AF spanderer bolig på kodeknekkere

For tredje året på rad inviterer AF Gruppen ingeniørstudenter til å delta i en konkurranse hvor premien er å bo i et kollektiv betalt av AF.
AF-kollektivet i Trondheim høsten 2020. Fra venstre: Juni Leirvik Larsen,  Nicolay Schiøll-Johansen, Martin Systad Geiran, Merethe Tvedt og Mikael Skjæraasen Ahmed Khan.
AF-kollektivet i Trondheim høsten 2020. Fra venstre: Juni Leirvik Larsen, Nicolay Schiøll-Johansen, Martin Systad Geiran, Merethe Tvedt og Mikael Skjæraasen Ahmed Khan.

I år må studentene knekke åtte koder for å gå videre i rekrutteringskampanjen AF-kollektivetDe fem skolene som gjør det best i kvalifiseringen, går videre til semifinalen i november.

Finaleskal etter planen gjennomføres i Trysil 5. til 7. februar 2021 for studenter ved de tre beste høyskolene.

– Situasjonen rundt covid-19 har selvsagt påvirket våre studentrettede aktiviteter og også utfordret oss til å tenke litt annerledes med tanke på hvordan vi skal nå ut til studenter i tiden fremover. Vi får ikke dratt ut til alle høyskoler og universiteter som vanlig, men AF jakter fortsatt på dyktige studenter – og vi skal fortsette å rekruttere de beste folka! Det er derfor så gøy at vi har AF-kollektivet og kan benytte oss av sosiale kanaler i økt omfang for å fortelle om AF og alle de spennende mulighetene man kan få hos oss på en litt annerledes og kreativ måte, sier Annette Strøno, HR-sjef Rekruttering i AF Gruppen

I forrige runde var det studenter ved NTNU som gikk seirende ut av konkurransen, og i august flyttet gjengen på fem inn i et kollektiv på Gløshaugen i Trondheim.

I løpet av året i AF-kollektivet vil studentene få inspirasjon og veiledning fra fagpersoner i AF Gruppen. Samtidig får de sjansen til å vise hva de står for og en mulighet til å bli vurdert for en karriere i selskapet.

Gjengen legger ut glimt fra studieåret på instagramkontoen @afkollektivet.

– AF sin suksesshistorie bygger på dyktige mennesker med entreprenørånd og verdidrevet kultur, sier konsernsjef Amund Tøftum

– Utfordringer som krever kreativitet og gjennomføringskraft inspirerer oss og motiverer oss til å strekke oss enda lengre. Å tiltrekke og utvikle de beste folka er viktig for oss for å kunne løse morgendagens utfordringer og ta nye steg. AF-kollektivet er for AF en fin arena for å bli kjent med nye talenter og gjøre AF mer kjent blant studenter. Jeg er spent på å se hvilke studiesteder som klatrer opp på pallen og stikker av med seieren i årets konkurranse, sier Tøftum.

Er du ingeniørstudent og har lyst til å kjempe om en plass i AF-kollektivet? Delta i konkurransen her!

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Videokanal