Allente lanserer trådløst bredbånd i Norge

Den nordiske tv-distributøren Allente lanserer denne uken trådløst bredbånd i Norge. Målet er å gjøre det enda enklere for nordmenn å dekke underholdningsbehovet sitt.

Allente, en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer, blir det første selskapet i Norge som kan tilby tv og trådløst bredbånd som et kombinert produkt overfor kundene. Det nye produktet er et ledd i selskapets ønske om å forenkle kundenes hverdag, gjennom å blant annet bidra til å gjøre nettet mer stabilt, raskere og rimeligere.

Interne selskapsdata viser at det for mange kunder også betyr mye at det er mulig å få én regning i stedet for to.

«Tv og bredbånd er best sammen, enkelt og greit. Vi byr på et hav av underholdning i Allente-appen, hvor kundene får tilgang til markedets mest populære strømmetjenester. Med trådløst bredbånd kan kunden velge sine favoritter og strømme i vei, både på dekoder og mobile enheter», sier Svein Erik Santiago Davidsen, norgessjef i Allente.

Lanseringen innebærer at selskapet nå kan tilby en attraktiv kombinasjon av tv-kanaler via satellitt, strømmetjenester via bredbånd og bredbånd via Telenors stabile nett.

«Foreløpig er vi de eneste i Norge som tilbyr dette som kombinert produkt. De andre som tilbyr tv og bredbånd sammen, gjør det via fiber. Det vi tilbyr er muligheten til å få både tv og bredbånd også for de som bor i områder der fiber ikke er tilgjengelig, eller for de som synes fiber rett og slett er en for dyr tjeneste», sier Davidsen.

God mottagelse og høy etterspørsel blant eksisterende kunder

Allente har allerede fått signaler på at produktet blir ettertraktet i markedet. Da selskapet gjennomførte en pilot på produktet med sine egne kunder før sommeren, var tilbakemeldingene positive.

«Vi har gitt en del av våre eksisterende satellittkunder muligheten til å forhåndsbestille trådløst bredbånd i god tid før den kommersielle lanseringen som vi gjør i dag. Tilbakemeldingene er at kombinasjonen av tv og bredbånd fungerer kjempebra, og at dette er noe de har ventet lenge på», sier Niat Kessiakoff, vekstdirektør for Norden i Allente.

Nå er tv-distributøren i full gang med å installere bredbånd hos flere av sine kunder.

«Våre montører jobber på spreng med å ferdigstille utstyret, og vi har allerede vært i kontakt med mange kunder som har forhåndsbestilt for å avtale installasjon. Vi skal være ute i felten og installere bredbånd allerede fra og med i dag. Vi gleder oss til å bruke mye tid på å rulle ut dette veldig gode produktet til både eksisterende og nye kunder utover høsten», avslutter Kessiakoff.

Mer informasjon finnes på https://www.allente.no/bredband

Svein Erik Santiago Davidsen, norgessjef i Allente
Niat Kessiakoff, vekstdirektør for Norden i Allente.