Aino Health AB (publ): Styrelsen i Aino Health AB (publ) beslutar om en riktad nyemission till Norberg & Partner Sustainable Group AB (publ).

Styrelsen i Aino Health AB (publ), org.nr 559063-5073 (”Bolaget”) har, med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 24 maj 2021, idag beslutat att genomföra en riktad nyemission av 15 384616 aktier med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Nyemissionen är riktad till Norberg & Partner Sustainable Group AB (publ) (”Norberg & Partner”) i syfte att säkra Bolagets långsiktiga finansiering och medför ett förväntat kapitaltillskott om ca 10 miljoner kronor.

Teckningskursen har efter förhandling med teckningsberättigade fastställts till 0,65 kronor per aktie, vilket motsvarar av styrelsen bedömt marknadsvärde. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att emissionslikviden ska användas i syfte att på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt stärka Bolagets långsiktiga finansiering. Betalning för de nyemitterade aktierna sker genom kontant betalning.

Antalet aktier i Bolaget ökar med 15 384 616 aktier, från 26 901 155 aktier till 42 285 771 aktier. Aktiekapitalet i Bolaget ökar med 289 638,59 kronor, från 506 454,8 kronor till 796 093,39 kronor. Nyemissionen innebär en utspädningseffekt om cirka 36,38 procent av antalet aktier och röster.

Norberg & Partner har genom ett separat teckningsåtagande åtagit sig att teckna de emitterade aktierna. Teckning och betalning ska ske genom kontant betalning senast den 1 februari 2022.

Vi är mycket nöjd med det ekonomiska avtalet som nu uppnåtts.
Vi harunder det senaste året gjort investeringar i vår försäljnings- och marknadsföringsstrategi som nu börjar ge resultat i ökad aktivitetsnivåVi har nyligen lyckats utöka vår internationella kundbas och denna finansieringsrunda kommer att ge betydande stöd för att Aino ska fortsätta växasäger Jyrki Eklund, VD Aino Health.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jyrki Eklund
VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Denna information är sådan information som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Detta pressmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 januari 2022 klockan 19.00.

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Human Capital Productivity och Employee Sustainability. Företagets kompletta system med SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultaten genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa, välbefinnande och säkerhet till en integrerad del av det dagliga arbetet.
För mer information besök ainohealth.se.

Om Norberg & Partner Sustainable Group AB(publ)
Norberg & Partner Sustainable Group är en grupp med affärsidén att investera i hållbara och innovativa företag inom branscherna LifeScience, MedTech, Tech, RegTech samt råvaran skog. Norberg & Partner styrs av en tydlig filosofi som innebär att företaget har en modell för sitt innehav med fokus på lönsamhet och positiv framtidsutveckling.

Equinor ASA: Kjøp av aksjer til aksjeprogram for ansatte19.3.2024 11:57:54 CET | Pressemelding

Nedenfor følger informasjon om transaksjoner knyttet til tilbakekjøpsprogrammet for Equinor ASA (OSE:EQNR, NYSE:EQNR) til bruk i aksjebaserte insentivprogrammer for ansatte og ledelse. Dato for annonsering av tilbakekjøpsprogrammet: 7. februar 2024. Varighet av tilbakekjøpsprogrammet: 15. februar 2024 til 15. januar 2025. Størrelse av tilbakekjøpsprogrammet: Samlet kjøpesum i tilbakekjøpsprogrammet er inntil NOK 1.156.000.000 og det maksimale antall aksjer som kan erverves er 16.800.000, hvorav opp til 7.400.000 aksjer kan erverves i perioden fra 15. februar 2024 til 15. mai 2024, og opptil 9.400.000 aksjer kan erverves i perioden fra 16. juni 2024 til 15. januar 2025. Den 15. mars 2024 kjøpte Equinor ASA totalt 482.159 egne aksjer ved Oslo Børs til en gjennomsnittspris på NOK 279,9906 pr. aksje. Oversikt over transaksjoner: DateAggregert volum (antall aksjer)Vektet gjennomsnittspris pr. aksje (NOK) Total transaksjonsverdi (NOK) 15 mars 2024482.159279,9906134.999.988Totalt tidligere of

Equinor ASA: Buy-back of shares to share programmes for employees19.3.2024 11:57:54 CET | Press release

Please see below information about transactions made under the buy-back programme for Equinor ASA (OSE:EQNR, NYSE:EQNR) for shares to be used in the share-based incentive programmes for employees and management. Date on which the buy-back programme was announced: 7 February 2024. The duration of the buy-back programme: 15 February 2024 to 15 January 2025. Size of the buy-back programme: The total purchase amount under the programme is NOK 1,156,000,000 and the maximum shares to be acquired is 16,800,000 shares, of which up to 7,400,000 shares can be acquired in the period from 15 February 2024 to 15 May 2024, and up to 9,400,000 shares can be acquired in the period from 16 May 2024 to 15 January 2025. On 15 March 2024, Equinor ASA has purchased a total of 482,159 own shares at the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 279.9906 per share. Aggregated overview of transactions per day: DateAggregated volume (number of shares)Weighted average share price (NOK) Total transaction val