Allente lanserer Amazon Prime Video på sine dekodere

TV-distributøren Allente har inngått en distribusjonsavtale med Amazon Prime Video. Det gir selskapets kunder enklere tilgang til strømmetjenestens utvalg av tv og film.

Mahmoud Mustapha, Kommersiell direktør i Allente

Oslo, 22. oktober 2021

Den nordiske TV-distributøren Allente – en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer – har inngått en distribusjonsavtale med Amazon Prime Video. Allentes kunder vil dermed få enda enklere tilgang til et stort utvalg TV- og filmfavoritter, gjennom Amazon Prime Video-appen på Allentes AndroidTV-baserte OnePlace-dekoder. Amazon Prime Video-appen vil også bli tilgjengelig på den nye Allente dekoderen som lanseres i starten av 2022.

Gjennom Amazon Prime Videos strømmetjeneste får kundene tilgang til et bredt utvalg av filmer og TV-serier, slik som populære Amazon-originaler som Coming to America, The Grand Tour, The Tomorrow War, The Marvelous Mrs. Maisel, Tom Clancy’s Without Remorse og The Boys.

Kommersiell direktør i Allente, Mahmoud Mustapha, sier følgende om lanseringen: «Ved å gi kundene våre enkel tilgang til hele innholdet til Amazon Prime Video, utvider vi også vår allerede omfattende portefølje av lineære kanaler og strømmetjenester. Vi vet at kundene våre i hele Norden setter stor pris på Amazon Prime Video, og derfor er vi stolte over å kunne annonsere dette første steget i vårt samarbeid med Amazon».

Mahmoud Mustapha, Kommersiell direktør i Allente
Allente dekoder