AF Gruppen innstilt til kontrakt på nytt regjeringskvartal

Statsbygg innstiller AF Gruppen til anleggs- og tekniske arbeider som en del av en samspillskontrakt.

AF Gruppen er av Statsbygg innstilt som entreprenør for utførelse av entreprisen K601 Samspill energiforsyning for nytt regjeringskvartal.

Kontrakten består av både anleggs- og tekniske arbeider.

Kontraktsarbeidene har oppstart i oktober 2019 og forventet ferdigstillelse er i desember 2023. Avtalen er en samspillskontrakt med en estimert verdi på MNOK 550 ekskl. mva.

- Prosjektet passer godt for AF Gruppens kapasitet og kompetanse. Vi ser frem til et godt samspill med Statsbygg ved gjennomføring av denne kontrakten, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 4500 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi & Miljø, Offshore og Sverige.

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.