Aino Health AB (publ): Kommuniké från årsstämma 2022 i Aino Health AB (publ)

Aino Health AB (publ), org. nr 559063-5073 (”Bolaget”), höll idag den 23 maj 2022 årsstämma. Med anledning av den fortsatta spridningen av coronaviruset genomfördes årsstämman med poströstning, utan fysiskt deltagande. I det följande redogörs för de viktigaste beslutens huvudsakliga innehåll. Fullständig information och handlingar kring stämmans beslut finns på Bolagets hemsida, www.ainohealth.com.

Årsstämman beslutade att omvälja styrelseledamöterna Jyrki Eklund, Tanja Ilic, Daniel Koob, Klas Bonde, Troy Suda samt nyvälja Roland Norberg. Årsstämman beslutade även att till ordförande i styrelsen omvälja Tanja Ilic.

Årsstämman beslutade att omvälja Mazars AB som Bolagets revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2023. Helene Sjöström kommer att fortsätta som huvudansvarig revisor.

Årsstämman beslutade att fastställa framlagd resultaträkning och balansräkning, samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning.

Årsstämman beslutade att disponera över Bolagets resultat enligt styrelsens förslag i årsredovisningen. Årsstämman beslutade vidare att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2021.

Årsstämman beviljade ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och verkställande direktör för räkenskapsåret 2021.

Årsstämman beslutade att arvode till styrelsen för tiden mellan årsstämman 2022 fram till årsstämman 2023 skall utgå med 100 000 kr till de ordinarie styrelseledamöter som inte är anställda i Bolaget och med 150 000 kr till styrelsens ordförande, samt att inget styrelsearvode skall utgå till de ordinarie styrelseledamöter som är anställda i Bolaget.

Årsstämman beslutade att arvode till revisorn skall utgå enligt sedvanliga debiteringsprinciper och enligt godkänd räkning.

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, fatta beslut om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler, sammanlagt högst upp till vad som ryms inom vid var tid av bolagsstämma beslutade gränser för aktiekapitalet och antalet aktier. Styrelsen skall kunna besluta om emission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och/eller med bestämmelse om apport, kvittning eller eljest med villkor enligt 2 kap 5 § andra stycket 1-3 och 5 aktiebolagslagen.

För mer information, kontakta gärna:

Jyrki Eklund, VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av SaaS-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna ainohealth.com.

Kalera Public Limited Company announces its share structure following the business combination with Agrico Acquisition Corp.29.6.2022 16:30:19 CEST | Press release

ORLANDO, Fla., June 29, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Kalera Public Limited Company ( “Kalera”) and Agrico Acquisition Corp. (“Agrico”) today announced the completion of their previously announced business combination. The combined company will retain the Kalera name and will commence trading ordinary shares (“Kalera Shares”) and warrants (“Kalera Warrants”) on Nasdaq under the new ticker symbols “KAL” and “KALWW”, respectively, on Wednesday, June 29, 2022. The business combination was approved at a special meeting of the shareholders of Kalera S.A. on June 28, 2022. Update on Share Structure Pursuant to the Sponsor Support Agreement entered into on January 30, 2022, upon the consummation of the business combination approximately 1.8 million shares (50%) of Agrico Class B common stock were first converted into Agrico Class A common stock on a one-for-one basis, then into Kalera Shares on a one-for-one basis. The remaining 50% of the Agrico Class B common stock was forfeited to Agrico. In co

Business School Graduates Enter White-Hot Job Market as Employers Signal Growth, Confidence in Their Credentials29.6.2022 16:00:00 CEST | Press release

MBA and business master’s degrees remain hot commodity despite recession fears and COVID challenges RESTON, Va., June 29, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- The Graduate Management Admission Council (GMAC), a global association of leading graduate business schools, today released its annual hiring report, the GMAC Corporate Recruiters Survey – 2022 Summary Report. The report explores the state of employer demand for graduate business school talent (MBA and business master’s degree recipients) in the context of the COVID-19 pandemic and includes responses from nearly 1,000 corporate recruiters and staffing firms around the world. While rising inflation and the war in Ukraine were just at the onset during the time when the survey was conducted in February and March 2022, hiring projections of graduate management education (GME) graduates remain bullish this year, with 92 percent of corporate recruiters expecting to hire newly minted MBAs. Promisingly, 2 in 3 responding corporate recruiters describ