Aiba tar det langsomt

Med låter som «Karusell», «Lemonade», «Danser» og seneste «Diana», har 19 år gamle Aiba fra Oslo det siste året levert gjenkjennelige, men likevel uforutsigbare låter. Nå slipper han nostalgiske «Langsom» fredag 30. oktober.

««Langsom» handler om en person som vil gjøre hva som helst for å få kunne være med en som har traumer fra tidligere forhold» - Aiba

På kort tid har Aiba markert seg som noe nytt og spennende. Med radiolistinger på både P3, mP3 og P3X utfordrer og utforsker han hva pop og rnb-musikk kan være, og med Amr Badr og Kastel-produserte «Langsom» tar han med oss videre inn i sitt univers.

«Låta kom til livet ganske naturlig. Jeg satt i studio med Amr Badr og Kastel, og vi bare vibbet fram ideen. Det er litt vanskelig å beskrive soundet, men noe ved hele låta gir meg en nostalgisk følelse!» - Aiba

Aiba har siden barndommen vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. Låtene til Aiba er uforutsigbare, litt som en karusell. Tekstene er derimot direkte- det er ektefølt og ærlig.

«Langsom» er ute 30. oktober.

_______

Da Aiba han ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring var det ingen tvil om hva han ville drive med. Han oppdaget Post Malone på SoundCloud en jul han feiret i morens hjemland, Dominikanske Republikk, og da var det gjort. Han ble med i Hiphop 101, en talentfarm D2 omtalte som «Groruddalens hiphop-fabrikk», hvor han fikk studiotid en gang i måneden. Men om man virkelig skal bli best er ikke en gang i måneden ofte nok. Aiba bygde et lite studio i kjelleren sin, og med dårlig utstyr og en mic ble de første demoene til.

Et år senere plukket Nora Collective (Unge Ferrari, Arif, Philip Emilio) det opp, og resten er historie. Nå har han spilt flere konserter og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Det låter tidløst og fengende.

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I