Aker BioMarine lanserer ny løsning i USA: Skal øke opptaket av næringsstoffer

PL+ gjør opptaket av viktige næringsstoffer og enkelte kosttilskudd mer effektivt. Nå lanserer Aker BioMarine den nye løsningen for det amerikanske markedet.

PL+ er en teknologisk plattform som utnytter fordelene til enzymet fosfolipider, som finnes i krill.

Siden fosfolipider både er vann- og fettløselige, er det enkelt å fordøye og næringsstoffene absorberes derfor lett i kroppen. Når PL+ kombineres med andre ingredienser, kan det bidra til å øke opptaket av den aktuelle ingrediensen med opptil 25 ganger. Dermed kan en utvikle mer effektive kosttilskudd til markedet.

- Vi mener at PL+ er revolusjonerende for næringsmiddelindustrien, sier Matts Johansen, administrerende direktør i Aker BioMarine.

Lanseres i USA

Tidligere i november var Johansen i Las Vegas på Supply Side West, som er en av verdens største messer innen helsetilskudd, for å lansere PL+ i det amerikanske markedet.

- Helt siden vi gikk inn i kosttilskuddsbransjen for 15 år siden, har vi vært bevisste på at vi har tilgang til en helt spesiell ingrediens – fosfolipid - gjennom krillen. Vi har forsket på potensialet som ligger i fosfolipider i mange år, nå gleder vi oss til å lansere et av resultatene: teknologiplattformen PL+, sier han.

Målgruppen for PL+ er blant annet produsenter av kosttilskudd.

Kombinasjonsprodukter

For å være relevant i dagens marked, må kosttilskuddsleverandørene ligge i forkant med innovasjon. Personalisering er nøkkelen og kombinasjonsprodukter - som PL+ kan være en del av - er på vei oppover.

- Vi tar kosttilskudd for å bedre helsen eller kompensere for mangelen på visse næringsstoffer fra maten. Men absorpsjonen til enkelte av disse kosttilskuddene er lav, noe som fører til at effekten av kosttilskuddet faller, sier Simon Seward, EVP for Human Health & Nutrition, Aker BioMarine.

- Ved å utnytte det vi allerede vet om krill og fosfolipider, i tillegg til å utforske nye områder, er vi med på å skape flere muligheter innenfor næringsstoffindustrien. Med PL+ skaper vi blant annet kosttilskudd med forbedret absorpsjon og forbedre produktkvalitet som trengs for å hjelpe kundene våre med å imøtekomme forbrukernes behov og forventing, fortsetter han

Les mer på: www.akerbiomarine.com