Ajour – faglig oppdatert på 10 minutter

BDO lanserte høsten 2021 Ajour, som er korte videointervjuer hvor våre eksperter deler sin innsikt om aktuelle temaer innen norsk samfunns- og næringsliv.

Målet er å gi en rask og forståelig innføring i problemstillinger som er interessante for ledere og senior medarbeidere på alle nivåer. Slik kan du holde deg faglig oppdatert på bare 10 minutter.

Høsten 2021 publiserte BDO åtte episoder:

BDO Ajour: Håndtering av trusler mot virksomheten

I en tid med økende kompleksitet i risikobildet er det viktig å ha kontroll på alt fra regulatoriske endringer til nye trusselaktører. Arnt Olav Aardal, advokat og partner i Risk Advisory Services, gjør opp status og gir sine beste råd for best mulig trusselhåndtering hos norske virksomheter.

BDO Ajour: På tide å starte sin egen bærekraftige utvikling

Bærekraftsarbeid i bedrifter handler om både ansvar og muligheter: rådgiver Tina Amundsen forklarer hvorfor og hvordan du kommer i gang.

BDO Ajour: Endring av bedriftsbeskatning - hva bør en tenke på?

Hva er klokt å gjøre i forbindelse med endringer i bedriftsbeskatning og incentivordninger? Partner og advokat Hanne Fritzønn gir sine beste råd for optimalisering av skatt for din virksomhet.

BDO Ajour: Optimal organisering av virksomheten

Hvordan kan en bedriftseier gå frem for å få til en optimal organisering av virksomheten? Ståle Lorås, partner i BDO Advokater, har lang erfaring innen omorganisering og generasjonsskifter og tilbyr sine beste råd på feltet.

BDO Ajour: Digitalisering og ny teknologi for økt lønnsomhet

- Mange bedrifter er enten uvitende misfornøyd eller de har hoppet på systemer uten å ta hensyn til egne behov, forteller manager Sondre Handeland. Her gir han sine beste råd for å høste gevinstene i digitalisering av økonomifunksjonen.

BDO Ajour: Slik får du en mer effektiv økonomifunksjon

- Teknologi, tidstyver og mennesker i samspill er nøkkelord, forteller Partner Magne Aasheim. Slik ser veien til en moderne og effektiv økonomifunksjon ut.

BDO Ajour: Hva bør du tenke på ved salg av virksomheten?

Hvordan sikrer du et vellykket salg av bedriften? Per Ove Giske, partner og leder for transaksjonsrådgivning, forklarer veien til en sunn og suksessfull exit når virksomheten skal skifte hender.

BDO Ajour: Kvalitet og verdi av gode regnskap

Hvordan ser en effektiv revisjonsprosess ut i dag? Partner Nina Corneliussen forklarer den moderne revisorrollen og veien til god kvalitet på den finansielle rapporteringen.

I Norge har vi over 1 800 ansatte og mer enn 70 kontorer over hele landet. Våre kunder er alt fra store, verdensomspennende selskaper til små og mellomstore bedrifter. Vi har kunder fra de fleste bransjer i både privat og offentlig sektor.

Internasjonalt er BDO til stede i 162 land og teller i overkant av 74 000 ansatte. Ved behov, samarbeider vi med store deler av nettverket om både internasjonale og nasjonale kunder.