Aker BioMarine øker innsatsen mot norske oppdrettere

For å jobbe tettere med norske oppdrettere ansetter Aker BioMarine Maja B Jensen og Karen K. Østerhus

Tilførsel av bærekraftige og næringsrike ingredienser til fiskefôr er avgjørende for videre vekst av den norske laksenæringen. Aker BioMarine har stor tro på at QRILL Aqua kan ta del i denne utviklingen. Derfor har selskapet nå etablert et team som skal jobbe tett med havbruksnæringen for å avdekke deres behov og skreddersy løsninger for hver enkelt kunde.

Teamet vil bli ledet av Maja Bævre-Jensen som trer inn i rollen som Business Development Director, og Karen Kirstine Østerhus, som blir Business Development Manager.

Solid kunnskap

- Vi ser fortsatt store muligheter for fôringrediensen QRILL Aqua til laks i Norge, og dyktige ansatte til å hjelpe oppdretterne i tillegg til fôrindustrien til å lære mer om fordelene med QRILL™ AQUA , sier Sigve Nordrum, EVP Animal Health & Nutrition, Aker BioMarine.

- Maja og Karen har begge solid kunnskap om havbruksnæringen og en lidenskap for å utforske og finne nye og fremtidsrettede løsninger for norsk industri. Å styrke teamet er en viktig del av vår økende involvering i havbruksnæringen i Norge, fortsetter han.

Utforske nye løsninger

Maja Bævre-Jensen har de siste fem årene vært hos Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfinansiering, og har mer enn tyve års erfaring innen havbruk. Hun har brukt store deler av sin karriere på å utforske og finne nye løsninger for både norsk og global fiskeoppdrett. Bævre-Jensen er fiskehelsebiolog, med fordypning i lakselus fra Universitetet i Tromsø.

- Jeg ser på Aker BioMarine som et sted hvor alle oppmuntres til å sette nye ideer ut i live. Jeg har stor tro på egenskapene og potensialet QRILL Aqua har som ingrediens, og gleder meg til å jobbe med  teamet i QRILL Aqua for sammen å finne og utvikle nye forretningsmuligheter for å hjelpe oppdretterne med å nå sine mål, sier Bævre-Jensen.

- Selverklært fiskenerd

Karen Kirstine Østerhus har tidligere jobbet i STIM, hvor hun har fått solid erfaring med bakteriofager, fôr og andre fiskehelserelaterte produkter. I sin tidligere rolle som innkjøper i Sjòr hadde hun fokus rettet mot slakteklar fisk og sluttmarked, og utviklet tett samarbeid med ulike oppdrettere rundt om i Norge. Østerhus har en bachelorgrad i Havbruksdrift og Ledelse fra Nord universitet og er halvveis i en mastergrad innenfor bærekraftig akvakultur fra Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU).

- Jeg er entusiastisk over muligheten til å kunne bidra til å forbedre fiskehelse og bærekraft i havbruksnæringen. Med stor lidenskap for næringen og som selverklært fiskenerd, er muligheten til å bli en del av Aker BioMarine, som et så innovativt og fremtidsrettet selskap, en drøm som går i oppfyllelse, sier Østerhus.

Både Bævre-Jensen og Østerhus startet i Aker BioMarine 1. september.

.

Les mer på: www.akerbiomarine.com

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Aker BioMarine på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.