Aiba slipper debuten "Karusell"

Nora Collective-nykommeren Aiba slipper Filip Kollsete-produserte "Karusell" 15. november.

18 år gamle Aiba fra Oslo har siden barndommen vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer. Da han ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring var det ingen tvil om hva han ville drive med, så han snekret sammen et studio i kjelleren hjemme og begynte å lage musikk. Et år senere plukket Nora Collective (Unge Ferrari, Arif, Philip Emilio) det opp, og resten er historie.

Låtene til Aiba er uforutsigbare. Det er hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. Litt som en karusell. Tekstene er derimot direkte- det er ektefølt og ærlig. Aiba er ikke redd for å vise følelser, han er ikke redd for å vise at han kan være både god, varm og kjip. Men det viktigste av alt er at han lager musikk han er stolt av.

Etter å ha vært med i NRK-suksessen «18» denne høsten blir han nå å se på TV2-programmet «Generasjon Z», samtidig som han er klar for sette i gang med ny musikk. 15. november kommer «Karusell», en låt han håper mange kan kjenne seg igjen i.

«Låta handler om å være et sted der du egentlig bare vil kose deg, men så er det noen fra siden som kommer og maser på deg. Hodet går som en karusell og du vil bare være i fred» - Aiba

Der det tidligere har vært hjemmelagde låter uten ordentlig miksing og mastring, har Aiba nå kommet seg i studio og jobbet med ulike produsenter. Det låter tidløst og fengende.

«Karusell» er produsert av Filip Kollsete.

_______

Aiba ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring og bestemte seg, han skulle gjøre det selv og bli god. Han oppdaget Post Malone på SoundCloud en jul han feiret i morens hjemland, Dominikanske Republikk, og da var det gjort. Han ble med i Hiphop 101, en talentfarm D2 omtalte som «Groruddalens hiphop-fabrikk», hvor han fikk studiotid en gang i måneden. Men om man virkelig skal bli best er ikke en gang i måneden ofte nok. Aiba bygde et lite studio i kjelleren sin, og med dårlig utstyr og en mic ble de første demoene til.

Demoene endte i hendene til Nora Collective, og ett år senere har han spilt flere konserter og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Nå er han klar for å gi ut ny musikk, med både plateselskap og management i ryggen.

Harry Styles slipper sin nye singel «Adore You»!6.12.2019 17:01:11 CETPressemelding

I dag har Harry Styles har sluppet sin nye singel «Adore You». Låten er det seneste sporet ut fra det høyt forventede kommende albumet Fine Line, som sllippes fredag 13. desember. «Adore You» er akkompagnert av en Dave Meyers-regissert musikkvideo – SE HER. Handlingen finner sted på den mytiske øyen Eroda. Landet som skapte mye snakk denne uken da www.visiteroda.com destinasjon-nettsted poppet opp på nettet. Det gjorde at både #Eroda og #SailToEroda trendet som #1 på Twitter verden over. The Telegraph UK har skrevet at «Styles runder av 2010-tallet med den beste album-kampanjen vi har sett så langt». I april starter Harry sin verdensturné, 'Love On Tour', i Storbritannia og vil ta den med over hele Europa og Nord-Amerika, før den avsluttes i Sør-Amerika i oktober. Fullstendig liste over datoer finner du på Harrys offisielle nettside. Konserter i Asia, Australia og andre tilleggsdatoer vil bli annonsert i 2020. På releasedagen vil Harry gjøre sin første konsert på The Forum i Los Angele

Bo Kaspers Orkester slipper albumet 23:55 - "en reinspikka soulplate!"22.11.2019 12:00:00 CETPressemelding

I dag slipper Bo Kaspers Orkester sitt tolvte studioalbum, 23:55 - en skive som bandet selv beskriver som en reinspikka soulplate! Hør HER ”Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel-, röst- och textmässigt för att göra den fullt ut. 23:55 är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. Förebilderna har varit givna. Vi har skrivit låtarna, repat dom, testat dom ute för att sedan spela in dom under några få dagar i studio. Musiken bör med fördel lyssnas på just lite senare på kvällen. Gärna på hög volym.” Skiven har også ment et unikt samarbeid med kunsteren Per Sonerud, som har malt et bilde til hver eneste låt, samt laget albumcoveret. Per fikk høre musikken allerede i demostadiet, så parallellt med at bandet har vært i studio har han vært i atelieret sitt og malt. Se mer HER Bo Kaspers Orkester har i forbindelse med slippet også tatt et steg inn i den kunstig intelligens-verdenen med deres helt egen chatb