Alle vil på treningsreise - Apollo storsatser på Fuerteventura.

Salget av treningsreiser har økt med hele 40 prosent sammenlignet med før pandemien. For å imøtekomme den enorme etterspørselen utvider Apollo nå den nordiske satsingen på Fuerteventura – og lanserer sitt største flyprogram til øya noensinne.
Playitas Resort, Fuerteventura

Siden lanseringen av det første sportshotellet Playitas Resort i 2009 har Apollo vært Nordens ledende arrangør av treningsreiserI dag tilbyr reisearrangøren over 300 sportsarrangement og treningsuker i året, fordelt på ni rendyrkede sportshoteller. Seks av hotellene ligger under varemerket Playitas – og bare i løpet av 2022 vil imponerende 100.000 gjester feriere og trene på ett av disse.

- Treningsreiser er den raskest voksende reisetrenden, og Apollo Sports vårt raskest voksende hotellkonsept. I sommer åpnet vi dørene til to nye hoteller i Hellas og lanserte 12 nye padelbaner, og vi vil fortsette å utvikle oss med flere kvalitetssikrede hoteller, arrangementer og reiser med kjente treningsprofiler og profesjonelle instruktører, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

Storsatser på Fuerteventura

Totalt har salget av Apollos treningsreiser økt med hele 40 prosent sammenlignet med 2019, og det er ingen tvil om at interessen for treningsreiser har bidratt til å sette Fuerteventura på kartet. I tillegg til spektakulær natur og et perfekt klima for aktivitet, huser nemlig Fuerteventura både Apollo Sports-flaggskipet Playitas Resort og søsterhotellet La Paredpowered by Playitas,som kombinert står for hele 50 prosent av Apollos kapasitet på øyaDet er også her Apollo Sports' nyeste ambassadør, Therese Johaug, vil arrangere sin første treningsreise; Johaug Recharge.

For å imøtekomme den økte etterspørselen lanserer nå Apollo en storsatsing på øya, med hele 10 ukentlige direkteruter fra Norden. Fra Oslo vil det gå én ukentlig flyvning, fra fredag 30. september til 30. mars.

- At vi vil tilby 10 ukentlige direkteruter til Fuerteventura fra fire land og syv nordiske byer er rett og slett historisk. Det sier sitt om hvor enormt populært treningsreiser er blitt, og hvor ettertraktet våre Apollo Sports-produkter er, sier Rivera.