Aino Health AB (publ): Aino Health ingår marknadsföringsavtal med Megadeals International AB. Styrelsen i Aino Health beslutar om en riktad nyemission till Megadeals International AB

Aino Health AB (publ), org.nr 559063-5073 (”Bolaget”) har ingått ett marknadsföringsavtal med Megadeals International AB (”Megadeals”). Syftet med avtalet är att stärka Bolagets marknadsföring och försäljning. Med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 24 maj 2021 har styrelsen i Bolaget idag beslutat att genomföra en riktad nyemission av högst 342 857 aktier med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Nyemissionen är riktad till Megadeals i syfte att kvitta fordringar Megadeals har på Bolaget med anledning av ett nyligen ingått avtal avseende vissa tjänster och utbildningar relaterade till marknadsföring.

Teckningskursen fastställdes till 3,50 kronor per aktie, vilket motsvarar av styrelsen bedömt marknadsvärde. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att emissionslikviden ska användas för kvittning av en fordran Megadeals har på Bolaget med anledning av en avtalad förskottsbetalning för vissa tjänster och utbildningar relaterade till marknadsföring. Betalning för de nyemitterade aktierna sker genom kvittning av Megadeals fordran om cirka 1 200 000 kronor. Kvittningen avser hela den fasta ersättning som Megadeals erhåller enligt det marknadsföringsavtal som ingåtts mellan parterna.

Antalet aktier i Bolaget kan öka med högst 342 857 aktier, från 26 558 298 aktier till 26 901 155 aktier. Aktiekapitalet i Bolaget kan öka med högst 6 454,8 kronor, från 500 000 kronor till 506 454,8 kronor. Nyemissionen innebär en utspädningseffekt om högst cirka 1,27 procent av antalet aktier och röster.

Teckning av aktier beräknas ske i närtid.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jyrki Eklund, VD Aino Health AB (publ)
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Denna information är sådan information som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Jyrki Eklunds (VD för Aino Health AB) försorg, för offentliggörande den 7 juni 2021 kl. 8.30 CEST.

Om Aino Health (publ)

Aino Health är den ledande leverantören av Software-as-a-Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna ainohealth.com. Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market (Ticker: AINO). För mer information, besök https://investors.ainohealth.com/.

Wood Mackenzie Scales Data Analytics Across the Energy Transition by Adding Quinbrook as a Lens Power Development Partner21.6.2021 13:00:00 CEST | Press release

Lens® decision intelligence platform connects the dots across a rapidly changing energy landscape LONDON/HOUSTON/SINGAPORE, June 21, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Wood Mackenzie, the leading provider of commercial intelligence for the world’s natural resources sector, today welcomes Quinbrook Infrastructure Partners as a development partner for the industry-leading Lens decision intelligence platform. With its analytics-ready power and renewables data integrated into a single platform, Lens Power enables organisations to maximise investment opportunities in clean energy and be on the forefront of the energy transition. Wood Mackenzie, a Verisk business (Nasdaq:VRSK), is collaborating with early adopters to design a power solution that provides a holistic understanding of what is happening in the world of energy, allowing organisations to analyse, screen and value assets or companies quickly and confidently to improve profitability and minimise risk. Global Power Generation Assets byEnergy S

Rovio Entertainment, Moomin Characters and Gutsy Animations enter into a long-term partnership21.6.2021 12:30:00 CEST | Press release

Rovio Entertainment Corporation Press Release Rovio Entertainment, Moomin Characters and Gutsy Animations enter into a long-term partnership Iconic Finnish brands will join forces to create joyful content for years to come. Rovio becomes an exclusive partner for Moomin based mobile games. ESPOO - Finland, June 21, 2021- Rovio Entertainment Corporation, the creator of Angry Birds, has entered into a long-term partnership with Moomin Characters and Gutsy Animation. Rovio will have the rights to develop and publish Moomin IP based games for any platform, with exclusive rights for all mobile platforms. Rovio will also become a minority shareholder in Gutsy Animations, the creator of the Moominvalley 3D animation series through an equity investment of 2.5 million euros and a convertible loan of 2.5 million euros. Moomin has a very high brand awareness particularly in Japan, which is one of the biggest gaming markets in the world. The length of the partnership is six years, with a possible e