Aino Health (publ): Delårsrapport Januari-Juni 2022

Renodlad satsning på SaaS-plattform med ökade resurser till marknadsföring och försäljning

April - June 2022

• Omsättningen uppgick till 4 985 (5 976) TSEK*
  • Resultatet efter finansiella poster -3 673 (-3 012)
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,1 (-0,1) SEK

*Minskning i omsättning med anledning av att bolaget har fokuserat sina resurser på försäljnings- och marknadsföringssatsningar i SaaS-verksamheteten.

Januari - Juni 2022

• Omsättningen uppgick till 10 409 (11 746) TSEK
  • Resultatet efter finansiella poster -7 395 (-6 582) TSEK
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,2 (-0,2) SEK

Vi har genomfört ett annorlunda kvartal med historiska händelser framförallt inom den globala arenan med ekonomiska och politiska händelser i vårt närområde. Trots dessa mer turbulenta tider i vår omvärld så har vår verksamhet fortskridit obehindrat i samma höga takt som tidigare kvartal.

Aino har under andra kvartalet arbetat intensivt med försäljning och marknadsföring, renodla erbjudandet till SaaS-plattformen och onboardat ytterligare kunder som till exempel UPM och fler delar av DHL.            Expansionen för Transcom till deras verksamhet i Nederländerna är nu även framgångsrikt genomförd.

Vi har under kvartalet arbetat intensivt med att utveckla strategin för fler SaaS-licenser och har riktat om försäljning och marknadsföring fullt ut för att stötta den inslagna linjen. Det innebär att vi inte längre kommer att erbjuda konsulttjänster inom organisation och ledarskap för att vi ser att vår huvudsakliga affärsnytta görs genom SaaS-plattformen.

En av våra befintliga kunder, ett globalt företag, har under kvartalet valt att expandera sitt avtal med ytterligare 3 200 licenser i sin svenska verksamhet. Vi ser väldigt positivt på att fler och fler av våra befintliga globala kunder väljer att expandera vår plattform till fler delar av sina organisationer.

Vi ser en ökad trend av rapportering och granskning inom Employee Sustainability i stora internationella organisationer. I våras besökte jag CSR Europé’s National Partner Organizations, där fler av de största arbetsgivarna i Europa återfinns, för att diskutera vilka och hur man förhåller sig till den nyligen uppdaterade EU-lagstiftningen om Employee Sustainability. Intresset var stort och många av åhörarna var intresserade av hur vi har arbetat med frågan under de senaste 25 åren.

Under årets almedalsvecka så arrangerade Aino ett seminarium tillsammans med PWC och Sodexo för att diskutera hur stora internationella organisationer arbetar med sjukfrånvaro och välmående i sina organisationer. Ett mycket givande panelsamtal som tillsammans med andra möten i Visby har ökat vår övertygelse om att vår plattform kan vara en del av lösningen på våra framtida gemensamma samhällsutmaningar.

SaaS prenumerationer

Per den sista juni har Aino Health 70 000 prenumeranter.

Denna information är sådan som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Jyrki Eklunds, vd och koncernchef för Aino Health AB, försorg, för offentliggörande den 22 augusti, 2022 kl. 08.30 CET.

Jyrki Eklund
VD Aino Health

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa och välbefinnande till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

Remuneration of Director by distribution of Millicom (Tigo) shares23.9.2022 23:00:00 CEST | Press release

Remuneration of Director by distribution of Millicom (Tigo) shares Luxembourg, September 23, 2022 – Millicom International Cellular S.A. ("Millicom") announces that, in accordance with the resolution of its shareholders at the annual general meeting held on May 4, 2022, it has distributed a total of 1,150 shares to one of the members of its Board of Directors as part of their non-executive director remuneration for the period from the date of the 2022 AGM to the 2023 AGM, to be held in May 2023. Details of the distributions are disclosed on Millicom’s website. -END- For further information, please contact Press: Yocasta Valdez, Sr. Manager Digital Media & Corporate Communications press@millicom.comInvestors: Michel Morin, VP Investor Relations Sarah Inmon, Director Investor Relations investors@millicom.com About Millicom Millicom (NASDAQ U.S.: TIGO, Nasdaq Stockholm: TIGO_SDB) is a leading provider of fixed and mobile telecommunications services in Latin America. Through our TIGO® and

Enento Group signed EUR 180 million syndicated loan agreement23.9.2022 16:00:00 CEST | Press release

ENENTO GROUP PLC, INVESTOR NEWS ON 23 SEPTEMBER 2022 AT 5.00 P.M. EET Enento Group signed EUR 180 million syndicated loan agreement Enento Group has today signed a new long-term financing agreement to be used for refinancing of its current financing arrangement. The financing agreement consists of a EUR 150 million long-term loan as well as a EUR 30 million revolving credit facility. The agreement is for three years and includes two one-year options for extension of the loan period. The loan replaces the financing agreement that was signed in October 2018 of a EUR 160 million long-term loan and a EUR 20 million revolving credit facility. The revolving credit facility has been unutilised. The margins of the financing agreement are linked to Enento Group´s financial covenants and include an option to link the margin also to sustainability criteria in the future. OP Corporate Bank, Danske Bank and Nordea Bank were acting as Mandated Lead Arrangers and Bookrunners. OP Corporate Bank acted