Aino Health sluter avtal med Kuopio Stad om 4 000 licenser

Kuopio Stad väljer Ainos plattform för att stärka medarbetarnas hållbarhet, välbefinnande och produktivitet. Det är en del av stadens långsiktiga strategi att säkra resurser till offentlig service. Avtalet innehåller 4 000 licenser som kommer att implementeras i november.

Genom partnerskapet med Järvisuomen och Kallaveden Työterveys Oy har Aino fått i uppdrag av Kuopio Stad att stärka medarbetarnas hållbarhet genom implementering av sin SaaS-plattform. Avtalet omfattar 4 000 licenser som kommer att implementeras i november.

Aino skapar värde för både offentlig och privat sektor, direkt eller med partners, för att ge ett mer proaktivt ledarskap som leder till lägre sjukfrånvaro samt högre produktivitet och engagemang.

Med Aino som partner kan Järvisuomen och Kallaveden Työterveys Oy erbjuda digitaliserade och proaktiva tjänster till sin kundbas. Staden Kuopio är den första kunden i detta samarbete.

"Med detta samarbete kommer vi att kunna förbättra vår medarbetarhållbarhet och ge en ännu bättre arbetsplats för våra anställda som levererar offentliga tjänster till Kuopios medborgare. Vi ser fram emot ett produktivt partnerskap med Aino", säger Terttu Ruotsalainen, Human Resursdirektör på Kuopio stad.

“Som regional företagshälsovårdsgivare har vi letat efter de digitala tjänsterna för systematiskt ledarskap för våra kunder. Vi tror att vi tillsammans med Aino kan vara mer proaktiva och systematiska med våra kunder.’’, säger Anne Juntunen, VD för Järvisuomen och Kallaveden Työterveys Oy

"Vi är mycket glada och stolta över att Kuopio stad och Järviseudun och Kallaveden Työterveys Oy väljer vår SaaS-plattform för att stärka medarbetarnas hållbarhet i deras organisation" säger Jyrki Eklund, vd för Aino Health.

Ägare till Järviseudun och Kallaveden Työterveys Oy är Kuopio Stad, PSSHP, Siilinjärvi kommun och Varkaus stad. Järviseudun och Kallaveden Työterveys Oy producerar företagshälsovårdstjänster för såväl ägarna som för privata företag och företagare i regionen, vilket även omfattar sjukvårdstjänster utöver de lagstadgade.

För mer information:
Jyrki Eklund
VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certifierad rådgivare
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa, välbefinnande och säkerhet till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

Vantiva Q3 announcement1.12.2022 18:00:00 CET | Press release

Press Release VantivaQ3 announcement GUIDANCE IS CONFIRMED ADJUSTED EBITDA1OF €50 MILLION IN Q3, UP 40% yoy SOLID REVENUE GROWTH Paris (France), December 1st, 2022 Vantiva (Euronext Paris: VANTI; OTCQX: TCLRY) Following the spin-off of Technicolor Creative Studios (TCS), Vantiva now comprises two separate business segments, each with solid fundamentals and leading positions in their respective markets: Connected Home and Supply Chain Solutions. Vantiva achieved 45% growth in revenue in the quarter, achieving €765 million (+27.1% at constant exchange rate) and driven largely by performance of the Connected Home division, which continues to enjoy strong demand coupled with improved components availability. Adjusted EBITDA amounted to €50 million (+40%), representing 6.5% of revenues (6.8% in Q3 2021). Despite challenging market conditions, including an inflationary environment, Vantiva has increased its adjusted EBITDA by €14 million. The margin dilution in the quarter came mostly from a

Iveco Group announces Senior Leadership Team changes1.12.2022 18:00:00 CET | Press release

Turin, 1st December 2022. Iveco Group N.V. (MI: IVG) today announces the appointment of Angela Qu as Chief Supply Chain Officer and Ángel Rodríguez Lagunilla as Chief Manufacturing Officer, effective immediately. Angela Qu has over 25 years of experience in manufacturing, supply chain, procurement and management consulting. In 1994, Ms. Qu was appointed by Siemens to develop greenfield manufacturing sites in China. She then headed Global Sourcing at Leybold Optics, later acquired by Bühler Group. She joined ABB in 2005, where she worked in Germany and Switzerland with increasing responsibilities, mainly in Supply Chain and ultimately leading the function at global level. In 2019, Ms. Qu was appointed Chief Procurement Officer of Lufthansa Group and was also a member of the Supervisory Board of Lufthansa Cargo. Ms. Qu holds an MBA in Supply Chain Management from ETH Zurich, Switzerland, she is currently an independent Board Director for Gurin Energy and DANX Carousel and a member of the