Aiba slipper "Diosa"

19 år gamle Aiba fra Oslo debuterte med fengende «Karusell» i november, en låt han håpet mange kunne kjenne seg igjen i. Aiba har siden barndommen vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. 17. januar slipper han «Diosa».

«Jeg kommer alltid til å prøve noe nytt med musikken min, så med Diosa ville jeg introdusere mine lyttere til dem karibiske rytmene som min mor har spilt for meg siden jeg ble født» - Aiba

«Diosa» er produsert av Filip Kollsete og handler om noe han håper mange kan kjenne seg igjen i; destruktiv, men magnetisk kjærlighet.

«Låta handler om en jente som har en dårlig innflytelse på deg, men det er vanskelig å holde seg unna henne. Alt hun gjør er fantastisk, både negativt og positivt» - Aiba

Låtene til Aiba er uforutsigbare, litt som en karusell. Tekstene er derimot direkte- det er ektefølt og ærlig. Aiba er ikke redd for å vise følelser, han er ikke redd for å vise at han kan være både god, varm og kjip. Men det viktigste av alt er at han lager musikk han er stolt av.

Etter å ha vært med i NRK-suksessen «18» i høst er han nå å se på TV2-programmet «Generasjon Z», samtidig som musikken er fokuset fremover.

«Diosa» er ute 17. januar.

_______

Da Aiba han ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring var det ingen tvil om hva han ville drive med. Han oppdaget Post Malone på SoundCloud en jul han feiret i morens hjemland, Dominikanske Republikk, og da var det gjort. Han ble med i Hiphop 101, en talentfarm D2 omtalte som «Groruddalens hiphop-fabrikk», hvor han fikk studiotid en gang i måneden. Men om man virkelig skal bli best er ikke en gang i måneden ofte nok. Aiba bygde et lite studio i kjelleren sin, og med dårlig utstyr og en mic ble de første demoene til.

Et år senere plukket Nora Collective (Unge Ferrari, Arif, Philip Emilio) det opp, og resten er historie. ett år senere har han spilt flere konserter og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Nå er han klar for å gi ut ny musikk, med både plateselskap og management i ryggen. Det låter tidløst og fengende.

Morgan Sulele slipper «Den dama er gal»10.1.2020 08:00:00 CETPressemelding

10. januar slipper Morgan Sulele sin helt nye singel, «Den dama er gal». Slippet kommer i kjølvannet av 2019-hitten «Helt ærlig» med OnklP som til sammen lå hele 18 uker inne på VG-lista, og har over 11 millioner streams. «Den dama er gal» er en verdig oppfølger til fjorårets suksess og har både rytmer, gode vibes og god stemning! Låta er produsert av Erik Smaaland og Kriss Tømmerbakke. På spørsmål om hvem som har gitt inspirasjon til låta, svarer Bærumsgutten diplomatisk. – Låten er vel egentlig ikke inspirert av én dame, men mer enn beskrivelse av hvordan man møter noen man vetatikke er bra for deg, men så klarer man ikke å unngå det. Fordi man blir trukket inn i galskapen. I løpet av vinteren 2020 er Morgan Sulele å se på TV 2 i den niende sesongen av Hver gang vi møtes. Her blir seerne tatt med på et særdeles hyggelig dypdykk i 28-åringens karriere. – Det var fantastisk morsomt, et minne for livet og utrolig lærerikt! Å sette fingeren på bare én ting er vanskelig, det er så mye jeg