Play Magnus AS

Aksjetransaksjon mellom Play Magnus AS og chess24

Selskapene Play Magnus AS og chess24 fusjonerer i dag på toppnivå. Selskapene vil fortsette å fungere som separate enheter, i henholdsvis Oslo og Hamburg.

Selskapene har et felles mål om å skape en ledende digital plattform for å spille, lære, trene og se på sjakk - både med tanke på antall brukere, inntekter og seere.

Aktørene bak er sikre på at det er synergier å hente ut mellom de to selskapene.

Den nåværende majoritetseieren i selskapene som utgjør Chess24-gruppen, LT Holdings Limited, mottar 97 941 aksjer i Play Magnus AS. Dette tilsvarer 38% av de utestående aksjene i Play Magnus AS.

MagnusChess AS vil etter fusjonen være den nest største aksjonæren med 23,8% eierskap.

De eksisterende aksjonærene i Play Magnus AS vil eie 62% av det fusjonerte selskapet, som er verdsatt til 291 millioner kroner.

Anders Brandt fortsetter som styreformann, og Enrique Guzman vil gå inn i styret som nestformann.

Styreleder Anders Brandt: +47 934 27 000

Om Play Magnus AS

Play Magnus AS
Tordenskiolds gate 2

The Play Magnus Group is a global leader in the chess industry focused on providing premier digital experiences for millions of chess players and students. The company offers e-learning and entertainment services via its market leading brands: chess24, Chessable, CoChess, the Play Magnus App Suite, and the Champions Chess Tour. The Group's mission is to grow chess to make the world a smarter place by encouraging more people to play, watch, study, and earn a living from chess.

Følg saker fra Play Magnus AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Play Magnus AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Play Magnus AS