Allente lanserer trådløst bredband via 5G

Tv-distributøren Allente, en sammenslåing mellom Canal Digital og Viasat, tar nå enda et steg i sin satsing på trådløst bredbånd og lanserer 5G i kombinasjon med høyere bredbåndshastigheter. Med dette sikrer selskapet tilgangen til en fremtidssikker og robust internettilkobling for sine kunder.

I august lanserte Allente fast trådløst bredbånd, også kjent som Fixed Wireless Access, og ble dermed den første aktøren på markedet med å tilby en attraktiv kombinasjon av tv via satellitt og strømmetjenester via bredbånd. Initiativet har blitt tatt vel imot av kundene, som har vist seg å sette pris på muligheten til å samle tv, strømming og bredbånd hos én leverandør.

Allente tar i dag neste steg i utrullingen av trådløst bredbånd gjennom å tilby hastigheter på 100, 200, 300 og 500 Mbps over 5G-nettet. For eksisterende kunder behøves ingen ytterligere investeringer for å ta i bruk den nye teknologien og hastighetene, ettersom de allerede monterte antennene er tilpasset 5G-teknologien.

«Vi i Allente er svært stolte av å være en av de første som tilbyr fast trådløst bredbånd over 5G-nettet, til glede for både eksisterende og nye kunder», sier Svein Erik Santiago Davidsen, Norgessjef i Allente.

Svein Erik Santiago Davidsen, norgessjef i Allente