Play Magnus

Aksjetransaksjon mellom Play Magnus AS og chess24

Selskapene Play Magnus AS og chess24 fusjonerer i dag på toppnivå. Selskapene vil fortsette å fungere som separate enheter, i henholdsvis Oslo og Hamburg.

Selskapene har et felles mål om å skape en ledende digital plattform for å spille, lære, trene og se på sjakk - både med tanke på antall brukere, inntekter og seere.

Aktørene bak er sikre på at det er synergier å hente ut mellom de to selskapene.

Den nåværende majoritetseieren i selskapene som utgjør Chess24-gruppen, LT Holdings Limited, mottar 97 941 aksjer i Play Magnus AS. Dette tilsvarer 38% av de utestående aksjene i Play Magnus AS.

MagnusChess AS vil etter fusjonen være den nest største aksjonæren med 23,8% eierskap.

De eksisterende aksjonærene i Play Magnus AS vil eie 62% av det fusjonerte selskapet, som er verdsatt til 291 millioner kroner.

Anders Brandt fortsetter som styreformann, og Enrique Guzman vil gå inn i styret som nestformann.

Styreleder Anders Brandt: +47 934 27 000

Om Play Magnus

Play Magnus
PO Box 143 Bogstadveien

Følg saker fra Play Magnus

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Play Magnus på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Play Magnus

Magnus Carlsen vil lære selv små barn å spille sjakk: Lanserer nytt spill i samarbeid med anerkjente DragonBox.11.6.2018 11:57:35 CESTPressemelding

Den nye appen, Magnus’ Kingdom of Chess, ønsker å lære barn helt ned til fem års-alderen grunnleggende sjakkferdigheter gjennom et eventyrspill for mobil og nettbrett. Spillet tilbyr en helt ny og unik tilnærming til det å lære seg sjakk, samtidig som det bidrar til å utvikle ferdigheter som vil hjelpe unge med å gjøre det bedre på skolen, spesielt innen realfagene.