Aino Health sluter avtal med Kuopio Stad om 4 000 licenser

Kuopio Stad väljer Ainos plattform för att stärka medarbetarnas hållbarhet, välbefinnande och produktivitet. Det är en del av stadens långsiktiga strategi att säkra resurser till offentlig service. Avtalet innehåller 4 000 licenser som kommer att implementeras i november.

Genom partnerskapet med Järvisuomen och Kallaveden Työterveys Oy har Aino fått i uppdrag av Kuopio Stad att stärka medarbetarnas hållbarhet genom implementering av sin SaaS-plattform. Avtalet omfattar 4 000 licenser som kommer att implementeras i november.

Aino skapar värde för både offentlig och privat sektor, direkt eller med partners, för att ge ett mer proaktivt ledarskap som leder till lägre sjukfrånvaro samt högre produktivitet och engagemang.

Med Aino som partner kan Järvisuomen och Kallaveden Työterveys Oy erbjuda digitaliserade och proaktiva tjänster till sin kundbas. Staden Kuopio är den första kunden i detta samarbete.

"Med detta samarbete kommer vi att kunna förbättra vår medarbetarhållbarhet och ge en ännu bättre arbetsplats för våra anställda som levererar offentliga tjänster till Kuopios medborgare. Vi ser fram emot ett produktivt partnerskap med Aino", säger Terttu Ruotsalainen, Human Resursdirektör på Kuopio stad.

“Som regional företagshälsovårdsgivare har vi letat efter de digitala tjänsterna för systematiskt ledarskap för våra kunder. Vi tror att vi tillsammans med Aino kan vara mer proaktiva och systematiska med våra kunder.’’, säger Anne Juntunen, VD för Järvisuomen och Kallaveden Työterveys Oy

"Vi är mycket glada och stolta över att Kuopio stad och Järviseudun och Kallaveden Työterveys Oy väljer vår SaaS-plattform för att stärka medarbetarnas hållbarhet i deras organisation" säger Jyrki Eklund, vd för Aino Health.

Ägare till Järviseudun och Kallaveden Työterveys Oy är Kuopio Stad, PSSHP, Siilinjärvi kommun och Varkaus stad. Järviseudun och Kallaveden Työterveys Oy producerar företagshälsovårdstjänster för såväl ägarna som för privata företag och företagare i regionen, vilket även omfattar sjukvårdstjänster utöver de lagstadgade.

För mer information:
Jyrki Eklund
VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certifierad rådgivare
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa, välbefinnande och säkerhet till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det tredje kvartalet 202229.9.2022 11:30:00 CEST | Pressemelding

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det tredje kvartalet 2022 onsdagen den 19 oktober 2022 kl. 07.30. Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten. Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen. För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan. SE: +46 8 505 583 50 UK: +44 33 3300 9034 US: +1 646 722 4904 Länk till webbsändningen Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare För mer information, kontakta: Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01 Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983 HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantö

Invitation to HMS Networks’ third quarter 2022 conference call29.9.2022 11:30:00 CEST | Press release

HMS Networks AB (publ) will release its third quarter report 2022 on Wednesday October 19, 2022, at 07.30 CET. On the same day, at 09.00 CET, a conference call will be held for press and analysts, where President and CEO Staffan Dahlström and CFO Joakim Nideborn present the report. The presentation will be held in English and is followed live by telephone or the internet. Slides used in the presentation will be made available on HMS’ website prior to the telephone conference. To participate in the telephone conference, please call or follow the online presentation via the link below. SE: +46 8 505 583 50 UK: +44 33 3300 9034 US: +1 646 722 4904 Link to webcast The presentation and recording of the telephone conference will be available on HMS’ website after the call. https://www.hms-networks.com/ir For more information, please contact: Staffan Dahlström, CEO HMS, +46 (0)35 17 29 01 Joakim Nideborn, CFO HMS, +46 (0)35 710 6983 HMS Networks AB (publ) is a market-leading provider of solut