Aino Health AB (publ): Aino Health bokslutskommuniké januari-december 2020

1 februari, 2021

Fokus på Sverige för att möta ökat behovSaaS Prenumerationer på stadig nivå jämfört med förra året.

Oktober - December 2020

• Omsättningen uppgick till 7 132 (8 201) TSEK*
  • Resultatet efter finansiella poster ökade till -2 648 (-3 676) TSEK
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,1 (-0,2) SEK

Januari - December 2020

• Omsättningen till 24 916 (25 873) TSEK*
  • Resultatet efter finansiella poster ökade till -13 166 (-15 273) TSEK
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,7 (-1,0) SEK

* Bolaget hade vid slutet av Q4 2020 cirka 2,1 MSEK i fordringar, från resultatbaserade kontrakt, som har ackumulerats under Q4 2018 - Q4 2020 varav 2 miljon kronor har intäktsförts under Q4 2019 och Q4 2020. För mer information se sid. 5 i rapporten.

Under årets sista kvartal kunde vi se att sälj-situationen orsakad av COVID-19 lättade något och vi kunde återigen boka kundmöten i Finland och Sverige. Detta resulterade i ett utökat avtal med Transcom, där de implementerar HealthManager på alla sina arbetsplatser i Sverige. Vi tecknade också ett nytt kundavtal med det svenska assistansbolaget Curira, vilket är vårt första vårdföretag i Sverige.

Minskningen av omsättningen beror på senarelagd leverans av vissa tjänster på grund av COVID-19 samt valutakursförändring. EBITDA har utvecklats positivt tack vare kostnadskontroll.

Fokus på Sverige för att möta ökat behov

När vi nu blickar framåt och går in i 2021 så har vi, på grund av det gällande läget, beslutat att fokusera på den svenska marknaden. Vi har ett momentum här och behöver möta det ökade behovet.

Vi fortsätter att investera en del av höstens tillförda kapital för att utöka och förstärka vår säljorganisation i Sverige. Detta sker dels genom rekryteringar och dels genom att öka säljkapaciteten genom outsourcing.

SaaS prenumerationer vänder uppåt

Per den sista december har vi cirka 49 000 prenumeranter.

Jag ser fram emot 2021 med tillförsikt. Vi har många aktiviteter på gång som ytterligare kommer att förbättra vår kapacitet att hjälpa nuvarande, och potentiella kunder, att hålla sina anställda hälsosamma och engagerade med hjälp av digitala processer och best practise från Aino.

Jyrki Eklund

Vd och koncernchef Aino Health AB

Denna information är sådan som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Jyrki Eklunds, vd och koncernchef för Aino Health AB, försorg, för offentliggörande den2 februari2021kl. 08.30 CET.

För mer information:

Jyrki Eklund, VD Aino Health

Certified adviser

Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)

Aino Health är den ledande leverantören av Software-as-a-Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna ainohealth.com. Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market (Ticker: AINO). För mer information, besök https://investors.ainohealth.com/.

Prosafe SE: Safe Boreas to provide accommodation support at Buzzard27.2.2021 14:07:30 CETPress release

Prosafe has signed a contract with CNOOC Petroleum Europe Limited for the charter of the Safe Boreas to provide gangway connected operations supporting the Buzzard platform complex in the UK sector of the North Sea. The firm duration of the contract commencing mid-April 2021 is 100 days with three 30-day options. The Safe Boreas will perform the gangway connected work scope using dynamic positioning, providing CNOOC Petroleum Europe Limited flexibility in operation. Total value of the contract excluding the option periods is approximately USD 8.5 million. Jesper Kragh Andresen, CEO of Prosafe says: "The Safe Boreas will strive to offer CNOOC the highest level of service. The Safe Boreas has operated extensively in the UKCS and will provide the safest working environment." Prosafe is a leading owner and operator of semi-submersible accommodation vessels. The company is listed on the Oslo Stock Exchange with ticker code PRS. For more information, please refer to www.prosafe.com Stavanger

Mandalay Resources Corporation tillkännager resultatrapporten för fjärde kvartalet och helåret 202027.2.2021 08:53:04 CETPressemelding

TORONTO, Feb. 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) är glada över att tillkännage resultatrapporten för fjärde kvartalet och helåret som slutade den 31 december 2020. Bolagets konsoliderade finansiella resultat för året som slutade 31 december 2020, tillsammans med ledningens diskussion och analys (”MD&A”) för motsvarande period, finns tillgängliga under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats www.mandalayresources.com. Alla valutor i detta pressmeddelande avser US-dollar om inget annat är angivet. Höjdpunkter för fjärde kvartalet 2020: Intäkter på 45,3 miljoner USD;Justerad EBITDA på 25,3 miljoner USD, tredje högsta kvartalsresultatet i bolagets historia;Konsoliderat nettoresultat på 14,7 miljoner USD eller 0,16 USD per aktie; ochJusterat nettoresultat på 12,1 miljoner USD eller 0,13 USD per aktie. Höjdpunkter för helåret 2020: Intäkter på 179,0 miljoner USD, högsta helårsresultatet sedan 20