Agnete Sabas dag i "Hver gang vi møtes"

Agnete Saba hadde aldri tenkt at en deltakelse i TV 2s "Hver gang vi møtes" var noe hun selv skulle få oppleve, men i morgen er det hennes tur til å hylles på Vestre Kjærnes gård.

Hør sangene fra Agnete Sabas dag her!

– «Hver gang vi møtes» er noe jeg alltid har hatt lyst til å være med på, fordi det virker som en utrolig fin opplevelse som artist. Men jeg har selv aldri tenkt at det er noe jeg selv skulle få oppleve, så at jeg nå skal få være med på dette, og sammen med så dyktige artister er kjempemoro. Det er jo artister med låter jeg har vokst opp med å høre på, danset til på fester og sanger jeg har grått til. Så det blir veldig spennende å bli kjent med menneskene bak låtene, fortalte Agnete før innspillingen.

Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) er en norsk artist, musiker og vokalist. Hun var frontfigur i gruppa The BlackSheeps, som vant MGP Junior i 2008 og de kom på andre plass i MGP 2011. Hun representerte Norge i Eurovision Song Contest 2016. Agnete har vunnet «Skal vi danse» på TV 2 og deltatt i «Stjernekamp» på NRK der hun ble nummer to. Agnete har brukt artistnavnene Aggie og Agnete.

– Det blir jo selvfølgelig litt skummelt å spille mine tolkninger av de andre sine låter, men jeg håper de liker mine versjoner. Også er jeg selvfølgelig veldig spent på hvordan deres tolkninger er av mine låter. Jeg gleder meg masse!

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er i 2021 inne i sin ellevte sesong, og dét med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Hanne Krogh, Maria Mena, Arne Hurlen (Postgirobygget), Trygve Skaug, Stian «Staysman» Thorbjørnsen, Abdulhakim «Hkeem»  Hassane og Agnete Saba som har flyttet inn på Vestre Kjærnes gård i Våler i ti dager.

Dette blir sunget under Agnete Sabas dag:

• Maria Mena - Goin' Insane
  • Trygve Skaug - Icebreaker / Gjennom is og snø
  • Staysman - Oro Jaska Beana / Stort imellom bena
  • Hkeem - Beginning of the End / Danser hele dagen
  • Arne Hurlen - Bak skyen
  • Hanne Krogh - Mama

Foto: Vegard Breie / TV 2

100 år etter at dramaet fant sted, slipper Bjølsen Valsemølle låten om "Løytnant Von Segebadens fly"6.3.2021 09:00:00 CETPressemelding

Ny singel og video fra Bjølsen Valsemølle! For nøyaktig 100 år siden i dag, under en stor flyoppvisning på Hengsenga på Bygdøy, 6 mars 1921, var en 12 år gammel gutt tilstede. Det var far til Bjølsen Valsemølles frontfigur, Trond Ingebretsen. Gutten beundret den svenske flyakrobaten Løytnant Von Segebadens utrolige oppvisning foran 25000 jublende tilskuere. Plutselig skjer det noe der oppe; den ene vingen brekker og den unge Løyntnanten styrter mot bakken og knuses rett foran de skrekkslagne tilskuerne. Den unge gutten, Tronds far, står målløs og sjokkert og ser den døde kroppen blir dradd ut av flyvraket. Opplevelsen skulle prege ham gjennom livet. Han satte seg aldri i et fly. Lytt til sangen "Løytnant Von Segebadens fly" her. Historien har også gjort sterkt inntrykk på Trond, som nå har skrevet en sang om denne hendelsen. Bjølsen Valsemølle har spilt inn låta i Snaxville studio med Henrik Maarud som produsent. Filmregissør Knut W. Jorfald har laget en dynamisk video til sangen, som

Sesongens siste dag i «Hver gang vi møtes»5.3.2021 14:22:59 CETPressemelding

I morgen skal sesongens siste episode av TV 2s «Hver gang vi møtes» markeres på spektakulært og rørende vis. Det er endelig duket for duettene, og musikken kan du høre allerede nå. Forrige uke var Hanne Krogh den siste av årets syv artister som ble hyllet med sin egen dag. Og det betyr at årets sesong av «Hver gang vi møtes» går mot slutten, men ikke før duettene er sunget. Musikken fra denne ukens program kan du høre her! Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er i 2021 inne i sin ellevte sesong, og dét med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Hanne Krogh, Maria Mena, Arne Hurlen (Postgirobygget), Trygve Skaug, Stian «Staysman» Thorbjørnsen, Abdulhakim «Hkeem» Hassane og Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) som har flyttet inn på Vestre Kjærnes gård i Våler i ti dager. Dette blir sunget i sesongens siste program: Agnete Saba & Arne Hurlen - Kjør / KJØRR (Staysman) Trygve Skaug & Hkeem - Farger / Bright As The Sun (Agnete Saba) Staysman & Hanne Krogh - Ei stjerne