Alicya slipper debut låten «Ferdig»

20 år gamle Alicya fra Furuset i Oslo lager låter inspirert av selve livet. Mest av alt skriver hun om kjærlighet og kjærlighetssorg, pakket inn i et RnB-univers hun mener vi sårt trenger mer av på norsk. Etter å ha jobbet en stund i kulissene er hun endelig klar for å slippe sin aller første singel, Kastel-produserte «Ferdig», en låt som betyr mye for henne.

«Ferdig» handler om at man har blitt såret og blitt tatt for gitt. Det er ikke verdt å slite seg selv ut lenger, vær sterk nok til å ta en avgjørelseMan kommer seg videre, there´s always a light at the end of the tunnel» - Alicya

Som en kreativ sjel har Alicya alltid idéer på lur og det er viktig for henne at det hun skriver om er ekte og relaterbart. I studio er melodi og tekst like viktig for henne- man må føle viben i melodien og teksten må treffe hjertet. Hun skiller seg ut ved å rett og slett tørre å være litt «extra». Og hun er ikke redd for å gjøre litt mer enn andre og drømme stort.

«Drømmen min er å fylle Oslo Spektrum helt alene, og så vil jeg også opptre andre steder i verden. Prosessen hittil har vært lang, og den kommer til å bli lengre, men jeg hadde ikke klart meg uten folk rundt meg som holder meg oppe og motiverer meg.Musikk er det jeg brenner for, så det er verdt en krig» - Alicya

Alicya har elsket musikk og dans helt siden hun var liten, men det var ingen som visste at hun kunne synge før hun i 2017 valgte å dele det med sine nærmeste venner. Siden det spredde ordet seg, og på kort tid hadde hun fått både manager og platekontrakt.

Debutlåten «Ferdig» slippes fredag 19. mars.

3 x Spellemann-nominerte Musti slipper "mimi"16.4.2021 12:00:00 CEST | Pressemelding

20 år gamle Musti fra Tøyen har på flere måter blitt selve manifestasjonen på den neste generasjonen av norske rappere. De som tør å ta plass uten noen form for tilbakeholdenhet på ambisjonene, og som nekter å la seg sette i gammeldagse båser, enten det gjelder rapstil, opphav eller kjønn. I år, under ett år siden hennes artistdebut, er hun nominert til hele tre Spellemannpriser. I dag, dagen Spellemannprisen finner sted slipper hun passende nok låten «mimi», som står for «mama i made it».