Allente lanserer stipend sammen med Amedias Direktesport

Den nordiske tv-distributøren Allente lanserer i dag Allente-stipendet i samarbeid med Direktesport. Direktesport er Amedias sportsportal og Norges største kringkaster av direktesendt sport. Stipendet, som skal deles ut hvert kvartal, skal bidra til å finansiere norske sportsklubber og idrettslag. Søknadsprosessen åpner i dag, 18. juni.

Foto: Direktesport

Allente lanserer i dag Allente-stipendet i samarbeid med Amedias sportsportal, Direktesport. Stipendet som skal deles ut én gang hvert kvartal har som formål å hjelpe til med å finansiere norske sportsklubber og idrettslag. Midlene kan gå til innkjøp av utstyr og bekledning, forbedre fasiliteter, transport av laget til turneringer eller andre behov de måtte ha.

Den første søknadsperioden for Allente-stipendet åpner i dag, 18. juni, og varer frem til 1. september. Amedia og Direktesport skal hjelpe til med å informere idrettsentusiaster om stipendet via sine plattformer i denne perioden. Hvem som vinner stipendet vil bli annonsert live via Direktesport, sammen med Allente.

Svein Erik Santiago Davidsen, Norgessjef for Allente: «Allente-stipendet er todelt. Det gir oss muligheten til å gi noe tilbake til samfunnet, samtidig som det bidrar til å støtte oppunder idretten – en interesse vi har til felles, som skaper enhet og bidrar til en livsstil bestående av god helse og velvære. Både Direktesport og vi i Allente har troen på at vi som samfunn blir bedre i samspill med idretten. Allente-stipendet er inkluderende og tilgjengelig for alle organiserte sportsklubber og idrettslag. Vi er glade for å inngå et partnerskap med Direktesport om dette, og ser veldig frem til å motta alle søknadene».

Helge Birkelund, direktør for sportsutvikling i Amedia: «Vi elsker lokalidretten og håper å få hele bredden i gang. Den bidrar til fellesskap, god helse og engasjement over hele landet. Koronasituasjonen har påvirket livsgrunnlaget til både idrettslag og idrettsarrangementer, og i den sammenheng er Allente-stipendet spesielt viktig. Det vil bidra til at organiserte sportsklubber, idrettslag og -arrangementer kan fortsette å eksistere. Vi er stolte partnere av Allente-stipendet».

Ytterligere informasjon om Allente-stipendet og tilhørende søknadsskjema finner du på www.allente.no/allente-stipendet.

Svein Erik Santiago Davidsen, Norgessjef Allente

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over 1 million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Det nye selskapet har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Bjørn Ivar Moen. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Om Direktesport

Direktesport er Amedia-avisenes sportsportal. Her får du tilgang til mer enn 5.000 idrettsarrangementer fra hele landet, i løpet av et år. Blant innholdet finner du fotball, friidrett, håndball, motorsport og kampsport, og du kan både se sendingene direkte og i opptak. Direktesport har mottatt flere internasjonale priser for sitt unike tilbud i konkurranse med store medieaktører fra hele verden.

Kontakt

Maja Wikman Ulrich, Chief PR & Communications Officer Allente, +46 736 99 26 65, maja.wikman.ulrich@allente.tv

Helge Birkelund, Direktør for sportsutvikling Amedia, +47 97 19 28 04, helge.birkelund@amedia.no

Allente og TENK: Tech-Nettverket for Kvinner inngår partnerskap29.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Oslo, 29. april 2021; Allente, en ledende Nordisk tv-distributør, og TENK: Tech-Nettverket for Kvinner, en organisasjon som setter søkelyset på kvinner og teknologi, annonserte i dag deres samarbeid om den femte utgaven av det årlige arrangementet TENK-Tech Camp. Allente blir hovedsamarbeidspartner til arrangementet, som vil gi over 200 jenter sjansen til å delta i teknologiworkshops og -presentasjoner i august 2021.