Aino Health AB (publ): Aino Health ingår samarbete med LifeComp

Stockholm 27 oktober 2020: Aino Health meddelar idag att de har ingått ett samarbete med LifeComp. I det nya samarbetet kommer LifeComp att addera kundnytta till Aino Healths plattform i form av förebyggande hälsoanalys och aktiviteter. Bolagen avser även att samverka i försäljningsarbetet.

Lifecomp erbjuder personlig algoritmbaserad hälsoanalys, vilket blir ett bra komplement till Ainos SaaS-lösning HealthManager, och stöttande tjänster, inom health management. I och med  samarbetet kommer både Aino och Lifecomp att  kunna erbjuda sina kunder ett bredare sortiment av tjänster.

“Aino Health erbjuder en brilliant plattform – som gör livet betydligt enklare för ett bolags HR-avdelning såväl som för dess chefer, och som passar mycket väl ihop med LifeComps Hälsoanalys.” Fredrik Kjällander, CEO LifeComp.

“Jag är mycket glad, att genom LifeComp, kunna addera nyttan av marknadens sannolikt mest avancerade algoritmbaserade hälsoanalys i kombination med olika fysiska tester till våra kunder” säger Jyrki Eklund, CEO Aino Health.

Om LifeComp – Friskare helt enkelt
LifeComp är ett svenskt bolag som erbjuder personlig algoritmbaserad hälsoanalys, till alla. I framkant både medicinskt och tekniskt, för att leverera den globalt bästa hälsoanalysen. Visionen är att bidra till ett samhälle som är 50% friskare. Läs mer på: www.lifecomp.se

För mer information:
Jyrki Eklund, CEO Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ.)
Aino Health är den ledande leverantören av SaaS-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna www.ainohealth.com.

Sampo plc: Managers’ Transactions (Leviathan Oy)26.11.2020 11:15:00 CETPress release

SAMPO PLC MANAGERS’ TRANSACTIONS 26 November 2020 at 12:15 pm Sampo plc: Managers’ Transactions (Leviathan Oy) Sampo plc (business code 0142213-3) has received the following notification under Article 19 of the Market Abuse Regulation. ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Leviathan Oy Position: Closely associated person (X) Legal person (1): Person Discharging Managerial Responsibilities In Issuer Name: Lapveteläinen, Patrick Position: Other senior manager Issuer: Sampo plc LEI: 743700UF3RL386WIDA22 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700UF3RL386WIDA22_20201126095911_2 ____________________________________________ Transaction date: 2020-11-24 Venue: NASDAQ HELSINKI LTD (XHEL) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009003305 Nature of the transaction: ACQUISITION Transaction details (1): Volume: 2,000 Unit price: 35.9704 EUR Aggregated transactions (1): Volume: 2,000 Volume weighted average price: 35.9704 EUR

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS26.11.2020 10:10:00 CETPress release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS Auction date2020-11-26Loan5534 Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012230415Maturity2024-09-18 Tendered volume, SEK mln1,000 +/- 500 Volume offered, SEK mln2,050Volume bought, SEK mln1,000Number of bids5Number of accepted bids2Average yield0.040 %Lowest accepted yield0.030 %Highest yield0.063 %% accepted at lowest yield 70.00 Auction date2020-11-26Loan1588Coupon1.50 %ISIN-codeSE0011063015Maturity2024-03-01 Tendered volume, SEK mln1,000 +/- 500 Volume offered, SEK mln2,000Volume bought, SEK mln1,000Number of bids4Number of accepted bids1Average yield0.002 %Lowest accepted yield0.002 %Highest yield0.002 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2020-11-26Loan194 Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012142206Maturity2024-09-18 Tendered volume, SEK mln1,000 +/- 500 Volume offered, SEK mln3,250Volume bought, SEK mln1,000Number of bids6Number of accepted bids1Average yield0.036 %Lowest accepted yield0.036 %Highest yield0.036 %% accepted at lowest yield 100.

DFDS: Partnership aims to develop hydrogen ferry26.11.2020 10:00:29 CETPress release

Investor news no. 27/2020 DFDS and its partners have applied for EU support for development of a ferry powered by electricity from a hydrogen fuel cell system which only emits water. Green hydrogen is to be produced by a projected offshore wind energy-powered electrolyser plant in Greater Copenhagen. A group of companies have partnered up in order to develop a 100% hydrogen powered ferry for initially DFDS’ Oslo-Frederikshavn-Copenhagen route. The ferry will be powered by electricity from a hydrogen fuel cell system that emits only water and can produce up to 23 MW to propel the ferry. “The largest fuel cell systems today produce only 1-5 MW, and the development of such large-scale fuel cell installations for an electric ferry is a monumental task. We can only succeed in partnership with companies that bring together some of the globe’s finest expertise in design, approval, building, financing and operation of innovative vessels,” says Torben Carlsen, CEO of DFDS. The partnership commi

DFDS: Partnerskab sigter på udvikling af brintfærge26.11.2020 10:00:29 CETpressemeddelelse

Investor news nr. 27/2020 DFDS har sammen med sine partnere ansøgt om EU-støtte til udvikling af en færge, der drives af elektricitet fra et brintbrændselscellesystem, der kun udleder vand. Grøn brint skal produceres af et projekteret offshore vindenergidrevet elektrolyseanlæg i Storkøbenhavn. En gruppe virksomheder har indgået et samarbejde om at udvikle en 100% brintdrevet færge, som udgangspunkt til DFDS’ rute Oslo-Frederikshavn-København. Færgen drives af elektricitet fra et brintbrændselscellesystem, der kun udleder vand og kan producere op til 23 MW for at drive færgen. ”De største brændselscellesystemer i dag producerer kun 1-5 MW, og udviklingen af ​​sådanne store brændselscelleinstallationer til en elektrisk færge er en monumental opgave. Vi kan kun lykkes i partnerskab med virksomheder, der tilsammen råder over noget af verdens fineste ekspertise inden for design, godkendelse, bygning, finansiering og drift af innovative skibe, ”siger Torben Carlsen, administrerende direktør