Aiba slipper "Diana"

19 år gamle Aiba fra Oslo fortsetter å bygge sitt eget sound og har på et års tid markert seg som noe nytt og spennende. Med låter som «Karusell», «Lemonade» og seneste «Danser», leverer han gjenkjennelige, men likevel uforutsigbare låter. 25. september slipper han «Diana», en låt om kjærlighet ved første blikk.

«Den handler om the girl across the room som man bare blir automatisk betatt av» - Aiba

«Diana» er produsert av Kastel og Kapteinen, og Aiba beskriver soundet som pop/rnb/Aiba/Timberlake/Chris Brown-mode, med en liten smule Michael Jackson. Han utfordrer og utforsker hva pop og rnb-musikk kan være, og med «Diana» tar han med oss videre inn i sitt univers.

«Teksten og melodiene bare kom naturlig da jeg hørte beaten. Jeg og Kjell (Kapteinen) jobbet på sangen tidlig i prosessen, så kom Kastel in och slutførde visionen» - Aiba

Aiba har siden barndommen vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. Låtene til Aiba er uforutsigbare, litt som en karusell. Tekstene er derimot direkte- det er ektefølt og ærlig.

«Diana» er ute 25. september.

_______

Da Aiba han ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring var det ingen tvil om hva han ville drive med. Han oppdaget Post Malone på SoundCloud en jul han feiret i morens hjemland, Dominikanske Republikk, og da var det gjort. Han ble med i Hiphop 101, en talentfarm D2 omtalte som «Groruddalens hiphop-fabrikk», hvor han fikk studiotid en gang i måneden. Men om man virkelig skal bli best er ikke en gang i måneden ofte nok. Aiba bygde et lite studio i kjelleren sin, og med dårlig utstyr og en mic ble de første demoene til.

Et år senere plukket Nora Collective (Unge Ferrari, Arif, Philip Emilio) det opp, og resten er historie. Nå har han spilt flere konserter og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Det låter tidløst og fengende.