne avtalen styrker vi derfor valgfriheten for forbrukerne og konkurransen i TV-markedet», sier Sarah C. J. Willand, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2.

Fra satellitt-TV til fullverdig tv- og bredbåndleverandør

Med den nye produktmiksen er ikke kundene lenger avhengig av å montere antenne på taket eller knytte seg til én type mottaker. Det betyr at kundene kan velge et helhetlig produkt fra Allente på både bredbånd og TV, eller de kan selv velge å kombinere tv-produktet med en annen leverandør av bredbånd.

«Allente lanserte i fjor en egen satsning på trådløst bredbånd. Strømmeproduktet er et viktig steg videre for å skape en fremtidsrettet tjeneste som gjør det enkelt og rimelig for seerne å velge innholdet og løsningene som passer dem», avslutter Mahmoud Mustapha.

Mer informasjon om Allentes strømmeprodukt finns på allente.no/stream/