Aino Health AB (publ): Aino utökar avtalet med DHL Supply Chain för att omfatta alla medarbetare i Sverige

Stockholm 30 mars: DHL SupplyChain Sweden AB väljer att utöka avtalet med Aino Health till resterande siter i Sverige för att utveckla ledarskapet, minska sjukfrånvaron och öka välbefinnandet hos medarbetarna.

Genom implementationen av Ainos SaaS tar DHL ett stort ansvar i att skapa ett automatiserat och långsiktigt stöd för sina chefer att öka produktiviteten, minska sjukfrånvaron samt skapa proaktiva dialoger där cheferna har ökade möjligheter att öka välmående och engagemang bland sina medarbetare.

Aino SaaS ingår i en större satsning för ökat välmående och utvecklat ledarskap där DHL Supply Chain tar stort ansvar i en bransch där krav på effektivitet och produktivitet ökar kraftigt.

Expansionen innebär att Ainos SaaS nu implementeras på alla svenska siter inom DHL Supply Chain Sweden AB.
Förutom satsningen på SaaS-plattformen så innehåller expansionen även interna utbildningar för att stärka produktivitet, ledarskap och välmående.

Att stärka hälsa och välmåendehos våra medarbetare är viktigt för oss, och där har våra ledare en nyckelroll. Vi gör nu en kompetensutvecklingsinsats kring hälsofrämjande ledarskap samt hur vi förebygger och hanterar sjukskrivningar. Aino Healths verktyg blir ett bra stöd för organisationen i detta arbete., säger Martina Bisset, HR Manager Sverige, DHL Supply Chain.

”Vi är mycket glada och stolta över förtroendet från DHL att utöka användningen av vår SaaS. Vi ser fram emot att tillsammans med DHL stärka välmående och produktivitet bland medarbetarna”, säger Jyrki Eklund, CEO Aino Health.

För mer information:
Jyrki Eklund
VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management.
Företagets kompletta system med SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultaten genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa, välbefinnande och säkerhet till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

DHL – Logistikföretaget för hela världen
DHL är det världsledande varumärket inom logistikbranschen. Deras divisioner erbjuder en oöverträffad portfölj av logistiktjänster som sträcker sig från nationella och internationella paketleveranser, leveranslösningar specifika för e-handel, internationella expressleveranser och väg-, flyg- och sjötransporter till industriella logistiklösningar för hela varuflödeskedjan. Med cirka 380 000 medarbetare i fler än 220 länder och territorier runt om i världen, förenar DHL människor och företag på ett säkert och tillförlitligt sätt, vilket möjliggör den globala handeln.
DHL ingår i Deutsche Post DHL Group. 2019 hade koncernen en omsättning på mer än 63 miljarder euro. Med hållbara affärsmetoder och ett engagemang för samhället och miljön bidrar koncernen positivt till världen. Deutsche Post DHL Group strävar efter att uppnå logistik med nollutsläpp till år 2050.

Game studio Omnigame picks Agillic to scale personalisation and international growth16.5.2022 10:30:00 CEST | Press release

Press release, Copenhagen, 16 May 2022 OmnigameApS is an independent Danish online game studio on an ambitious mission to deliver quality, highly entertaining games and boost player engagement through its new communication strategy. Uncompromising on quality in both their games and customer experience, Omnigame turned to Agillic for operational efficiency, empowering its team to turn its copious data into highly personalised and relevant communication, and to scale the business internationally without ballooning headcounts. With implementation by Agillic Gold Solution Partner NexusOne, Omnigame was up and running on Agillic in less than three months. Since April, it has been leveraging the platform to run automated customer journeys, using content, personalisation and language versions dynamically across three owned channels - with room to scale. Omnigame’s Head of CX, Pia Nørland, says: ‘We are really excited to have started with Agillic. With the first flows already in place and runn

Stockwik förvärvar Cordinator Medical Service16.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

Solna den 16 maj 2022 PRESSMEDDELANDE Stockwik Förvaltning AB (publ) har ingått avtal om förvärv av Cordinator Medical Service AB (”Cordinator”). Stockwik förvärvar samtliga aktier i Cordinator. Som ett av Östergötlands ledande företag inom sitt verksamhetsområde företagshälsovård och privat sjukvård kompletterar Cordinator på ett utmärkt sätt Stockwiks övriga företag inom segmentet; TEAM Hälsa, Hela Företagshälsovård, Tjugonde Friskvård och Hälsobolaget. Med Cordinators verksamhet i Linköping och Norrköping täcker vi nu en stor del av Sverige. På Cordinators kliniker finns idag ca 30 anställda och konsulter. Verksamheten har bedrivits av Gunilla Rundqvist sedan 2004 med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. För den senaste tolvmånadersperioden, per den 30 april 2022, uppgick Cordinators nettoomsättning till 26 MSEK. EBITDA-resultatet uppgick för motsvarande period till knappa 4 MSEK. Transaktionen sker på skuldfri basis till en EBITDA-multipel 6x. BAKGRUND OCH MOTIV Förvärvet av Cordinat