Aiba slipper "Diana"
«Den handler om the girl across the room som man bare blir automatisk betatt av» - Aiba
«Diana» er produsert av Kastel og Kapteinen, og Aiba beskriver soundet som pop/rnb/Aiba/Timberlake/Chris Brown-mode, med en liten smule Michael Jackson. Han utfordrer og utforsker hva pop og rnb-musikk kan være, og med «Diana» tar han med oss videre inn i sitt univers.
«Teksten og melodiene bare kom naturlig da jeg hørte beaten. Jeg og Kjell (Kapteinen) jobbet på sangen tidlig i prosessen, så kom Kastel in och slutførde visionen» - Aiba
Aiba har siden barndommen vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. Låtene til Aiba er uforutsigbare, litt som en karusell. Tekstene er derimot direkte- det er ektefølt og ærlig.
«Diana» er ute 25. september.
_______
Da Aiba han ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring var det ingen tvil om hva han ville drive med. Han oppdaget Post Malone på SoundCloud en jul han feiret i morens hjemland, Dominikanske Republikk, og da var det gjort. Han ble med i Hiphop 101, en talentfarm D2 omtalte som «Groruddalens hiphop-fabrikk», hvor han fikk studiotid en gang i måneden. Men om man virkelig skal bli best er ikke en gang i måneden ofte nok. Aiba bygde et lite studio i kjelleren sin, og med dårlig utstyr og en mic ble de første demoene til.
Et år senere plukket Nora Collective (Unge Ferrari, Arif, Philip Emilio) det opp, og resten er historie. Nå har han spilt flere konserter og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Det låter tidløst og fengende.
Kontakter
Lisa BjorheimPromotion Manager, Local repertoire
Tel:+47 98 13 90 24lisa.bjorheim@sonymusic.comBilder
Om Sony Music Norway
Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.
Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.
Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway
Maria Mena prøver igjen, i morgen24.4.2023 07:21:00 CEST | Pressemelding
Fredag 28. april slipper Maria Mena "Try Again Tomorrow", en låt om hvor viktig det er å ta hensyn til seg selv når man trenger en pause fra verden. Med seg på låten har hun Darling West.
Foo Fighters er tilbake med nytt album19.4.2023 16:30:00 CEST | Pressemelding
Etter et år med enorme tap, selvransakelse og bittersøte minner, er Foo Fighters tilbake med albumet But Here We Are, ute 2. juni via Roswell Records/RCA Records. Første singelen «Rescued» er tilgjengelig i dag.
Siste kveld med Sandra og Stian!19.4.2023 07:09:00 CEST | Pressemelding
Sandra Lyng har fått med seg Staysman som feature på «Siste kveld»; låta 15-år gamle Sandra hadde danset til etter å ha sneket seg ut av vinduet og haiket til fest i en Volvo 240. Tilgjengelig fra 21. april.
Livsbejaende jubelpop fra Ida Jenshus18.4.2023 07:02:00 CEST | Pressemelding
Ida Jenshus er endelig tilbake i sin musikalske hverdag når hun slipper den oppløftende singelen "Only Kindness Matters" fredag 21. april
Peder Elias vinner Spellemann for Årets Internasjonale Suksess16.4.2023 09:30:00 CEST | Pressemelding
26 år gamle Peder Elias Eriksrud Kjørholt fra Trondheim vant i går Spellemannprisen for Årets Internasjonale Suksess basert på et gjennombrudd som hittil har resultert i over en halv milliard streams; priser, troféer, utsolgte konserter, singler og album på hitlistene i Sør-Korea og andre deler av Asia.